Honda CBR 125 viritys/tekniikka

Hondabroz
Pyörä:
Honda cbr 125r 09vm
Paikkakunta:
Tampere
Liittynyt:
29.9.2013 17:34
Re: Honda CBR 125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Hondabroz » 10.10.2013 11:09

No jos jollain olis myyä sellasta 200cc tai isompaa ykspyttystä konetta niin voi laittaa yv:tä :)

Mää muuten lueskelin jostain että noiden ruiskuhondien pensansyöttöä voi lisätä kotikonstein laittamalla 1 - 3 kohmia vastusta ruiskurunkoon alhaalta tulevan johtonipun vasemmanpuoleisimpaan siniharmaaseen johtoon? Että onko tästä kokemuksia kun joku sano et laitto 177cc pytyn ja 1500 ohmia vastusta kiinni niin kävi sopivan rikkaalla :eek:
Honda on paras :D
kersti91
Liittynyt:
6.11.2005 13:16
Re: Honda CBR 125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut kersti91 » 10.10.2013 21:01

Kuulostaa ihan järkevältä, taitaa olla yleisesti käytetty kikka eli ulkoilman lämpötila-anturia huijataan. Kone näkee ulkoilman todellista kylmempänä.
Tarkista kampiakselin stefa.
Qki Jr
Liittynyt:
31.10.2011 21:30
Re: Honda CBR 125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Qki Jr » 10.10.2013 22:46

Paljokohan tuollanen vehje kestää rullailua? oon ostamas tommosta helkutin halpaa 40tkm ajettua cebaria.... onko näihin halpoja vara-osia ja helposti saataville?
Hondabroz
Pyörä:
Honda cbr 125r 09vm
Paikkakunta:
Tampere
Liittynyt:
29.9.2013 17:34
Re: Honda CBR 125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Hondabroz » 11.10.2013 7:11

Kyllä toi seppo kestää tosi hyvin ajella niinkuin useimmat nelarit. Mäntäkin pitäis kai vaihtaa vasta sadan tonnin kohilla. :)

Tosta putkesta vielä, eli mulla olis tarkotus tehdä tehari itte tohon seppoon eli paksumpi sisämitta alkukäyrään ja aikas saman kokonen loppuputki kuin mikä vakio on. Lisäksi ajattelin viedä putken koneen päältä yläkautta taakse ja modailen takalipan sisään sen änkän. Tässä sitten se varsinainen kysymys, eli miten voin pidentää tuota putkea vaikuttamatta paljon sen virtaavuuteen? Tietopankissa sanottiin, että vapaastivirtaavaa änkkää ei lasketa mukaan putken pituuteen, eli voinko siis jatkaa vaan vähän paksummalla putkella tuota kun muuten jää vähän lyhkäseks :nolo:

PS takakatteet ja lippa menee uusiks. Vääntelen itte pellistä ja maalailen, kuvia laitan jossainvaiheessa :D
Honda on paras :D
Suomenpaskin
Pyörä:
husaberg 650 -04
Liittynyt:
23.6.2013 2:51
Re: Honda CBR 125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Suomenpaskin » 11.10.2013 9:38

Vältät mutkia niin virtaavus pysyy mahdollisimman hyvänä.
Hondabroz
Pyörä:
Honda cbr 125r 09vm
Paikkakunta:
Tampere
Liittynyt:
29.9.2013 17:34
Re: Honda CBR 125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Hondabroz » 11.10.2013 18:56

Ööh... Nytten tuli pieni tenkkapoo, eli onkos kellään tiatoa siitä että miten v*****a ton hondan orkkis ketjun saa irti kun itse en ainaskaan löytäny mitään holkkia siitä millä se olis laitettu kiinni. :nolo: On pakko vaihtaa tuo ketju kun on niin paskassa kunnossa kun ainankin viis lenkkiä on hitsaantunu kiinni, kun edellinen omistaja hoitanu ketjui paskasti :paha:
Honda on paras :D
Suomenpaskin
Pyörä:
husaberg 650 -04
Liittynyt:
23.6.2013 2:51
Re: Honda CBR 125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Suomenpaskin » 11.10.2013 19:09

