Piikkien sähköt ja ongelmat

astr0
Pyörä:
ZX-6R
Paikkakunta:
Turku
Liittynyt:
16.10.2005 12:25

ViestiKirjoittanut astr0 » 23.12.2008 4:01

Nasu_ kirjoitti:onko toi siis totta että geeliakkua ei saa ladata tavallisella laturilla?

Kyllä mä ainakin oon ladannu sekä normaaleja että geeliakkuja tavallisella Bilteman mp-akkulaturilla. Ei oo mitään ongelmaa.
Kettu kuittaa.
Johani
Pyörä:
DT 125R -> 250cc
Paikkakunta:
Korvessa
Liittynyt:
13.10.2005 0:59

ViestiKirjoittanut Johani » 26.12.2008 4:57

astr0 kirjoitti:
Nasu_ kirjoitti:onko toi siis totta että geeliakkua ei saa ladata tavallisella laturilla?

Kyllä mä ainakin oon ladannu sekä normaaleja että geeliakkuja tavallisella Bilteman mp-akkulaturilla. Ei oo mitään ongelmaa.


jos geeliakkua lataa normaalilla laturilla, niin se hajottaa sen, koska latausjännite on niin korkea. jotai luokkaa 17volttia. asiaan perehtyneet voineet kertoo lisää :D
astr0
Pyörä:
ZX-6R
Paikkakunta:
Turku
Liittynyt:
16.10.2005 12:25

ViestiKirjoittanut astr0 » 26.12.2008 15:38

johani kirjoitti:jos geeliakkua lataa normaalilla laturilla, niin se hajottaa sen, koska latausjännite on niin korkea. jotai luokkaa 17volttia. asiaan perehtyneet voineet kertoo lisää :D

En tiiä mikä teiän mielestä on normaali laturi, mut mulla ainaki on semmonen mp-akuille tarkotettu laturi, missä voi vaihtaa jännitettä 6v -> 12v. Ja mä pidän sitä kyl ihan normaalina tässä suhteessa. :D
Kettu kuittaa.
Epi_
Pyörä:
detsi 125 07
Paikkakunta:
Asikkala
Liittynyt:
28.3.2007 17:29

ViestiKirjoittanut Epi_ » 3.1.2009 18:24

Nii no löytyis tollanen vanha pieni tavallinen laturi, tiedä sitä sitte uskaltaako tota tohon akkuun tökätä ettei ainakaan pilalle mene :s
paperbox
Pyörä:
Suzuki SV 650S
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
19.7.2005 23:07

ViestiKirjoittanut paperbox » 3.1.2009 19:33

Nasu_ kirjoitti:Nii no löytyis tollanen vanha pieni tavallinen laturi, tiedä sitä sitte uskaltaako tota tohon akkuun tökätä ettei ainakaan pilalle mene :s

Geeliakkujen kanssa latausjännite ei saa nousta liian suureksi. Lähinnä siinä akku kärsii. Tsiigaa sen akkulaturis latausvirta, jos se on luokkaa 0.5-1A niin voit huoleti ladata sillä akkua ainakin kevyesti, kunhan et vaan ylilataa akkua.

Nimenomaan tärkeää on, että sen laturin latausvirta ei ole kovin suuri etkä mene lataamaan turhan paljoa sitä akkua. Halvoilla latureilla kun on tapana nostaa jännitettä liiaksi latauksen loppuvaiheessa.
ziq
Pyörä:
aprilia af1 sport pro
Liittynyt:
12.4.2007 15:01

ViestiKirjoittanut ziq » 4.1.2009 17:59

Mitenkäs jos vaihtaa leditakavalon tavallisen tilalle, tarvitseeko laittaa jotain vastusta yms? Vai suoraan vaan kiinni?
minä mistään mitään tiedä, mutta päden silti.
-Hussekuski-
Pyörä:
husq Wr 125
Paikkakunta:
Loimaa
Liittynyt:
24.2.2006 0:06

ViestiKirjoittanut -Hussekuski- » 8.1.2009 7:27

ziq kirjoitti:Mitenkäs jos vaihtaa leditakavalon tavallisen tilalle, tarvitseeko laittaa jotain vastusta yms? Vai suoraan vaan kiinni?

