Tocardo kirjoitti:Kertokaapas ihmiset mitenkä lähtis kaverin seppoo virittelee, kaasari kone on ja tehoa & kulkua liian vähän.
1. Mitenkä alottaa viritys? kaikki koneen hommat hoituu, ei esim nokka-akselin asentamisessa ongelmaa.
-minkäkokonen kaasari on? kannattaisko laittaa isompi? (28 pyöreekurkkune löytys( hyödyttääkö mitää?))
-putkee aateltiin avartaa mutta se ei tuo ku ääniä, saako tähän 4mm suuttimia mistään?
2. Mitkä on hyvät välit että kulkee koviten (jaksaa kiertää, mutta ei liian lyhyet)?
1. Jos hommat kerta hoituu niin purat kannen ja venttiilit ja hiot kanavista kaiken turhan pois (ventiilinvarsien luona täysin tarpeettomat valuklöntit estämässä virtausta.). Isompia venttiileitäkin on saatavilla. Nokka-akselin pidemmillä nostoilla voi tilata ulkomailta, ei maksa juuri mitään.
60e+postitVakiokaasari on varsin kämänen; soikeakurkkuinen eikä saa kunnollisiin säätöihin jos virittää. Itselläni 28mm pyöreäkurkkuinen Dellorto ja hyvin pelittää. 28mm kiihdytyspumpullinen toisi vielä ehkä hiukan lisää potkua normaaliin pyöreäkurkkuiseen verrattuna. + Pipercross kaveriksi.
Putken mitoittamalla ja tekemällä itse saa tähän vehkeeseen varsin hyvinkin suorituskykyä, sillä vakioputki on ihan täysi
paska Nuo suht helppoja ja halpoja virityksiä, mutta jos ei riitä niin sylinterisarjoja (halpoja jos ulkomailta tilaa) ja nelivenakansiakin tosiaan on saatavilla, mutta ne sitten jo maksaa.
2. - Jos vakiolla ajaa niin 15-44 välitykset melko optimaaliset. Kulkee about 125km/h todellista nopeutta, eikä kone huuda vielä kuolemaa.
- Jos pientä viriä esim. tyhjä putki+k&n+säädetty kaasari, niin itselläni 15-42 tuntui parhaalta. Sen 130km/h todellista nopeutta pitäisi ainakin päästä.
136km/h meni todellista nopeutta pitkän huudatuksen jälkeen kun viime kesänä kokeilin.- Jos reilusti laittaa viriä niin voi melkein jo heittää 16 tai 17 piikkisen eteen. 17 piikkisellä sain kiertämään viimisellä vaihteella 10,5k ja vauhtia mittariin 155km/h, todellista olisko noin 150km/h. Ja 100km/h vauhtia voi edetä 7k kierroksilla.
Huom nopeudet ja ihanteelliset ratastukset riippunee paljolti myös kuskin koosta.
Suht helppoa ja halpaa tuota cebaria on laittaa kulkemaan vaikka nelari onkin.