Yamaha TZR viritys/tekniikka

Maxander
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
7.8.2006 21:28

ViestiKirjoittanut Maxander » 7.6.2008 0:38

salde kirjoitti:sain sen jäteöljyn hinnalla en ois muuten noin kallist öljyy hommannutkaa...
jos kattoo yleimittaril akkua nii mitä lukuja sen pitäis näyttää
1. sammuksis?
2. virrat päällä?
3. käynnissä?


pytyn oikeel puolel on semmonen laippa mitä sen alla on?



Mitkähän arvot siinä öljykanisterissa on?

Nuo sähköhommat jätän jonku toise hoidettavaks, iteltä löydy vehkeitä tuohon.

Taitaa olla pakoaukonsäätimen toinen pää. Kun se akseli menee sen pytyn sisällä puolelta toiselle. Onhan se laippa samalla korkeudella kun pytyn vasemmalla puolella oleva säädin?

johani kirjoitti:Maxander, Oma yasan scatterilta tilattu akku toiminut niin hyvin kun voi toimia. Eivätkä varmaan sähköposteihin kerkeä vastaamaan. soita/oisit soittanu.


Kaippa tuossa oli sitten jokin valmistusvirhe tai jokin. Itelläni tuolla oli nimittäin niin, ettei sähköt tullu päälle ennenkö kone käynnisty. Valotki kirkastu kierroksie mukaa.

Kaverilla oli samoihi aikoihi hankaluuksia saada kyseisee puotii yhteyttä edes puhelimitse, joten jätimpä asian sittemmin. Hyvään asiakaspalveluun mielestäni kuuluu tuo sähköpostiviesteihin vastaaminen. Nykyään bilteman geeliakku tuossa, perän muokkaukse jälkee vesiakku olis muutenki nuo vedet vuodattanu pois. Hyvin on toiminu eikä mitää oo kitissy, suosittelen.
Viimeksi muokannut Maxander päivämäärä 7.6.2008 0:44, muokattu yhteensä 1 kerran
salde
Paikkakunta:
Hamina
Liittynyt:
17.4.2008 15:25

ViestiKirjoittanut salde » 7.6.2008 0:43

joo on samal korkeudel
siin purkis ei lue oo mitää arvoi
luki vaa mobil 2t racing motor oil... et kait se käy..
pitää yrittää saada jostaa varmast toimiva akku ja testata sitä tai kattoa sen yleismittarin kanssa mitä toi akku näyttää
onks muuten hirveest välii jos on muuten tt mut voi olla luulen et siin on 170 suutin vai mikä se vakio suutin on mut eiks täystehoses oo 180
Maxander
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
7.8.2006 21:28

ViestiKirjoittanut Maxander » 7.6.2008 0:52

salde kirjoitti:joo on samal korkeudel
siin purkis ei lue oo mitää arvoi
luki vaa mobil 2t racing motor oil... et kait se käy..
pitää yrittää saada jostaa varmast toimiva akku ja testata sitä tai kattoa sen yleismittarin kanssa mitä toi akku näyttää
onks muuten hirveest välii jos on muuten tt mut voi olla luulen et siin on 170 suutin vai mikä se vakio suutin on mut eiks täystehoses oo 180


Noh kokeilet tuota, jossei vaihteisto meinaa kunnolla toimia nii sitte jotakin muuta öljyä sissää. Itellä ollu tuossa tetsarissa tosi väliaikasesti koneessa kolmea eri öljyä ja vaihteet toimi sillonki hyvi, tosi senaikaa nuo siellä oli, että konee sai lämpimäks.

Jos kavereilta löytyy jonkinsortin mopoa, niin eihä tossa kokeilussa tarvii muuta ottaa huomioo, kun että on 12V akku.

Kaippa tuon paremmi säätöihi saa tuolla 180suutimella, mutta itte ajelin viimekesän 170suutimella eikä kone missää kolissu. Nytten piperin takia 190 suutin, ja hyvinhä tuo toimii. Eipä nuo suutimet nii kalliita ole, etteikö sitä suurempaa vois koittaa, mutta jos se sillä toimii hyvi nii eipä siihe oo pakko mennä koskemaa. Täystehosessa on juu 180.
salde
Paikkakunta:
Hamina
Liittynyt:
17.4.2008 15:25

ViestiKirjoittanut salde » 7.6.2008 0:55

tuleeks siint yhtää tehoo jos laittaa piperin putsarin ja isomman suuttimen ku tuskin tehoputkee ostan... teholäpät ehkä jos sattuu kohdalle
Maxander
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
7.8.2006 21:28

ViestiKirjoittanut Maxander » 7.6.2008 1:07

salde kirjoitti:tuleeks siint yhtää tehoo jos laittaa piperin putsarin ja isomman suuttimen ku tuskin tehoputkee ostan... teholäpät ehkä jos sattuu kohdalle


Eipä tuosta tehoo taija tulla, mutta kivemmat imuäänet ainaki:P
salde
Paikkakunta:
Hamina
Liittynyt:
17.4.2008 15:25

ViestiKirjoittanut salde » 7.6.2008 21:55

ei kenelläkää satu lojumaan ylimäärästä tehoputkea???
halvalla pitäis saada
julpero
Pyörä:
Kawasaki kx450 ilman mottia
Paikkakunta:
Siilinjärvi
Liittynyt:
17.11.2005 18:43

ViestiKirjoittanut julpero » 7.6.2008 21:58

vaihelaatikkoon ei tosiaankaan kannata laittaa välttämättä semmosia oileja jossa ei oo kytkinlisä aineet alkaa kytkin luistamaan ku piikkiä ottaa !
Korjaamo Roivainen tmi Tehdään metallitöitä ! ym osia Mp
yama6
Liittynyt:
27.3.2007 14:10

ViestiKirjoittanut yama6 » 7.6.2008 23:35

salde kirjoitti:jos kattoo yleimittaril akkua nii mitä lukuja sen pitäis näyttää
1. sammuksis?
2. virrat päällä?
3. käynnissä?



