4t yleinen viritys/tekniikka

Johani
Pyörä:
DT 125R -> 250cc
Paikkakunta:
Korvessa
Liittynyt:
13.10.2005 0:59
Re: 4-t tekniikka ja viritys

ViestiKirjoittanut Johani » 16.4.2012 15:36

kalleppi3 kirjoitti:Morjens! Kyselin aikaisemmin tuosta sytytyksen katkosta. Eli voiko sytytyspuolan kiinnityskohtien alle laittaa esim maadoitusjohtoja? Tuli vaan mieleen että sehän on samalla tavalla toimiva kuin kela, ja kelassa on rautasydän. Minulla tuollainen sytytyspuola: http://www.moto-hame.fi/images/11-680.jpg
ja siinähä nuo kiinnikkeet ovat se "rautasydän" eli johtuukohan siitä pätkiminen kun mulla on maadoitusjohtoja siinä alla. ? :idea:


voi laittaa maajohdot saman ruuvin alle, detsissä vakiona siellä.
kalleppi3
Pyörä:
Aprilia RS
Paikkakunta:
Laitila
Liittynyt:
28.9.2007 17:55
Re: 4-t tekniikka ja viritys

ViestiKirjoittanut kalleppi3 » 16.4.2012 18:32

Missä vika kun paukuttaa korkeilla kierroksilla ja kun laskee kaasun lyö liekkiä putkesta, pakoaukko myös ihan pikimusta. :nörtti:
Ja siis lähtee kauniisti käyntiin, käy nätisti ja antaa kierroksia hyvin siihen asti kunnes alka paukkumaan ja pätkimään, kone myös kuumenee TODELLA paljon hetkessä.
Sokkan prikkaa siirretty kaksi alemmas, tulppa uusi,venat säädetty useaan otteeseen ja silti paukkuu ja liekkiä putkeen ja kuumenee törkeesti :nörtti:
Voiko vika olla cdi boksissa? Vai onko vain liian pieni suutin? :s :s
[^lollero^]
Liittynyt:
19.7.2010 23:46
Re: 4-t tekniikka ja viritys

ViestiKirjoittanut [^lollero^] » 17.4.2012 0:16

Laihalla luultavasti käy mutta, aletaan siitä että mikä pyörä siis kyseessä? Tollatteesta käytöksestä voisi päätellä että säädöt persiillän, että vakio säädöt kehiin ja siitä jatkamaan??
Johani
Pyörä:
DT 125R -> 250cc
Paikkakunta:
Korvessa
Liittynyt:
13.10.2005 0:59
Re: 4-t tekniikka ja viritys

ViestiKirjoittanut Johani » 18.4.2012 0:29

Ite uskosin että päädytty tilanteeseen niin että vakiosäädöt ja ilmansaantipuolta parannettu ja suuttimet vakiot, Suuremaa suutinta!! :)
kalleppi3
Pyörä:
Aprilia RS
Paikkakunta:
Laitila
Liittynyt:
28.9.2007 17:55
Re: 4-t tekniikka ja viritys

ViestiKirjoittanut kalleppi3 » 19.4.2012 17:15

Johani kirjoitti:Ite uskosin että päädytty tilanteeseen niin että vakiosäädöt ja ilmansaantipuolta parannettu ja suuttimet vakiot, Suuremaa suutinta!! :)

suutin suurennettu 105-> 115, ei perkele tekee samaa vieläkin, ei _MITÄÄN_ muutosta. :s mikä ihme mahtaa olla :x
Voisko olla enää cdi vika?
-LARZE-
Liittynyt:
19.10.2010 19:29
Re: 4-t tekniikka ja viritys

ViestiKirjoittanut -LARZE- » 21.4.2012 13:48

Pian olisi aika luopua omasta detsistä ja siirtyä isompaan sotaratsuun. Lähinnä olen miettinyt tuota weeraa, mutta mites on huollon laita. Milloin mäntää pitää vaihtaa, entäs öljyt. Olen myös kuullut venttiilin säätämisestä, onko vaikea homma? itsehän en ole koskaan sitä tehnyt.

