Yamaha DT viritys/tekniikka

juuy
Liittynyt:
16.5.2016 11:39
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut juuy » 24.7.2016 23:17

Luultavasti on jos kipinä hävisi samaan aikaan. On kyllä muuten hintavia noi staattorit uuttena taitaa olla jotain 500€ :roll: kannataa katsoo tuleeko puolalle virtaa.

Mikä toi punavalkoinen johto on joka tulee staattorilta? Oli melkeen poikki kyseinen johto voiko jotenki vaikuttaa jännitteensäätimen toimintaa?
Viimeksi muokannut juuy päivämäärä 25.7.2016 4:30, muokattu yhteensä 2 kertaa
Mäkistation
Pyörä:
Useampi Yamaha
Paikkakunta:
Mänttä/Kurikka
Liittynyt:
15.7.2007 13:04
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Mäkistation » 25.7.2016 0:20

Punavalkoinen tais olla liipaisukäämin johto. Ei liity jännitteensäätimeen kuinkaan.
2-t Yamahat harrasteena jo vuodesta 2008
'90 TZR250 | '86 RD125 YPVS | YZ125:t '83 + '84 valkokilpi + muutama muu päkötin...
juuy
Liittynyt:
16.5.2016 11:39
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut juuy » 25.7.2016 11:35

Käykö kyseinen jännitteensäädin detsiin http://www.emc24.fi/tuote/c4-j-nnitteen ... 0cc-125cc/ ? Ainakin tuotenumerot on eri, mutta muuten kyllä näyttää samanlaiselta mitä Re detsin jännitteensäädin on.
HateCrew
Pyörä:
KTM Duke 690 2015, Yamaha DT125R 1991, KTM 150 SX 2009
Paikkakunta:
Lappeenranta
Liittynyt:
14.9.2012 18:41
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut HateCrew » 25.7.2016 11:43

Huhhuh, kallis kuin mikä.

EBaystä sais alkuperäistä vastaavan kolmasosalla tuosta hinnasta
http://www.ebay.com/itm/YAMAHA-DT125R-DT125RE-2004-TO-2006-Regulator-Rectifier-/152021300911
ciao
Liittynyt:
5.8.2002 16:38
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut ciao » 27.7.2016 1:21

Tuokin säädin on vielä kallis . Olen linkin säädintä käyttänyt yhden kesän isommassa Yamahassa ilman ongelmia . Kerrankin hinta on kohdallaan ! http://www.ebay.com/itm/YAMAHA-FZR600R-FZR-600R-1989-1994-SRX600-Silver-Voltage-Rectifier-Regulator-/301659278195?hash=item463c4b4b73:g:CtsAAOSwzhVWqy8y&vxp=mtr
juuy
Liittynyt:
16.5.2016 11:39
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut juuy » 29.7.2016 4:57

Tilasin tuolta briteistä 35€ oli sekin halpa verrattuna mitä yamaha center pyysi 192€ :lol:

Kuinka paljo imukaulan Y.E.I.S kammio vaikuittaa tehoihin? Joku vanhoista omistajista oli jostain syystä sen pois ottanut :x

Ja vielä minkäköhän takia syylarista kuuluu semmoinen outo "nakutus" nesteet kyllä kiertää eikä nosta lämpöjäkään. Kuuluu myös kaverillakin, joku detsin ominaisuus?
HateCrew
Pyörä:
KTM Duke 690 2015, Yamaha DT125R 1991, KTM 150 SX 2009
Paikkakunta:
Lappeenranta
Liittynyt:
14.9.2012 18:41
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut HateCrew » 29.7.2016 10:01

Ei vaikuta huipputehoihin niinkään, mutta ainakin Yamahan insinöörien mukaan pitäisi parantaa kaasuun vastaavuutta, ala- ja keskikierrosten vääntöä sekä vähentää kulutusta.

Suosittelen hommaamaan sen kyllä takaisin. Purkuosista löytyy halvalla.

Ja olisikohan tuo nakutus rungon kautta johtuvia moottorin tärinöitä?
juuy
Liittynyt:
16.5.2016 11:39
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut juuy » 29.7.2016 10:24

Ääni kuuluu syyläristä vaan kuin se on täynnä nestettä. Esim vähän vajaalla määrällä nestettä "nakutus" ei ole niin vahva tai sitä ei kuulu olleinkaan. Ääni kuuluu hetken, kuin sammuttaa koneen.

