2T viritys ja tekniikka

kiroileva_fossiili
Liittynyt:
3.6.2006 23:41

ViestiKirjoittanut kiroileva_fossiili » 9.8.2009 1:14

Joku on mun tetsari vauhtista kans keventäny suht. ronkisti jos tohon sampan vertaa.
http://www.motot.net/galleria/showphoto ... /cat/51754
En ole viel kerenny kokeilee, mut kai toi sopii dt:n koneeseen ni vois koittaa siinä?
Turbokit92
Pyörä:
Gilera SC125 & Derbi R X-Treme Senda
Paikkakunta:
Nokia
Liittynyt:
10.1.2008 17:22
...

ViestiKirjoittanut Turbokit92 » 10.8.2009 13:34

Kiitoskiitos.. Tottahan se on joo että ku tota deeteen konetta käytetää nii monessa eri pyörässä ja monenlaiseen menoon että voi vähän laiskempi olla ku joku rotaxin kone. Täytyy talven aikana availla ja kattoo että mistä lähtis ensimmäisenä työstämää. Tota vauhtipyörää on vissiin helpoin lähtä sorvailemaa ku vaan pysyy tasapainosena ettei tuu ongelmia käymisen kanssa. Koneistamolla vois vierailla.
Toppuri
Pyörä:
DT 125R
Liittynyt:
3.8.2009 0:38

ViestiKirjoittanut Toppuri » 11.8.2009 22:01

Kattokeehen kuvagalleriani, sielä on vanha ja uus mäntä. Mäntä on Yamaha Dt 125r pyörästä, tunnistaako joku mikä mäntä kyseessä? Orkkis ei kuulema ollu..

Männällä rullailtu vähintää 10tkm, enempää tietoa ei ole. Taitaa olla kuitenkin vaihtokunnossa?? Puristukset ja tehot oli tallella.

Uus mäntä on Prox, miten päin noi männänrenkaat pistetään? Ku on kaikki taas kasassa, niin kaadetaanko jäähytysnestettä säiliöön ja meneekö se siitä koneeseen? Ja kun pyörä on käynnissä ja vesipumppu alkaa pyörìä niin sen jälkeen taas lisäillään?

Mites ku noi uuden männän "helmat" vai mitkä ne on, näkyvät tossa kolmannessa kuvassani, niin uudes ne on paljon leveämmät.. haittaako jotenkin? Meneekö huuhtelut liian aikasin kiinni,vai??
Agua
Pyörä:
Pv, S1, Tzr
Paikkakunta:
Ristijärvi
Liittynyt:
2.8.2008 23:22

ViestiKirjoittanut Agua » 12.8.2009 20:14

Elikkä itellä hajosi pytty tetzarista ja nyt ois kaverilta tiedossa halvala yamahah dt:n moottori. Passaaako yamaha dt;n pytty (Muistaakseni 87-88 sylinterin numero 34x01) tetzariin? Onko tehoissa suurta eroa vakio pyttyyn nähen? Passaako ypvs:sät ristiin? Haluasin kuulla mielellään tarkan vastauksean asiasta tietävältä henkilöltä Ainiin ja tetzarin pytty on 2rh
Mahollisimman nopeasti voisitteko vastata kun on todella kiire.

Anteeksi kun laitan saman kysymyksen jo toiseen topicciin.
Tzr projekti : viewtopic.php?f=93&t=76365
PV 125cc projekti : viewtopic.php?f=72&t=77231
kiroileva_fossiili
Liittynyt:
3.6.2006 23:41

ViestiKirjoittanut kiroileva_fossiili » 12.8.2009 20:18

Agua kirjoitti:Elikkä itellä hajosi pytty tetzarista ja nyt ois kaverilta tiedossa halvala yamahah dt:n moottori. Passaaako yamaha dt;n pytty (Muistaakseni 87-88 sylinterin numero 34x01) tetzariin? Onko tehoissa suurta eroa vakio pyttyyn nähen? Passaako ypvs:sät ristiin? Haluasin kuulla mielellään tarkan vastauksean asiasta tietävältä henkilöltä Ainiin ja tetzarin pytty on 2rh
Mahollisimman nopeasti voisitteko vastata kun on todella kiire.