Kuristukset: Miten wr saisi vähän lisä potkua? eihän siitä nyt mitään 2-t kisapiikkiä saa, mutta kumminkin olen kuullut, että putkessa olisi joku ns "dp-killeri" :lol:
Niin ja onhan noita tehareitakin leovince, arrow yms. Antaako pelkkä änkkä yhtään lisäpotkua vai paraneeko äänet vain, entäs kokoputkisto onko edes sen rahan arvoista, mutta jos sen nyt kiinni laittaisi niin mitä muuta pitäisi vaihtaa sen yhteydessä suutin nyt ainakin. Kuulin myös, että wr ei jaksaisi vääntää enää 6 vaihteella loppuun asti mistä tämäkin sitten johtuu, liian raskaat välit vakiona? :eek:

Kertokaa myös mitä mieltä olette itse olleet teidän weeroista, kirjoitus virheitä saattaa olla todella paljon koska äidinkieltä en hallitse, mutta toivottavasti nyt ymmärätte kysymykseni, kiitos vastauksista jo etukäteen!
MB93
Pyörä:
Honda FT500
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
13.1.2010 20:10
Re: 4-t tekniikka ja viritys

ViestiKirjoittanut MB93 » 21.4.2012 14:46

Öljyjä kun vaihtaa parin tonnin välein ja pitää sen öljynlaadun hyvänä niin sillä pääsee jo aika pitkälle. Harvemmin noista mäntää saa vaihtokuntoon yhden omistajan aikana, täytyy laiminlyödä huoltoja tai kurittaa sitä pyörää raskaalla kädellä ja seokset laihalla että saat männän vaihtokuntoon samaan tahtiin kun 2-tahdeista niitä vaihdetaan.

Isosta pyörästä en tiedä mitenkä vaikeaa tuo venttiilien säätäminen on, mutta pikkupyörissä (itellä ei muita ookaan kun noita mankeja) se on noin 10 minsan homma, isommissa taas saattaa joutua katteita ym. irrottamaan, joka pidentää taas työaikaa. Kun sen yhdestä osaa tehdä niin samalla periaatteella se tehdään muihinkin peleihin, eikä se vaikeaa ole ku ekalla kerralla.

Ja tuo ikuinen tehokysymys. Niin, saahan siihen noita putkistojakin, jonka jälkeen pitää seosta rikastaa joka onnistuu tietääkseni vain sillä Power Commenderilla (siirrytty kaasarista ruiskuun näissä, ei suutinta vaihtamalla enää pelatakaan), ja siinäkin taitaa olla vaan näitä valmiita karttoja. Vakioputki tykkää olla aina aikamoinen käärmeenpesä, varsinkin ne äänenvaimentimet (joiden tehtävä on siis vaimentaa sitä ääntä). Saa sillä putkistollakin pari hepoa lisää, mutta en siitä huvista niin paljoa maksaisi...

Oikeastaan ainut omakohtainen kokemus Yammusta on autokoulun WR, jolla ajelin A-korttini. Liian pitkä kutosvaihdehan siinä on, ei motarilla enää saanu satasen vauhdista kiihdytettyä kauhean hyvin.
Labomba
Pyörä:
Kymco Super 9
Paikkakunta:
Rymättylä
Liittynyt:
23.8.2011 19:34
Re: 4-t tekniikka ja viritys

ViestiKirjoittanut Labomba » 22.4.2012 19:38

Mitä veikkaistte tehoiksi jos Yamaha WR:ään laittaisi Malossin 180cc pytyn, power commanderin, Arrow Darklinen, Malossin kampiakselin ja kireämmän nokan ?
LeKe96
Pyörä:
Wanha CZ, FZR600
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
9.3.2012 22:22
Re: 4-t tekniikka ja viritys

ViestiKirjoittanut LeKe96 » 22.4.2012 21:08

Labomba kirjoitti:Mitä veikkaistte tehoiksi jos Yamaha WR:ään laittaisi Malossin 180cc pytyn, power commanderin, Arrow Darklinen, Malossin kampiakselin ja kireämmän nokan ?


10-15hp lisää ja pirusti vääntöö,mut tolla rahallaha saa jo käytety 2t ;)
"If there's more than one way to do a job, and one of those ways will result in disaster, then somebody will do it that way."
-Edward Murphy
MB93
Pyörä:
Honda FT500
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
13.1.2010 20:10
Re: 4-t tekniikka ja viritys

ViestiKirjoittanut MB93 » 22.4.2012 21:25

Vähän kyllä epäilen että lähtis Jammusta 30hp noilla palikoilla, varsinkin jos jättää muuten kannen koskemattomaksi, luulen että sielläkin olis hieman paranneltavaa. Ite sanoisin että maksimissaan sinne 25hp paikkeille riittää potkua.
Labomba
Pyörä:
Kymco Super 9
Paikkakunta:
Rymättylä
Liittynyt:
23.8.2011 19:34
Re: 4-t tekniikka ja viritys