1. n. reilu 12 volttia
2. suunnille sama ku ylemmäs
3. reilu 14 volttia
Heikki`
Paikkakunta:
Rovaniemi
Liittynyt:
20.6.2006 17:39

ViestiKirjoittanut Heikki` » 9.6.2008 20:14

mites tästä mopetista säädetään syttö? pentsiini tuntuu palavan ihan jossain muuallakun pitäis eli putkessa...
Dayttoona
Pyörä:
isompi smoto haussa
Paikkakunta:
LemBois
Liittynyt:
25.5.2007 0:32

ViestiKirjoittanut Dayttoona » 9.6.2008 21:32

http://www.nettivaraosa.com/viewPart.php?id_part=664666 Nyt olis pari täydellistä kantta myynnissä, vaikka varalle, tai pilalle lasketun tilalle :D
Asenne tekee motoristin. Reissublogi Ahvenanmaan piikkireissulta!
Jani//92
Paikkakunta:
Pudasjärvi
Liittynyt:
8.8.2006 6:56

ViestiKirjoittanut Jani//92 » 9.6.2008 23:27

Kuin korkealla teillä on lämmöt? mulla nousee lämmöt melkee tappiin vaikka ajais ihan sievästi... missä vika?
Jani//92
Paikkakunta:
Pudasjärvi
Liittynyt:
8.8.2006 6:56

ViestiKirjoittanut Jani//92 » 9.6.2008 23:33

nii ja pitääkö sen ypvs moottorin pyörähtää ensin kun laittaa virrat päälle? mulla ei pyörähdä. olisiko ehkä palanu vai?
N1tr0
Paikkakunta:
Hämeenkyrö
Liittynyt:
3.6.2007 4:00

ViestiKirjoittanut N1tr0 » 10.6.2008 0:54

Jani//92 kirjoitti:Kuin korkealla teillä on lämmöt? mulla nousee lämmöt melkee tappiin vaikka ajais ihan sievästi... missä vika?


Katoppa että syyläri ei ole paskanen
Johani
Pyörä:
DT 125R -> 250cc
Paikkakunta:
Korvessa
Liittynyt:
13.10.2005 0:59

ViestiKirjoittanut Johani » 10.6.2008 2:22

Maxander kirjoitti:
salde kirjoitti:joo on samal korkeudel
siin purkis ei lue oo mitää arvoi
luki vaa mobil 2t racing motor oil... et kait se käy..
pitää yrittää saada jostaa varmast toimiva akku ja testata sitä tai kattoa sen yleismittarin kanssa mitä toi akku näyttää
onks muuten hirveest välii jos on muuten tt mut voi olla luulen et siin on 170 suutin vai mikä se vakio suutin on mut eiks täystehoses oo 180


Noh kokeilet tuota, jossei vaihteisto meinaa kunnolla toimia nii sitte jotakin muuta öljyä sissää. Itellä ollu tuossa tetsarissa tosi väliaikasesti koneessa kolmea eri öljyä ja vaihteet toimi sillonki hyvi, tosi senaikaa nuo siellä oli, että konee sai lämpimäks.

Jos kavereilta löytyy jonkinsortin mopoa, niin eihä tossa kokeilussa tarvii muuta ottaa huomioo, kun että on 12V akku.

Kaippa tuon paremmi säätöihi saa tuolla 180suutimella, mutta itte ajelin viimekesän 170suutimella eikä kone missää kolissu. Nytten piperin takia 190 suutin, ja hyvinhä tuo toimii. Eipä nuo suutimet nii kalliita ole, etteikö sitä suurempaa vois koittaa, mutta jos se sillä toimii hyvi nii eipä siihe oo pakko mennä koskemaa. Täystehosessa on juu 180.


Itellä oli DT:s

Vakio:220
Täysteho:250
Piperillä:300 :)

Piperin lisäksi hiilikuituläpät ja vapariänkkä mut eivät kauheita silti vaikuta.
satan
Paikkakunta:
vaasa
Liittynyt:
24.11.2005 20:55

ViestiKirjoittanut satan » 10.6.2008 8:45

N1tr0 kirjoitti:
Jani//92 kirjoitti:Kuin korkealla teillä on lämmöt? mulla nousee lämmöt melkee tappiin vaikka ajais ihan sievästi... missä vika?


Katoppa että syyläri ei ole paskanen


harvemmin syyläri menee tukkoon, kannattaa varmaan termostaatin toiminta kattoo.
alkoholi on kaikkeen syy ja vastaus