4t yleinen viritys/tekniikka

Murska
Liittynyt:
8.8.2011 20:37
Re: 4-t tekniikka ja viritys

ViestiKirjoittanut Murska » 30.3.2012 14:58

Onko linkkiä föönistä? Paljonko puhallin tuottaa ilmaa 2 barilla? Pelkkä paine ei kerro mitään, bilteman 12v kompurallakin saa 5 barin paineen mutta ilman tuotto on kuin lehmän henkäys keväisellä niityllä...
Ihasproblem
Paikkakunta:
Hämeenlinna
Liittynyt:
20.6.2010 11:47
Re: 4-t tekniikka ja viritys

ViestiKirjoittanut Ihasproblem » 30.3.2012 15:23

Tämmöisen se mulle linkkas. Tiedä sitten mistä se tuon paineen repäsi, kun en itse sitä tuosta löytänyt. Mielenkiintoinenhan kapistus tuo on, pakko myöntää, mutta toimivuudesta en sano mitään. :lol:
Mopo oli ja mopo meni :(
Esajuppeli
Pyörä:
Yamaha RD350 1988; Solifer SM 1982; Helkama Raisu 75cc 1986
Paikkakunta:
Kuopio
Liittynyt:
21.2.2010 12:31
Re: 4-t tekniikka ja viritys

ViestiKirjoittanut Esajuppeli » 30.3.2012 16:09

Kehtaatteko tosissanne edes miettiä tuollaisen toimimista?
Ihasproblem
Paikkakunta:
Hämeenlinna
Liittynyt:
20.6.2010 11:47
Re: 4-t tekniikka ja viritys

ViestiKirjoittanut Ihasproblem » 30.3.2012 16:23

Epäilen kanssa, että ei tule toimimaan ja koitan vaan säästää kaverilta rahat vielä kun voin.
Mopo oli ja mopo meni :(
_rieska_
Liittynyt:
13.4.2010 22:07
Re: 4-t tekniikka ja viritys

ViestiKirjoittanut _rieska_ » 30.3.2012 17:15

Voi helvetin leekopalikka sanon mä! Älkää uskoko noihin humpuuki juttuihin. Tommosella saa vaan lompakosta rahat pois ja vastineeksi koristeen.
Murska
Liittynyt:
8.8.2011 20:37
Re: 4-t tekniikka ja viritys

ViestiKirjoittanut Murska » 30.3.2012 20:14

Aivan puhdasta kusetusta tollaset viritelmät, mutta anna kaverisi ostaa jos välttämättä haluaa niin pääsen kirjoittamaan ne kuuluisat sanat: mitä mä sanoin...
Purei
Pyörä:
Aprilia RS 125 -03 osina
Liittynyt:
24.10.2008 18:36
Re: 4-t tekniikka ja viritys

ViestiKirjoittanut Purei » 2.4.2012 21:47

Pieni kysymys joka ei omaa topickia tarvi: Miten venojen säätämisen aika ilmenee? :D
ts. Mistä käy ilmi että ne kaipaa säätämistä?
Saimonii
Pyörä:
Aprilia RS250
Liittynyt:
15.2.2011 13:02
Re: 4-t tekniikka ja viritys

ViestiKirjoittanut Saimonii » 3.4.2012 14:03

Purei kirjoitti:Pieni kysymys joka ei omaa topickia tarvi: Miten venojen säätämisen aika ilmenee? :D
ts. Mistä käy ilmi että ne kaipaa säätämistä?


Huoltomanuaalissa lukee venttiilien tarkistusväli ja säädetään tarvittaessa. Kannattaa tarkistaa ennemmin kuin alkaa odottelee et jotain vikaa ilmenee. Selviää helpommalla ja halvemmalla.