Rälläkkä. :lol:
Hondabroz
Pyörä:
Honda cbr 125r 09vm
Paikkakunta:
Tampere
Liittynyt:
29.9.2013 17:34
Re: Honda CBR 125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Hondabroz » 11.10.2013 20:20

Ootko varma, kun ei haluis ihan ekana alkaa sahaileen tota poikki. Kyllä mää veikkaisin että siinä on jonkinlainen mekanismi millä sen ketjun saa auki... :s Eikai kukaan tekis niin tyhmää ketjuu, et pitää ottaa koko saatanan takahaarukka irti et saa ketjut poijes... :nolo:
Honda on paras :D
Tume34 Eläkeläinen
Pyörä:
TDR 125
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
3.10.2004 18:34
Re: Honda CBR 125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Tume34 » 12.10.2013 11:54

Hyvinkin usein ketjuissa ei nykyään ole enää lukkoja samaan tyyliin kuin ennen. Tällöin ei ole kyllä muuta vaihtoehtoa kuin a)hommaa oikea ketjunkatkaisin, eivät ole kovin kalliita b)taiteile vasaran ja talttapäämeisselin + sopivan tapin avulla yksi lenkki auki (tässä tekniikassa meisseli sitten lipsahtaa yleensä aina sormeen ja sitten tarvitaan vähintään sidettä ellei tikkejä) tai ehdottomasti helpoin eli c)rälläkkä.
Dank memes melt steel beams.
Suomenpaskin
Pyörä:
husaberg 650 -04
Liittynyt:
23.6.2013 2:51
Re: Honda CBR 125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Suomenpaskin » 12.10.2013 12:40

No jos siitä on lenkkejä paskana niin ei taida olla sille ketjulle enää paljoa käyttöä, leikkaat vaikka semmosen huonon lenkin kohalta jos meinaat jossain käyttää vielä.
kersti91
Liittynyt:
6.11.2005 13:16
Re: Honda CBR 125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut kersti91 » 12.10.2013 12:56

Joo, vanhoja ketjuja turha sääliä, ei niillä kukaan mitään enää tee.
Tarkista kampiakselin stefa.
Hondabroz
Pyörä:
Honda cbr 125r 09vm
Paikkakunta:
Tampere
Liittynyt:
29.9.2013 17:34
Re: Honda CBR 125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Hondabroz » 12.10.2013 16:42

No selvä sitten. Hommaan ensin kuitenkin uuden ketjun ennenkuin sahailen ton vanhan irti, ettei mennä iha perse edellä puuhun jos vaikka ketjun saaminen viipyy et pääsee kuiteski ajeleen. :)
Honda on paras :D
Hondabroz
Pyörä:
Honda cbr 125r 09vm
Paikkakunta:
Tampere
Liittynyt:
29.9.2013 17:34
Re: Honda CBR 125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Hondabroz » 12.10.2013 16:45

Tällähetkellä mun honda on kyl aika palasina tallissa :lol: Kaikki katteet on otettu irti takalokaria myöten. Tilailen ensiviikolla alumiinia, että pääsee väänteleen ite perään vähä katteita 8)
Honda on paras :D
Hondabroz
Pyörä:
Honda cbr 125r 09vm
Paikkakunta:
Tampere
Liittynyt:
29.9.2013 17:34
Re: Honda CBR 125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Hondabroz » 13.10.2013 22:44

Olisko kellään kokemusta tuosta cbrän koneen aukomisesta, että onko siellä kampikammion puolella kuinka vähän / paljon ylimääräistä tilaa, jos aikois isomman koneen kampuran laittaa tilalle?
PS onko tiivisteet pakko uusia aukomisen jälkeen, että ne pitää. :s

Ei tupla- taikka triplapostauksia. Omaa viestiään voi muokata viestin oikeassa yläreunassa näkyvästä rattaasta.
-AceFin
Honda on paras :D
riksu26
Paikkakunta:
Lappeenranta
Liittynyt:
10.7.2012 21:56
Re: Honda CBR 125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut riksu26 » 28.11.2013 0:27

Oishan se tiivisteiden uusiminen kannattavaa ja itse ainekin tekisin niin.