Yamaha DT viritys/tekniikka

Fin_JalmiZ
Pyörä:
Yamaha DT 170 RE -06
Paikkakunta:
Pori, Finland
Liittynyt:
27.11.2013 21:28
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Fin_JalmiZ » 16.5.2016 11:59

Kuinka pitkät on dtn ypvs vaijerit? Ja sopiiko gpr:n vaijeri vai onko eri pituiset?
https://www.youtube.com/channel/UC3wpRE ... rJ0Hrb8Akg
juuy
Liittynyt:
16.5.2016 11:39
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut juuy » 8.6.2016 23:01

Morjens minkäs kokosesta suuttimesta kannattais lähtee ettii säätöjä 32mm dellortto phbe? virit on perus arrow tehi putki ja y.p.v.s käytös
HateCrew
Pyörä:
KTM Duke 690 2015, Yamaha DT125R 1991, KTM 150 SX 2009
Paikkakunta:
Lappeenranta
Liittynyt:
14.9.2012 18:41
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut HateCrew » 15.6.2016 17:47

Kuva

Kutosvaihteelle käynyt hassut.
Eihän tuolla ole vasta rullattu kuin 45tkm.
Mäkistation
Pyörä:
Useampi Yamaha
Paikkakunta:
Mänttä/Kurikka
Liittynyt:
15.7.2007 13:04
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Mäkistation » 15.6.2016 23:58

Ohhoh. :eek: Miten ihmeessä tuo on edes mahdollista? Kuitenkin yksi järeimpiä vaihteistoja mitä piikeissä on ollut.
2-t Yamahat harrasteena jo vuodesta 2008
'90 TZR250 | '86 RD125 YPVS | YZ125:t '83 + '84 valkokilpi + muutama muu päkötin...
HateCrew
Pyörä:
KTM Duke 690 2015, Yamaha DT125R 1991, KTM 150 SX 2009
Paikkakunta:
Lappeenranta
Liittynyt:
14.9.2012 18:41
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut HateCrew » 16.6.2016 0:07

Ei mitään hajua. Tuo rattaan viereinen haarukka on ottanut kanssa osumaa, lämmenyt keltaiseksi ja noin 1mm syvä kuluma. Samoin kakkosvaihteen rattaassa on ihmeellisiä kraatereita, ihan kuin vanhoja ruostevaurioita. Tuo kutosvaihde kyllä pitänyt ääntä koko minun 10tkm omistusaikani ja tunkenut metallisilppua öljyn sekaan sen verran että arvasin koneremontin pian olevan edessä.

No, kone on leikkauspöydällä ja saa sisäänsä 50e elintenluovuttajakoneen vaihdelaatikon, uudet Koyon laakerit, Wössnerin kiertokangen ja männän.
Heinäkuun alkuun mennessä pitäisi jammu taas käydä ja kukkua.
San Reemo
Pyörä:
yammun deettee125
Liittynyt:
1.7.2016 23:25
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut San Reemo » 1.7.2016 23:36

Minun pitäisi ostaa uusi pytty detsiin joten, onko athenan 125 cc pytty hyvä vai onko se jotenkin huono.
Mäkistation
Pyörä:
Useampi Yamaha
Paikkakunta:
Mänttä/Kurikka
Liittynyt:
15.7.2007 13:04
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Mäkistation » 2.7.2016 15:49

Se on vallan pätevä pata rikkoutuneen vakiopytyn tilalle. 170cc:n toki saa kutakuinkin samaan hintaan.
2-t Yamahat harrasteena jo vuodesta 2008
'90 TZR250 | '86 RD125 YPVS | YZ125:t '83 + '84 valkokilpi + muutama muu päkötin...
juuy
Liittynyt:
16.5.2016 11:39
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut juuy » 11.7.2016 0:28

Mikähän vois olla detsissä kuin etuvalon poltin kuumenee niin paljon, että alkaa käryää ja sulatti myös yhden umpion, ihme ettei koko detsi syttyny tuleen :D Toisella jännitteensäätimellä on kokeiltu ei auttanut asiaa. Sulakkeet myös vaihettu ja maadotukset käyty läpi.