Yleisimmät ongelmat on puristuksien häviäminen, käynnistyy huonosti, tehot laskee... Riippuu tietysti kantaako venttiili vai onko väljystä liikaa.
Betaversio
Pyörä:
Tunturimopedi
Paikkakunta:
Somero
Liittynyt:
21.9.2006 9:56
Re: 4-t tekniikka ja viritys

ViestiKirjoittanut Betaversio » 3.4.2012 19:03

Ihasproblem kirjoitti:Tämmöisen se mulle linkkas. Tiedä sitten mistä se tuon paineen repäsi, kun en itse sitä tuosta löytänyt. Mielenkiintoinenhan kapistus tuo on, pakko myöntää, mutta toimivuudesta en sano mitään. :lol:

Joo. Ei toimi. Tää on käyty läpi ennenkin.

viewtopic.php?f=99&t=52244&start=870
Photobucket galleria
Projektitopikki - Tunturi DX: Muutos 2012
Murska
Liittynyt:
8.8.2011 20:37
Re: 4-t tekniikka ja viritys

ViestiKirjoittanut Murska » 3.4.2012 20:19

Alkoi vielä hymyilyttämään tuo 2 barin paine, ettäkö tollasella tunnelittomalla peltiropelilla saisi painetta niin paljon aikaiseksi että sillä pystyy täyttämään auton tai mopon renkaan :lol:
Betaversio
Pyörä:
Tunturimopedi
Paikkakunta:
Somero
Liittynyt:
21.9.2006 9:56
Re: 4-t tekniikka ja viritys

ViestiKirjoittanut Betaversio » 6.4.2012 19:19

Jos haluais hifistellä niin tuon vois ostaa tietokoneen tuulettimeksi. Muuhun käyttöön siitä ei oikein ole.

Kaasari pitäisi tosiaan myös paineistaa. Jos kaasariin lykätään ylipainetta niin bensa rupeaa virtaamaan väärään suuntaan, meinaan kaasarista kohti tankkia. Sitä se ei kyllä ehdi tehdä kun bensan meno moottoriin loppuu ja kone sammuu.
Photobucket galleria
Projektitopikki - Tunturi DX: Muutos 2012
leevi96
Pyörä:
KTM 125 Duke -12
Paikkakunta:
Raisio
Liittynyt:
12.2.2011 22:18
Re: 4-t tekniikka ja viritys

ViestiKirjoittanut leevi96 » 12.4.2012 15:06

Miten vaikuttaa, jos ostan tarvike änkän ja pidennän putkistoa? Kyseessä KTM 125 Duke. Kun siinä jää vakio änkkä renkaan taakse, täytyisi pidentää putkistoa parikymmentä senttiä, jotta tulee änkkä renkaan rinnalle. Eli käykö tämän jälkeen kone laihalla, tai muuta vastaavaa, kun putkea pidentää (samalla paksuudella)? :)

Kiitos kaikille vastaajille! ;)
LeKe96
Pyörä:
Wanha CZ, FZR600
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
9.3.2012 22:22
Re: 4-t tekniikka ja viritys

ViestiKirjoittanut LeKe96 » 12.4.2012 17:05

Kellään myynnissä arrowin/gianellin teharia weeraan? :|
kokoputkisto hakusessa, mut sliparitkin käy ;)
"If there's more than one way to do a job, and one of those ways will result in disaster, then somebody will do it that way."
-Edward Murphy
kalleppi3
Pyörä:
Aprilia RS
Paikkakunta:
Laitila
Liittynyt:
28.9.2007 17:55
Re: 4-t tekniikka ja viritys

ViestiKirjoittanut kalleppi3 » 15.4.2012 22:10

Morjens! Kyselin aikaisemmin tuosta sytytyksen katkosta. Eli voiko sytytyspuolan kiinnityskohtien alle laittaa esim maadoitusjohtoja? Tuli vaan mieleen että sehän on samalla tavalla toimiva kuin kela, ja kelassa on rautasydän. Minulla tuollainen sytytyspuola: http://www.moto-hame.fi/images/11-680.jpg
ja siinähä nuo kiinnikkeet ovat se "rautasydän" eli johtuukohan siitä pätkiminen kun mulla on maadoitusjohtoja siinä alla. ? :idea:
ytrew
Pyörä:
Yamaha xt 125cc
Liittynyt:
21.8.2007 16:22
Re: 4-t tekniikka ja viritys

ViestiKirjoittanut ytrew » 16.4.2012 14:05

Pyörä yamaha xt 125 ongelmana jaon kohdilleen saaminen. Nokkarattaassa ajoitusmerkkinä on piste, mutta vauhtipyörässä kolme pientä viivaa. Jokaisen olen kokeillut eikä edes lupaa käyntiin. Alunperin piti purkaa koska sylinterin alatiiviste vuoti.