Anteeksi kun laitan saman kysymyksen jo toiseen topicciin.

87 oli ainakin vielä vanhaa mallia jonka pytty ei käy. Voi olla että 88 vielä tehty niitä. Sylinterissä pitäisi lukea 3mb00 nii sit sopii. Dt:n pytty on kai hiukan enempi vääntöpytty kuin tetsarin, mut ei mitää kovin suurta eroa pitäs olla. Suurin osa ypvs osista ei sovi ristiin.
jeahjeah
Liittynyt:
11.2.2008 22:47
derbi gpr probleema

ViestiKirjoittanut jeahjeah » 17.8.2009 0:04

mikä on vikana, kun ei ota olenkaa kieroksii, savuttaa ja röpöttää kun yrittää ajaa. kevariin on vaihdettu just uus sylinteri, mäntä ja isompi lämpö arvoinen tulppa. kevarihan on derbi gpr 125.
Wille90
Paikkakunta:
Turku
Liittynyt:
13.3.2005 21:34

ViestiKirjoittanut Wille90 » 17.8.2009 16:49

jeahjeah kirjoitti:mikä on vikana, kun ei ota olenkaa kieroksii, savuttaa ja röpöttää kun yrittää ajaa


Liian rikas seos .
Wille90
Paikkakunta:
Turku
Liittynyt:
13.3.2005 21:34

ViestiKirjoittanut Wille90 » 17.8.2009 16:50

jeahjeah kirjoitti:kevariin on vaihdettu just uus sylinteri, MÄNTÄ ja isompi lämpö arvoinen tulppa


Mäntä väärin päin ?
TDN
Pyörä:
Honda NSR 125 (SP-racing) -99
Paikkakunta:
Porvoo
Liittynyt:
8.6.2007 21:34

ViestiKirjoittanut TDN » 28.8.2009 20:02

Noniin, sain hommattua toisen vauhtipyörän ja sitä ois tarkotus keventää. Mutta kysymys kuuluukin, kuinka paljon uskaltaa ulkokehältä ottaa? 1mm? 1,5mm? Jos joku on keventäny, niin kertokaa ihmeessä paljonko ootte ottanu ja minkälaista vaikutusta on ollu?
Myydään "SP-racing" näsäri: http://www.motot.net/talli/ajoneuvot/ho ... 5/id24104/
kiroileva_fossiili
Liittynyt:
3.6.2006 23:41

ViestiKirjoittanut kiroileva_fossiili » 29.8.2009 1:19

TDN kirjoitti:Noniin, sain hommattua toisen vauhtipyörän ja sitä ois tarkotus keventää. Mutta kysymys kuuluukin, kuinka paljon uskaltaa ulkokehältä ottaa? 1mm? 1,5mm? Jos joku on keventäny, niin kertokaa ihmeessä paljonko ootte ottanu ja minkälaista vaikutusta on ollu?
Mun gallerias on kuva tzr vauhtipyörästä, josta on rankalla kädellä otettu pois. Samppa91 gallerias on kuva mist ei ole ihan nii paljo otettu.
Ei tosta mitää kauheita haittoja ole tullu. Liikkeellelähdössä tarvii jonku verran enempi kierroksia käyttää varsinkin 2 päällä. Kun liikkeelle pääsee nii toimii hyvin ja on äkäsen oloinen.

Ei ole sama pyörä kyseessä mut sama vaikutus pitäis olla.
Veitsi
Pyörä:
Aprilia Red Rose 'Orange Edition' & Skyteam Monkey
Paikkakunta:
Sastamala
Liittynyt:
16.7.2008 20:05

ViestiKirjoittanut Veitsi » 30.8.2009 13:57

Mikä mahtaisi olla vikana, kun Aprilia ei käynnisty?

