4t yleinen viritys/tekniikka

jalkapyörä
Liittynyt:
26.2.2011 0:58
Re: 4-t tekniikka ja viritys

ViestiKirjoittanut jalkapyörä » 24.4.2012 8:30

LeKe96 kirjoitti:
Labomba kirjoitti:


pari litraa nousee kulutus
mutta kannattaako?

-180cc 1000e (malossistoresta 618e)
-gianellin tehari 490e/arrowin tehari 520e
-power commander 300e
-malossin kampiakseli 267e (malossistoresta,en suomalaisilta sivuilta nopeesti löytäny)
-kantta tuskin saat koneistettuu alta 100 euron
-ja jos tota rahaa nuin paljon on niin totta kai siihen kannattaa ostaa parempi ilmansuodatin

Nettimotossa halvin wr maksaa 2900e ja sit siihen vielä nuo osat
yhteensä 4710e ja jos uuden ostat (5000 jyväs-marinella) ni hintaa tulee yhteensä 6810e+ power commanderin joudut säädättämään ammattilaisella ja jos ei kauheesti oo kokemusta moottoreista ni joudut varmaan käyttää pyörääs jossai liikkeessä sen verran et ne laittelee siihe ne kampurat ja kiiremmät nokat summuut sylinterit.
mut jos rahaa löytyy ni siitä vaan kaikki sanoo aina et ei nelarii voi virittää kyllähän sitä voi se vaan maksaa vähän enemmän :)


Malossin 180cc saa 500euroon ebayn kautta, itselläni on se. Malossin kampiakselilla taidat tarkoittaa nokka-akselia, kun ei wr saa kampiakseleita, mutta vastaavan nokan saat indonesiasta 90$, suosittelen muutenkin ostamaan osat http://www.automotivespartsshop.com kaupasta. osat halvempia ja sieltä saa kaiken tarpeellisen(avarretut kannet jne..). Pelkällä 180cc + nokka + putki tehot jää alle 20hp mutta vääntää alaalta paljon paremmin kuin vakio.
kalleppi3
Pyörä:
Aprilia RS
Paikkakunta:
Laitila
Liittynyt:
28.9.2007 17:55
Re: 4-t tekniikka ja viritys

ViestiKirjoittanut kalleppi3 » 24.4.2012 22:52

Nyt on kyllä jokin jännä vika kevarissa. Pätkii törkeästi korkeilla kierroksilla, paukkuu hiukan ja kiertää arviolta n. 5-6k ja alkaa pätkimään.
Nämä tehty:
Venat säädetty, kaasari säädetty,uusi tulppa,uusi puola, uusi cdi boksi, johdot katottu läpi. Mistäs vielä vikaa ettimään?? :nörtti:
LeKe96
Pyörä:
Wanha CZ, FZR600
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
9.3.2012 22:22
Re: 4-t tekniikka ja viritys

ViestiKirjoittanut LeKe96 » 25.4.2012 15:15

tietääkö joku paljon tästä pytystä saa (http://www.automotivespartsshop.com/pro ... ?o=terbaru) tehoja ku jostai 250cc kiinankoneista saa saman verran kw
ku weeran vakio 125cc? :roll:
"If there's more than one way to do a job, and one of those ways will result in disaster, then somebody will do it that way."
-Edward Murphy
misber
Liittynyt:
1.2.2010 22:44
Re: 4-t tekniikka ja viritys

ViestiKirjoittanut misber » 1.5.2012 21:08

Laittelen kaverin puolesta kyssärii tulemaa, jotenka, kyseessä on Hondas Shadow 125cc, se isoin malli niistä, ja pohdittii että pystyyks siihe heittää 750cc pytyt kiinni, ja jos pystyy nii pitääköhä alakertaa vahvistaa, ja onko paljonkin muitakin toimenpiteitä, ja onko ylipäätään järkevä projekti??
Tume34 Eläkeläinen
Pyörä:
TDR 125
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
3.10.2004 18:34
Re: 4-t tekniikka ja viritys

ViestiKirjoittanut Tume34 » 1.5.2012 23:01

misber kirjoitti:pohdittii että pystyyks siihe heittää 750cc pytyt kiinni


Ei. Ei missään nimessä. Hyvänen aika.

misber kirjoitti:ja onko paljonkin muitakin toimenpiteitä


Koko moottori ja samalla muu pyörä ympäriltä, itseasiassa olisi helpompaa luetella mitä muita toimenpiteitä EI aiheudu.

misber kirjoitti:ja onko ylipäätään järkevä projekti??