E: Syynä taitaa olla kannentiiviste kerää painetta syyläriin joten siitä se "nakutus" kuuluu.Kaverilla heittää nesteet ulos ylivuodosta ja savuttaa aika rankasti. Itsellä hävisi ääni männänvaihdon jälkeen.
San Reemo
Pyörä:
yammun deettee125
Liittynyt:
1.7.2016 23:25
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut San Reemo » 11.8.2016 17:21

Mikäs tosa dtn YPVS:ässä on vikana kun tekee tarkistusliikkeen normaalisti,mutta
kun pyörän käynnistää niin YPVS sulkeutuu kun kierrokset kasvaa.
YVPS säädetty pakoaukosta katsoen saumattomasti ja muovilaipan merkki pyttyyn nähden on oikea.
Mäkistation
Pyörä:
Useampi Yamaha
Paikkakunta:
Mänttä/Kurikka
Liittynyt:
15.7.2007 13:04
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Mäkistation » 11.8.2016 18:38

Kiinnipäin säätimen tulisikin mennä kun koneen laittaa käyntiin ja kierrokset on alle 6000rpm. Sen jälkeen sen tulisi ruveta aukeamaan.
2-t Yamahat harrasteena jo vuodesta 2008
'90 TZR250 | '86 RD125 YPVS | YZ125:t '83 + '84 valkokilpi + muutama muu päkötin...
San Reemo
Pyörä:
yammun deettee125
Liittynyt:
1.7.2016 23:25
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut San Reemo » 11.8.2016 20:36

Mutta se säädin ei aukea millään kierroksilla vaan se menee vielä enemmän kiinni täyskierroksilla.
Mäkistation
Pyörä:
Useampi Yamaha
Paikkakunta:
Mänttä/Kurikka
Liittynyt:
15.7.2007 13:04
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Mäkistation » 11.8.2016 23:49

Jahas. Kuulostaa erikoiselta. Onko sille hässäkälle tehty jotain muutoksia/remppaa ennenkuin alkoi takkuamaan vai onko aina tehnyt noin? Vaijerit oikeinpäin (eivät menneet muistaakseni numero numeroon vaan 1 --> 2 ja päinvastoin)?
2-t Yamahat harrasteena jo vuodesta 2008
'90 TZR250 | '86 RD125 YPVS | YZ125:t '83 + '84 valkokilpi + muutama muu päkötin...
Fin_JalmiZ
Pyörä:
Yamaha DT 170 RE -06
Paikkakunta:
Pori, Finland
Liittynyt:
27.11.2013 21:28
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Fin_JalmiZ » 12.8.2016 16:37

Mistä vikaa etsimään, kun detsi ei anna kipinä ja jos antaa niin todella heikon ja epäsäännöllisesti? Eli ei käynnisty
https://www.youtube.com/channel/UC3wpRE ... rJ0Hrb8Akg
Mäkistation
Pyörä:
Useampi Yamaha
Paikkakunta:
Mänttä/Kurikka
Liittynyt:
15.7.2007 13:04
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Mäkistation » 12.8.2016 20:44

Minkä mallin DT sulla on?
Staattorin mittailuilla lähtisin liikkeelle, sekä R että RE/X vastusarvot oon johonkin näistä DT-topiceista kirjoitellut, haulla pitäis löytyvän.
2-t Yamahat harrasteena jo vuodesta 2008
'90 TZR250 | '86 RD125 YPVS | YZ125:t '83 + '84 valkokilpi + muutama muu päkötin...
San Reemo
Pyörä:
yammun deettee125
Liittynyt:
1.7.2016 23:25
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut San Reemo » 12.8.2016 23:12

Mäkistation kirjoitti:Jahas. Kuulostaa erikoiselta. Onko sille hässäkälle tehty jotain muutoksia/remppaa ennenkuin alkoi takkuamaan vai onko aina tehnyt noin? Vaijerit oikeinpäin (eivät menneet muistaakseni numero numeroon vaan 1 --> 2 ja päinvastoin)?



YPVS on aina ollut samanlainen ja säädetty vanhalla omistajalla mp-team salosella
kun siihen on tehty koneremontti.
Itse vaihdoin männän vaihdon yhteydessä siihen toisen vaijerin ja säädin sen samanlaitse kuin oli ennen.
Nyt YPVS on lukittu yläasentoon, että saisi edes tehoa mopoon.
Huomasin toimimattomuuden sen jälkeen kun olin säätämässä sitä YVPS:ssää ja nyt siinä on paljon enemmän tehoa kuin silloin kun ostin mopon