Vika ilmeni n. 6-7 kilometrin päässä kotoa, kun olin lähdössä liikkeelle lyhyen n. 30 min tauon jälkeen. Ennen kyseiseen paikkaan menoa oltiin ajeltu useampia kymmeniä kilometrejä ja pyörä oli toiminut moitteetta. Sitten hieman ennen tuota mainuttua taukoa pyörä lakkasi kiertämästä kunnolla. Ja kun tauon jälkeen lähdin liikkeelle, pyörä kulki noin 5-10 metriä, jonka jälkeen kuului kiväärinlaukausta muistuttava pamahdus.
Lykkäsin pyörän parkkiin ja soitin faijan tuomaan yhden vanhoista tulpistani. Vaihdoin tulpan ja kone hörähti käyntiin. Ajoin kotia kohti, kun yhtäkkiä kierrokset tippuivat ja kone sammui. Olin ehtinyt ajaa n. 6 km ja oli pelannut moitteetta sen ajan. Lykkäsin kotiin ja hain uuden tulpan seuraavana päivänä.
Mutta kone ei käynnisty uudellakaan tulpalla. Testasin, että antaa kipinän(ja hyvän antaakin!), bensa menee kaasariin asti ja RAVE ei ollut jumissa(tiedä sitten olisiko se mitään vaikuttanutkaan). Startti pyörittää konetta, mutta ei ole elkeitäkään käynnistymisestä. Pari kertaa on kuulunut tuo hirveä pamahdus, mutta muuta eloa ei ole näkynyt. Hjelp!
-Zone-
Liittynyt:
22.6.2005 22:42

ViestiKirjoittanut -Zone- » 30.8.2009 14:06

Veitsi kirjoitti:Mikä mahtaisi olla vikana...

Puristuksia koneessa ? Vilkaisehan magneeton kiilakin, että on ehjä.
"... En ikinä uskonut, että muut voisivat ottaa teoriani niin paljon vakavemmin, kuin minä itse..." Albert Einstein
Agua
Pyörä:
Pv, S1, Tzr
Paikkakunta:
Ristijärvi
Liittynyt:
2.8.2008 23:22

ViestiKirjoittanut Agua » 30.8.2009 21:17

Itellä oli niin väljät laakerit että vauhtipyörä osui käämeihin ja sit se rupes toimii kun vaihoin tulpan. Tosin se toimi vaan 3km ja sit ei toiminu enää millään tulpalla... Piti sit koko moottori vaihtaa
Tzr projekti : viewtopic.php?f=93&t=76365
PV 125cc projekti : viewtopic.php?f=72&t=77231
jude3
Pyörä:
Aprilia RS 125 09
Liittynyt:
4.7.2008 15:02

ViestiKirjoittanut jude3 » 1.9.2009 20:44

Nyt nopeaa apua napsahti kytkinvaijeri poikki ja nyt pitäisi saada vanha vaijeri pois pyörä on aprilia rs.
Veitsi
Pyörä:
Aprilia Red Rose 'Orange Edition' & Skyteam Monkey
Paikkakunta:
Sastamala
Liittynyt:
16.7.2008 20:05

ViestiKirjoittanut Veitsi » 2.9.2009 13:51

Veitsi kirjoitti:Mikä mahtaisi olla vikana, kun Aprilia ei käynnisty?


Vika paljastui. Ei mikään ihme jollei kone käy, kun männästä puuttuu palasia, sylinterissä on 5 senttiä pitkä naarmu, joka on monta milliä syvä, kansi on hakkaumilla, magneeton vauhtipyörä murtunut(se magneettiosa sieltä sisältä). Että elämä osaakin potkia päähän ja lujaa. Mutta ei siinä sitten, mittään; jos saan rahaa haalittua niin ehkäpä pyörä on keväällä jälleen ajossa, mutta tällä kertaa 154cc kitillä.