Ei. Ei ole järkevää edes ajatustasolla.
Dank memes melt steel beams.
Ihasproblem
Paikkakunta:
Hämeenlinna
Liittynyt:
20.6.2010 11:47
Re: 4-t tekniikka ja viritys

ViestiKirjoittanut Ihasproblem » 2.5.2012 17:07

Siis 750cc sylinterit kiinni 125cc Varjon lohkoon? Anteeksi voimasana, mutta mitä vittua? Ihanko oikeasti luulit, että onnistuisi? Toivon todella, että tarkoitit, että laittaisit 750cc moottorin kiinni 125cc runkoon, joka olisi edes teoreettisesti jollain tasolla mahdollista.

Fyysinen kokoero tosin on niin iso, että älä semmoiseenkaan lähde. Runko pitää tehdä käytännössä kokonaan uusiksi, tankki sovitella uudestaan, en oikeastaan keksi mitään osaa pyörästä, jota ei pitäisi muunnella sellaisessa operaatiossa.

TL;DR Älä edes yritä sovittaa 750cc moottoria kokonaisena tai osina pyörääsi.
TL;DR = Too Long; Didn't Read
Mopo oli ja mopo meni :(
petskuj
Liittynyt:
4.10.2010 21:57
yamaha yzf-r:vakio änkkä ja power commander???

ViestiKirjoittanut petskuj » 3.5.2012 17:31

Joo elikkäs eilen haettiin yzf-r pois uuteen kotiin. Pyörässä oli ennen ollut kiinni power commander ja tehoputki. Myyjä kuitenkin myi tehoputken pois ja laittoi alkuperäisen äänenvaimentimen paikoilleen.Eli nyt kevarissa on power commander ja alkuperäinen äänenvaimennin,niin saanko silti samat tehot yzf-r:stä irti vaikka mulla onkin kiinni vakioänkkä?Ja pc:ssä on samat säädöt, kuin mitä oli silloin kun oli tehari kiinni...Vai onko seokset nyt päin persettä?Kannataisko mun hankkia takasi leo vincen tehoputki, vai teenkö uudet säädöt power commanderiin,ja kuinka?!?!Haluan saada vähän ylimääräistä tehoa!!!pc:ssä on 3 nappia:low,med ja high rpm.Saanko säädöt vaihdettua vaan nappia painamalla???
Johani
Pyörä:
DT 125R -> 250cc
Paikkakunta:
Korvessa
Liittynyt:
13.10.2005 0:59
Re: 4-t tekniikka ja viritys

ViestiKirjoittanut Johani » 4.5.2012 15:05

säädöt on mun järkeen pyöritettäviä potenttiometrejä
kaasaria kun säädetään niin säädetään:

low = tyhjäkäynti, pintakaasu, tyhjäkäyntisuutin

med= puolikaasu, neula

High= täyskaasu, pääsuutin

potikoita pyörittelemällä saa vähennettyä ja lisättyä polttoaineensyöttöä, jos se toimii nyt niin en menis sinuna koskemaan, vaihtaisin mahollisesti änkän, vähänhän se vakio kuristaa mutta saat sen 1hv ehkä sillä putken vaihdolla.
LeKe96
Pyörä:
Wanha CZ, FZR600
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
9.3.2012 22:22
Re: 4-t tekniikka ja viritys

ViestiKirjoittanut LeKe96 » 4.5.2012 19:55

mistäs ootte tilannu pienempiä eturattaita yamaha wr:ään ei taho kutosella jaksaa vetää
lähinnä ois hakusessa 12 tai 13 piikkinen ratas?
"If there's more than one way to do a job, and one of those ways will result in disaster, then somebody will do it that way."
-Edward Murphy
drifter4samp
Paikkakunta:
Loviisa
Liittynyt:
31.1.2011 21:02
Re: 4-t tekniikka ja viritys

ViestiKirjoittanut drifter4samp » 5.5.2012 4:18

mites tota nyt on pakko kysyy, että jos tälläsen turauttais Weeraan niin onko siinä PAKKO hommataa jotaa kireempiä nokkia sun muita..

http://www.storm-motor.fi/osat/moottori ... 25r-d63mm/

et onkos mahollist vaa et turauttais ton kiinni ja sit ehkä jotain putkea miettis ja veis jonnekkii ammattilaiselle säädettäväks...