Tuskin tarvitsee. Ainakaa itelle ei oo tullu yhtää pyörää, jossa ois tarvinnu. Kiinni vaan.
http://www.motot.net/galleria/g46125_hu ... _wr_125_08 Weera <3
Johani
Pyörä:
DT 125R -> 250cc
Paikkakunta:
Korvessa
Liittynyt:
13.10.2005 0:59

ViestiKirjoittanut Johani » 8.1.2009 7:54

Tarkotit varmaa etuvastusta jonka tarvii yleensä ledille. ei näissä tarvi ku ne on valmiiksi mitotettu ja laitettu vastukset 12v:lle :)
jerbona
Pyörä:
0.6L
Paikkakunta:
Nurmijärvi City
Liittynyt:
2.11.2008 20:14

ViestiKirjoittanut jerbona » 8.1.2009 23:03

Mistä voin varastaa sähköä rek valolle? Vai pitääkö vetää uus johto sille?Nii vai voinko ottaa öljyanturin johon sille ku tuorevoitelu ja öljysäiliö otettu pois...Pyörä on tzr -90. 8)
KiM_91
Paikkakunta:
Pietarsaari
Liittynyt:
14.2.2006 18:26

ViestiKirjoittanut KiM_91 » 9.1.2009 20:57

-poistettu-
Viimeksi muokannut KiM_91 päivämäärä 9.1.2009 23:43, muokattu yhteensä 2 kertaa
mik_ko
Pyörä:
Honda cr 125 -2002
Paikkakunta:
Rovaniemi
Liittynyt:
8.5.2007 18:21

ViestiKirjoittanut mik_ko » 9.1.2009 23:16

jerbona kirjoitti:Mistä voin varastaa sähköä rek valolle? Vai pitääkö vetää uus johto sille?

Varmaan toimii jos otat rosvoliittimillä vaikka takavalon johdoista virran.
jerbona
Pyörä:
0.6L
Paikkakunta:
Nurmijärvi City
Liittynyt:
2.11.2008 20:14

ViestiKirjoittanut jerbona » 9.1.2009 23:41

mik_ko kirjoitti:
jerbona kirjoitti:Mistä voin varastaa sähköä rek valolle? Vai pitääkö vetää uus johto sille?

Varmaan toimii jos otat rosvoliittimillä vaikka takavalon johdoista virran.


Ok mut voinko ottaa tosta öljyanturin johdosta jos pistän siihen oikean liittimen? vai mistä niitä ''rosvoliittimiä'' saa? ihan rautakauppa vaa? :roll:
saku89
Pyörä:
4-Pyörä
Paikkakunta:
Kotka
Liittynyt:
22.10.2005 23:22

ViestiKirjoittanut saku89 » 13.1.2009 18:02

jerbona kirjoitti:Ok mut voinko ottaa tosta öljyanturin johdosta jos pistän siihen oikean liittimen? vai mistä niitä ''rosvoliittimiä'' saa? ihan rautakauppa vaa? :roll:


Takavalolta virta vaan (esim. rosvolla jos ei muuta keksi), niin kilven valo palaa niinkuin kuuluukin eli silloin kun parkit on päällä.
Rosvoja löytyy esim. autotarvike/varaosaliikkeistä.
jerbona
Pyörä:
0.6L
Paikkakunta:
Nurmijärvi City
Liittynyt:
2.11.2008 20:14

ViestiKirjoittanut jerbona » 13.1.2009 18:07

saku89 kirjoitti:
jerbona kirjoitti:Ok mut voinko ottaa tosta öljyanturin johdosta jos pistän siihen oikean liittimen? vai mistä niitä ''rosvoliittimiä'' saa? ihan rautakauppa vaa? :roll:


Takavalolta virta vaan (esim. rosvolla jos ei muuta keksi), niin kilven valo palaa niinkuin kuuluukin eli silloin kun parkit on päällä.
Rosvoja löytyy esim. autotarvike/varaosaliikkeistä.

Ok teempä näin, kiitos. :D
Godicide
Liittynyt:
23.12.2007 17:11

ViestiKirjoittanut Godicide » 14.1.2009 15:50

Omistan siis näsärin ja olisin vaihtamassa sangen karmean näköisiä vakiovilkkuja tällaisiin. Olisiko kellään kokemusta näistä ja, että olisiko nämä kytketty ledit mitä siellä on kytketty rinnan niin, että veisivät yhtä paljon virtaa kuin polttimovilkut vai tarvitsenko releen/vastuksen?