Hei kaasari ennen turboa... Et varmaan sitten halua aivan saatanallista turbo viivettä. Eli suosiolla painekotelo ja turbon jälkeen pääset säätöihinkin helpommin
Mulla on kokemusta tutun mikroautosta johon amisteltiin turbo, tosin suurimman työn teki sen äijjä.
Paineilla on vaikutus lämpöihin, tottakai, mutta eikös skyteam ole ilmajäähdytteinen? Ei se intercooleri niin paljoa maksa. Ostat vaikka jostain maatalouskoneesta/veneestä tai vastaavasta sen välijäähyn. Väittäisin, että ilaman pientä intercooleria et pääse kunnon tuloksiin, kun sitten jää turbon kierroksetkin kovin alhaisiksi.
Siitä kannesta, katsos en teidä teisitkö, mutta kannen muokkaamisella tarkoitetaan usein muutakin, kuin pelkästään palotilan muotoilua. Sillä tarkoitetaan esimerkiksi venttiilien muotoilua.Tärkeää on saada kansi toimivaksi kokonaisuudeksi tähän tarvitaan virtauspenkkiä, jos ei teidä mittoja johon pyrkiä. Mutta jos kaverisi kannesta saat mallia niin eiköhän onnistu sitten. Mitenkäs kauheat nuo venttiilit tuossa skyteamissa ovat? Jos nyt kuitenkin rupeat noita venttiilejä hiomaan, niin muista, että kohtuus kaikessa, ne varret tuppaa katkeamaan(kokemusta löytyy
)Oliko se kaverisi kansi ihan virtauspenkissä mittailtu, jos niin ja oli taitava "leikkaaja", niin kannattaa ottaa siitä mallia.
No nokkaahan voi muokata siinä missä kanttakin
Siis ei kirjallisesti. Eli voit hioa venttilien ohjurien "korokkeita"(en teidä oikeaa nimeä) tai asentaa pidempiä ohjureita ja esimerkiksi jäykempiä jousia. Yleensä nokka-akselin muokkaamisella saa vain itsensä ammuttua, kun ei kuulemma tahdo kestää. Ja muutenkin nokka-akselin valinta on kuulemma ikävää, kun pitäisi löytää sopiva(hyvilläkin valmistajilla välillä kuulemma huonoja nokkia,ainakin autopuolella). Saakos tuohon edes tiuhempi ajoitteista nokkaa?
Siis nokka-akselillahan ohjataan venttiilien aukeamis aikoja per kierros ja voi olla, että sulla sekoo venttilien ajoitukset, jos turpo tuppaa iskemään kauheita kierroslukuja tiskiin. Mutta tähän väliin: Miksi ei remmiahdinta?
Ne säädöt on lähinnä ongelma korkeintaan ajoitusten kannalta, kait ne seokset tulee kuntoon. Mutta kaasari turbon JÄLKEEN.
Kaikkiin esittämiini kysymyksiin löydät vastauksen googlella:
www.google.com Ois muuten kivaa, jos oppisi ajamaan.
Owner: Tuningpaja Matikainen