ja pitääkö tollasella jotaa konetta olla vahvistettuna vai onko se 125cc kone jo tarpeeks jytky tollaselle..
https://www.facebook.com/pages/drifter4 ... 6819912026

www.youtube.com/drifter4samp
|Psychosocial|
Pyörä:
Yamaha YZF-R125 '10, EX Tunturi Hopper '93, EX Yamaha YZF-R125(avk) JA EX Yamaha DT50R '02
Paikkakunta:
Porvoo
Liittynyt:
20.10.2010 22:16
Re: 4-t tekniikka ja viritys

ViestiKirjoittanut |Psychosocial| » 5.5.2012 17:37

drifter4samp kirjoitti:mites tota nyt on pakko kysyy, että jos tälläsen turauttais Weeraan niin onko siinä PAKKO hommataa jotaa kireempiä nokkia sun muita..

http://www.storm-motor.fi/osat/moottori ... 25r-d63mm/

et onkos mahollist vaa et turauttais ton kiinni ja sit ehkä jotain putkea miettis ja veis jonnekkii ammattilaiselle säädettäväks...

ja pitääkö tollasella jotaa konetta olla vahvistettuna vai onko se 125cc kone jo tarpeeks jytky tollaselle..


ei ole pakko hommata nokkaa, ja ei tarvitse välttämättä edes putkea hommata että voi säätää vakioputkellekkin. ja ei tarvitse vahvistaa, on noi nykypäivän koneet tehty sellasella "riittävä ja vähän päälle"-varmuuskertoimella :D
Jos olet ajanut Yamahalla, olet ollut taivaassa. Mutta jos sinulla on Yamaha, omistat palan taivasta;)
drifter4samp
Paikkakunta:
Loviisa
Liittynyt:
31.1.2011 21:02
Re: 4-t tekniikka ja viritys

ViestiKirjoittanut drifter4samp » 5.5.2012 18:16

no joo mietin vaa et mielummin hommaisin koko putken ku vaa jonku änkän koska noi vakio änkkä äänet on melko ruohonleikkuri menoa :D
https://www.facebook.com/pages/drifter4 ... 6819912026

www.youtube.com/drifter4samp
Motojozze
Pyörä:
Sachs XTC
Paikkakunta:
Joensuu
Liittynyt:
24.10.2010 16:35
hmmmh

ViestiKirjoittanut Motojozze » 8.5.2012 21:13

mikä mahtaa olla vialla kun kevarissani (sachs xtc 125) on pientä käynnistymisongelmaa. pitää jauhattaa sähköstarttia hyvän aikaa ennen kun suostuu käynnistymään, mutta sitten kun käynnistyy toimii moitteitta joka tilanteessa. kevariin tehty vasta muutama sata kilometriä sitten koneremonttia ja se on ollut noin vuoden käyttämättä lukuunottamatta nyt kevään ensimmäisiä ajoja kevarilla. voisiko tulpan vaihto auttaa, tai kaasarin puhdistus että saa seisonnan aikana kerääntyneen karstan pois?
Jozzeboi
Pyörä:
Sachs XTC
Liittynyt:
18.12.2011 15:28
Re: hmmmh

ViestiKirjoittanut Jozzeboi » 10.5.2012 19:25

Motojozze kirjoitti:mikä mahtaa olla vialla kun kevarissani (sachs xtc 125) on pientä käynnistymisongelmaa. pitää jauhattaa sähköstarttia hyvän aikaa ennen kun suostuu käynnistymään, mutta sitten kun käynnistyy toimii moitteitta joka tilanteessa. kevariin tehty vasta muutama sata kilometriä sitten koneremonttia ja se on ollut noin vuoden käyttämättä lukuunottamatta nyt kevään ensimmäisiä ajoja kevarilla. voisiko tulpan vaihto auttaa, tai kaasarin puhdistus että saa seisonnan aikana kerääntyneen karstan pois?

homma korjaantui pelkästään tulpanvaihdolla :D eivät taida osata huollossa vaihtaa tulppaa
HEKU!
Pyörä:
aprilia rx50r, husqvarna 250 tc ja yamaha dt125x
Paikkakunta:
Liperi
Liittynyt:
22.11.2008 14:03
Re: 4-t tekniikka ja viritys

ViestiKirjoittanut HEKU! » 10.5.2012 22:06

Hei oon tässä miettiny jos ton oma detsoni tämmösee wr vaihtas niin mites onko millasia kokemuksia noista virinokista ja mites muutenkii toi viritys että onko isokii homma saaha tehoja irti vähä enemmä ja minkä hintasta noi osat on??? niin ja toi ruisku systeemi mites sitä säädettää viritysosiin sopivaksi??? :)