2T kevytmoottoripyörän koneremontti

JayEll Moderaattori
Pyörä:
ZX12R -03, GSX 500cc R4, Honda NSR
Paikkakunta:
Turku
Liittynyt:
31.3.2004 20:48

ViestiKirjoittanut JayEll » 20.8.2008 9:40

^^Isomäki^^ kirjoitti:Paljon maksaisi yamaha dt:eesee täydellinnen koneremppa?Nii ja 2 vaihteen ratas..Mäntä on kyllä vaihdettu 5tkm sitte..


Riippuu paikasta.. Yleensä tuntiveloituksen mukaan noi menee.. Itse tein pientä kartoitusta noista hinnoista kun KMX:n koneremppaa ajattelin (tein sit loppuenlopuks ite)

Bikeworldissä annettiin hinnaksi vaan se 60€/tunti.. Eivät suostuneet vaihtamaan laakereita, vaan tuo olisi ollut pelkästään sylkän ja männän asennus..
Yhdessä yksityisessä "kojussa" annettiin tuntihinnaksi 35€.. Hän olisi suostunut tekemään kaikki alakerran laakeriremontit yms. ja hinnaksi arvio n. 300€ + osat..
Multa en ees kysynyt, ko päätin tehdä tuon rempan ite..
~ Käyttömopojen kirjo: Z750S -> ZX12R -> ZZR1200 -> GSX1400 ~
~ Muut lelut: GSX500 -83, NSR125 -01 ~
deltaxx
Pyörä:
Yamaha FZR 1000 -92
Paikkakunta:
Espoo
Liittynyt:
29.4.2006 11:35

ViestiKirjoittanut deltaxx » 21.8.2008 17:27

Tossa on käynnissä ittelä koneremppa ja semmosta kyselisin et miks kampura ja kiertokanki ei pyöri täyttä ympyrää vaikka kun kone oli pöydällä ne pyöri ihan normisti mut kun laiton sylinterin kiinni ja koneen pyörään niin huomasin ettei pyöriny enää. Jotenka otin taas syliterin irti eikä silti pyöri enää. Olisko kenelläkään mitään hajua että mikä vois mahdollisesti olla?? Ja pyörä on Derbi Gpr 125 jossa yamaha dt:n kone. Kiitokset jo etukäteen.
xfhnslökgnhlöskjrthkzhnmkfönmghsöfkjhmsäo jkdhikj snj
oon homo ja ei mahu kolmelle riville mun jutut koska oon kova jätkä heheheheheheh
-Epeli
Paikkakunta:
Mynämäki
Liittynyt:
5.7.2005 22:04

ViestiKirjoittanut -Epeli » 22.8.2008 17:16

deltaxx kirjoitti:Tossa on käynnissä ittelä koneremppa ja semmosta kyselisin et miks kampura ja kiertokanki ei pyöri täyttä ympyrää vaikka kun kone oli pöydällä ne pyöri ihan normisti mut kun laiton sylinterin kiinni ja koneen pyörään niin huomasin ettei pyöriny enää. Jotenka otin taas syliterin irti eikä silti pyöri enää. Olisko kenelläkään mitään hajua että mikä vois mahdollisesti olla?? Ja pyörä on Derbi Gpr 125 jossa yamaha dt:n kone. Kiitokset jo etukäteen.

Siis ei pyöri täysin ympäri vai ei pyöri kunnolla ollenkaan?
WPWW
Pyörä:
Kawasaki K(d)x
Liittynyt:
17.1.2007 16:27

ViestiKirjoittanut WPWW » 22.8.2008 23:01

Turun seudulla firmoja jotka hoitais sylinterin putkituksen kunnialla?
deltaxx
Pyörä:
Yamaha FZR 1000 -92
Paikkakunta:
Espoo
Liittynyt:
29.4.2006 11:35

ViestiKirjoittanut deltaxx » 23.8.2008 8:16

nonii saatin wörkkimään sekin.
xfhnslökgnhlöskjrthkzhnmkfönmghsöfkjhmsäo jkdhikj snj
oon homo ja ei mahu kolmelle riville mun jutut koska oon kova jätkä heheheheheheh
MänTä Moderaattori
Pyörä:
Jawa 350(-01) SuzukiGT250(-77) YamahaRD350F1(-85)
Liittynyt:
8.10.2001 3:00

ViestiKirjoittanut MänTä » 23.8.2008 10:11

Oliko limput kierossa.
H.kuja
Liittynyt:
4.6.2008 19:24

ViestiKirjoittanut H.kuja » 24.8.2008 15:47

Osaako joku pikasesti kertoa miten päin männänrenkaat menee?? Ostin DT:seen proksin männän ja männänrenkaat on ilmeisesti riken -merkkiset (tai paketissa ainankin lukee riken). Toisessa renkaassa lukee r 50 ja toisesa rn 50, kumpi näista tulee yläpuolelle ja kumpi alapuolelle. Rengas jossa lukee r 50 on hieman kapeampi ja toinen taas vastaavasti leveämpi?????????
Kultaista keskikaistaa!
N_iksu
Pyörä:
Suzuki GSX
Paikkakunta:
Luumäki
Liittynyt:
29.6.2006 15:12