ViestiKirjoittanut Labomba » 23.4.2012 16:41

Kannen avartaminen unohtuikin täysin tuosta. mitä veikkaatte että nousisi kulutus noilla osilla ja laskikisiko huoltovälit millaisiksi? Kun en itse pidä kakstahdeista niin paljon niin kyselen hiukan
LeKe96
Pyörä:
Wanha CZ, FZR600
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
9.3.2012 22:22
Re: 4-t tekniikka ja viritys

ViestiKirjoittanut LeKe96 » 23.4.2012 17:12

Labomba kirjoitti:Kannen avartaminen unohtuikin täysin tuosta. mitä veikkaatte että nousisi kulutus noilla osilla ja laskikisiko huoltovälit millaisiksi? Kun en itse pidä kakstahdeista niin paljon niin kyselen hiukan


pari litraa nousee kulutus
mutta kannattaako?

-180cc 1000e (malossistoresta 618e)
-gianellin tehari 490e/arrowin tehari 520e
-power commander 300e
-malossin kampiakseli 267e (malossistoresta,en suomalaisilta sivuilta nopeesti löytäny)
-kantta tuskin saat koneistettuu alta 100 euron
-ja jos tota rahaa nuin paljon on niin totta kai siihen kannattaa ostaa parempi ilmansuodatin

Nettimotossa halvin wr maksaa 2900e ja sit siihen vielä nuo osat
yhteensä 4710e ja jos uuden ostat (5000 jyväs-marinella) ni hintaa tulee yhteensä 6810e+ power commanderin joudut säädättämään ammattilaisella ja jos ei kauheesti oo kokemusta moottoreista ni joudut varmaan käyttää pyörääs jossai liikkeessä sen verran et ne laittelee siihe ne kampurat ja kiiremmät nokat summuut sylinterit.
mut jos rahaa löytyy ni siitä vaan kaikki sanoo aina et ei nelarii voi virittää kyllähän sitä voi se vaan maksaa vähän enemmän :)
"If there's more than one way to do a job, and one of those ways will result in disaster, then somebody will do it that way."
-Edward Murphy
kalleppi3
Pyörä:
Aprilia RS
Paikkakunta:
Laitila
Liittynyt:
28.9.2007 17:55
Re: 4-t tekniikka ja viritys

ViestiKirjoittanut kalleppi3 » 23.4.2012 19:15

^melkeenpä halvemmaksi tulee ostaa 250cc nestejäähdytetty kiinankone (jos vain paikalleen menee helposti) kuin ostaa noita osia, tehonlisäys suht sama :)
MB93
Pyörä:
Honda FT500
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
13.1.2010 20:10
Re: 4-t tekniikka ja viritys

ViestiKirjoittanut MB93 » 23.4.2012 21:49

250cc kiinanmottia saattaapi löytää jopa halvemmalla ku tuo pelkkä sylinterisarja tohon Jampukkaan. Ja on niitä muitakin pyöriä mihin saa helpommin istutettua tuollaisen isomman koneen, JKL MP-näyttelyssäkin oli Derbi Senda 125cc missä oli 250cc Orionin mosa, en koneen kiinnikkeitä kattonu mutta luulisin että menee aika pienellä modaamisella. Ite en välttämättä uudenkarheaan WR:ään lähtis koneswappia tekemään, jos tarttee ruveta enempi muokkaamaan.

Kannattaa sit kans tsekata Akunar.comin tarjonta ja laittaa vaikka s-postia, saattaa tuota pyttyä löytyä sieltäkin ja mahdollisesti halvemmallakin...
UddeMP
Liittynyt:
5.4.2011 18:47
Re: 4-t tekniikka ja viritys

ViestiKirjoittanut UddeMP » 23.4.2012 22:00

Mulla on jäänyt vielä yks 150cc sarja toho YBR sarjan konekompleksiin. Pytyssä lukee 125cc joten poliisitkaan ei sitä erota. Heittäkää yli 100€ tarjouksia niin saan pois nurkasta, en tuollakaan nyt mitään enää tee kun mielenkiinto on siirtynyt noihin 40 kertaa suurempiin koneisiin

Kun ostatten noita kiinan motteja niin kannattaa kysyä sitä tehoa, joskus kun itte niitä kattelin niin melkein yhdessäkään 250cc ei ollut edes 14kw. Ite melkeen laittasin jostai vanhasta min 250cc purkupyörästä koneen