Kyseessä siis RE dt
Mäkistation
Pyörä:
Useampi Yamaha
Paikkakunta:
Mänttä/Kurikka
Liittynyt:
15.7.2007 13:04
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Mäkistation » 11.7.2016 22:46

Vaikuttaa erikoiselta. Mikä polttimo sulla sielä on?
2-t Yamahat harrasteena jo vuodesta 2008
'90 TZR250 | '86 RD125 YPVS | YZ125:t '83 + '84 valkokilpi + muutama muu päkötin...
juuy
Liittynyt:
16.5.2016 11:39
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut juuy » 12.7.2016 0:03

Olen kokeillut monella eri poltimolla h4 "xenon" ja h7. Vanhasta polttimosta en tiedä,koska se suli niin pahasti kuin unohdin virrat päälle 10 minuutiksi. Erikoinen vika kylläkin. Täytyy ostaa ihan uusi jännitteensäädin. Ostin kylläkin purkuosista jännitteensäätimen, mutta ei auttanu asiaa olleenkaan.
Mäkistation
Pyörä:
Useampi Yamaha
Paikkakunta:
Mänttä/Kurikka
Liittynyt:
15.7.2007 13:04
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Mäkistation » 12.7.2016 0:26

Sielä muistaakseni pitäis olla 12V 35W/35 HS1 polttimo alkujaan. Ajovalon ei pitäisi palaa jos moottori ei käy, ainostaan parkin tulisi palaa. Voi olla että sielä on nyt kopeloitu johtosarjaa niin että virtaa tulee säätimen ohi suoraan valolle.
2-t Yamahat harrasteena jo vuodesta 2008
'90 TZR250 | '86 RD125 YPVS | YZ125:t '83 + '84 valkokilpi + muutama muu päkötin...
juuy
Liittynyt:
16.5.2016 11:39
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut juuy » 12.7.2016 0:48

Juu parkkivalo palaa vaan jos virrat on päällä, mutta kuin käynnistää ja samuttaa niin ajovalo jää palamaan parkinkanssa. Itsekin olen miettinyt tuota vaihtoehtoa, mutta tulin siihen tulokseen, että taitaa olla mahdotonta koska ennen ei oireillu tuolleen. Täytyy vielä kattoa noita sähköjä jos sieltä joku yllätys löytyisi. Ja täytyy ostaa tua polttimo ja kattoa jos se auttaisi ongelmaa

Parkkivalolle tulee 11.9 volttia samoin myös etuvalolle silti kuumenee niin, että alkaa käryää. Alkaa pikku hiljaan ideat loppumaan :nolo:
Etuvalo ei pala tyhjäkäynillä vasta kuin kaasuttaa niin syttyypalamaan ja sitten taas sammuu. Täytyy vielä mittaila uudestaan kuinka monta volttia sinne tulee. Mikään muu valo ei oireile.

Minkälaisia oireita rikkinäinen valorele aiheuttaa? :roll:

E: Ongelma on ratkaistu. Jännitteensäätimen maadoitusjohto oli syypäänä. Välilla antoi sen 11v ja vähä väliä antoi tosiaan 13-15v. Puhdistin maadoitusjohdon liittimen ja putsasin myös ruosteet pois pultista, joka pitää maadotusta kiinni rungossa.
HateCrew
Pyörä:
KTM Duke 690 2015, Yamaha DT125R 1991, KTM 150 SX 2009
Paikkakunta:
Lappeenranta
Liittynyt:
14.9.2012 18:41
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut HateCrew » 18.7.2016 22:23

Noniin, nyt on Jammu taas kasassa sisällään kaikki uudet Koyon laakerit, uusi vaihdelaatikko varaosamoottorista, EBC:n kytkinsarja välilevyineen ja jousineen sekä Wössnerin mäntä ja kiertokanki 58.50mm sylinterin porauksella. Toisella polkaisulla käyntiin ja käy kuin unelma. Tänään ensimmäinen lämpösykli tyhjäkäynnillä ja huomenna sitten seuraava ihan ajaen.

Päätin myös vaihtaa öljytyyppejä Teboilin 2T Bikeen tuorevoitelussa ja Motulin Transoil Expertiin vaihteistossa (Saa helposti paikallisesta Motonetistä). Toivotaan että näillä pääsisi seuraavat 30tkm ilman alakerran avausta.
Niko_00
Liittynyt:
22.7.2016 13:04
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Niko_00 » 22.7.2016 13:37

Itellä hävisi dteestä kipinä kesken ajon ja kun aloin kotona asiaa tutkimaan niin huomasin että yksi staattorin kiinnitys pulteista oli lentänyt pois paikoiltaan ja tehnyt reijjän siihen isompaan käämiim. Onko sillä vaikutusta kipinään? Ja jos on, onko kellään myydä toimivaa staattoria?
Niko_00
Liittynyt:
22.7.2016 13:04
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Niko_00 » 22.7.2016 13:55

Ja pyörähän on vm 2006 x (unohtu laittaa tohon edelliseen viestiin.)