ViestiKirjoittanut N_iksu » 24.8.2008 20:23

H.kuja kirjoitti:Osaako joku pikasesti kertoa miten päin männänrenkaat menee?? Ostin DT:seen proksin männän ja männänrenkaat on ilmeisesti riken -merkkiset (tai paketissa ainankin lukee riken). Toisessa renkaassa lukee r 50 ja toisesa rn 50, kumpi näista tulee yläpuolelle ja kumpi alapuolelle. Rengas jossa lukee r 50 on hieman kapeampi ja toinen taas vastaavasti leveämpi?????????


Luultavasti se leveämpi rengas ei mene kuin toiseen uraan. Tarkemmin ko. mäntää tuntematta uskaltaisin veikata että tekstit tulevat ylöspäin, ainakin kaikissa proxeissa mitä miul on ollu on menny tuollee. Ja oikeestaa muiden merkkisissäkii männissä.
-Zone-
Liittynyt:
22.6.2005 22:42

ViestiKirjoittanut -Zone- » 27.8.2008 15:14

Valitettavasti RIKE:n sivuillakaan ei ollut selkeämpää ohjetta renkaiden merkinnöistä.
Pääsääntöisesti renkaissa on joko T tai R merkintä. T=Top , R= Running face, eli merkintä kantta kohden. Ainoa "merkintätaulukko"mitä RIKE:n sivuilta löysin, oli: http://www.riken.co.jp/e/piston/c/c_3.html
"... En ikinä uskonut, että muut voisivat ottaa teoriani niin paljon vakavemmin, kuin minä itse..." Albert Einstein
Raiden-
Liittynyt:
22.5.2006 15:35

ViestiKirjoittanut Raiden- » 27.8.2008 18:30

Milläs momenteilla ootte kannen pultit pistäny?
echo
Liittynyt:
12.11.2006 19:17

ViestiKirjoittanut echo » 27.8.2008 18:41

Raiden- kirjoitti:Milläs momenteilla ootte kannen pultit pistäny?


rannemonentilla kireälle
PeeDeZ
Pyörä:
Suzuki GSX-R 600 K8
Paikkakunta:
Turku
Liittynyt:
26.6.2006 23:08

ViestiKirjoittanut PeeDeZ » 1.9.2008 17:42

Raiden- kirjoitti:Milläs momenteilla ootte kannen pultit pistäny?

räsän kannen pistin n. 22-25 nm. et jotain tota luokkaa kai luulis olevan
Juba93
Pyörä:
Yamaha DT 08VM enduro project
Paikkakunta:
Lappeenranta
Liittynyt:
26.4.2008 14:29

ViestiKirjoittanut Juba93 » 2.9.2008 16:00

Siten perinteinen kysymys.Elikkä paljon ajaa männällä suunnilleen kilometrejä ja paljon hoonautus ja uus mäntä suunnillee maksaa? mopeti on suzuki tsr :|
Loncing 125cc kone kaasareineen ja kaikkineen 200€! kaikki toimii ja juuri huollettu! pistä yv jos kiinnosta ;)
eetuli
Pyörä:
2xPv,2Xbaotian
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
16.11.2006 16:31

ViestiKirjoittanut eetuli » 6.9.2008 20:17

Juba93 kirjoitti:Siten perinteinen kysymys.Elikkä paljon ajaa männällä suunnilleen kilometrejä ja paljon hoonautus ja uus mäntä suunnillee maksaa? mopeti on suzuki tsr :|

12000 kilsaa ainakin hussella on männänvaihto väli. hoonautus olis jotai >20e ja mäntä n. 50- reilu100e
Ostakaaa Husse!
kananen
Pyörä:
Kevarimonkkari,Ktm exc 125
Paikkakunta:
ylöjärvi
Liittynyt:
19.7.2006 17:53

ViestiKirjoittanut kananen » 31.12.2008 15:10

astr0 kirjoitti:
-Hussekuski- kirjoitti:Noni nyt kävi näin. Hussen öljyletkuun oli päässy jostain ilmakupla, ja loput voitte päätellä. Sylinteri ja mäntä aivan paskana. Kansi onneksi ehjä. Sitä lähinnä, että onko kukaan lähettäny powerseal.nl:ään pinnotettavaks pyttyä ja millä tuloksella? Vituttaa ku uudella männällä ajettu vasta 1600km.

Myös Geiwiz.de pinnottaa pyttyjä, kannattaa punnita vaihtoehtoja. Tuo Geiwiz on ainaki luotettava, monet on sieltä tilanneet. Powersealista en oo kuullukaan.

Kyllä voi powersealiin luottaa.