4t yleinen viritys/tekniikka

löre
Pyörä:
Neljä pyörää
Paikkakunta:
Kuopio
Liittynyt:
13.4.2010 23:09
Re: 4-t tekniikka ja viritys

ViestiKirjoittanut löre » 16.8.2011 19:11

Arrowww kirjoitti:Ja missähän näitä kansia vois sitte käydä laitattamassa? :)

Asun ite joensuussa

Kuopion moottorikoneistamo tekee halvalla. Minulta veloittivat 2-venttiilisen kannen kanavien ja venttilien muotoilusta + tiivistepinnan oikaisusta 120e. Ja jälki oli erittäin hyvää.

Ja mitä nyt kannattavuuteen tulee edelliseen viestiin vastaten niin
166cc sylinterisarja 370e (ulkomailta halvimmat olisi olleet 150e lähtien)
Kannen laitto 120e
Kaasutin 100e
Nokka-akseli 60e

552 euroa tuli kustantamaan 8hp ja 7nm lisää, että sikäli halvaksi tulee jos ei mene just sinne kalleimpaan pajaan laittamaan. Ja kestävyydenkään kohdalta ajatellen ei ole ollut mitään ongelmia.

Itse en juuri tykkää nau'uttaa "lähes" samantehoisella 2-tahti piikillä, kun laitetulla nelarillakin pääsee ja ne väännöt voittaa 2-tahtisten huippukierrostehot omalla mittapuulla.
http://www.motot.net/talli/osat/id36486/ CBR 125 PURKUOSIA
Murska
Liittynyt:
8.8.2011 20:37
Re: 4-t tekniikka ja viritys

ViestiKirjoittanut Murska » 16.8.2011 19:24

Ruiskupeleissä hintaa nostaa PC tai vastaava sekä lähes pakollinen penkitys joten loppusumma viivan alla on lähellä tonnia. Siihen vielä päälle putkisto sekä ilmansuodatin niin ollaan yli tonnissa, vaikka muiden modausten hinnat olisi samat mitä sulla.

Siinä se juttu onkin kun porukat tuijottaa liikaa teholukemiin ja unohtaa nelarin potenttiaalin eli väännön, siellä ne menohalut piilee, ei suurissa hp lukemissa.
löre
Pyörä:
Neljä pyörää
Paikkakunta:
Kuopio
Liittynyt:
13.4.2010 23:09
Re: 4-t tekniikka ja viritys

ViestiKirjoittanut löre » 16.8.2011 19:28

Murska Arska kirjoitti:Ruiskupeleissä hintaa nostaa PC tai vastaava sekä lähes pakollinen penkitys joten loppusumma viivan alla on lähellä tonnia. Siihen vielä päälle putkisto sekä ilmansuodatin niin ollaan yli tonnissa, vaikka muiden modausten hinnat olisi samat mitä sulla.

Enpä tullut tietenkään ajatelleeksi tuota. :lol: Täysin totta.
http://www.motot.net/talli/osat/id36486/ CBR 125 PURKUOSIA
kingenstein
Paikkakunta:
Kajaani
Liittynyt:
10.1.2009 22:58
Re: 4-t tekniikka ja viritys

ViestiKirjoittanut kingenstein » 16.8.2011 21:08

Arrowww kirjoitti:Paljo irtoo tehoja/heppoja Yamaha Wr 125X:stä näillä osilla ja täysin säädettynä:

http://www.malossistore.eu/Prodotto.asp ... &Search=si

Arrowin kokoputkisto

Parempi Air filtteri

Kellään tietoja?


wr on noin 14-15hp,(yksilöitä kaikki) ja 183cc j arrowin ja kunnolla säädetyn pc kanssa voi olla 20-25, ja hyvällä tuurilla yli 25hp, jos 183cc tulee vaan 1-2hp lisää niin mitä järkee sitä ois ostaa, siitä tulee noin 10hp molemminpuolin, ja vääntöä senkin edestä..:)
MSJD
Pyörä:
Suzuki S
Paikkakunta:
Tammela
Liittynyt:
2.2.2008 11:49
Re: 4-t tekniikka ja viritys

ViestiKirjoittanut MSJD » 16.8.2011 21:30

Joo, ja mun CH:sta isrtoo tolla 150cc, kireemmällä nokalla, avarretulla kannella, 30mm dellortolla 48hp takapyörältä.... Jotain todellisuutta noihin juttuihin. Väität siis, että 125cc DT jää Yamaha WR, jossa on arrowin putki ja 180cc :lol: :lol:
Yamaha lasien valossa tosin voi näyttää kaikki valoisammalta(?) Sama, kuin täällä väitettiin, että WR kulkee suoralla 120, ja TM testasi munaasennossa suoralla ja meni 106...
E: This kit comes out at 17.1 HP Tollasta lupaa www.adrenalin-pedstop.co.uk
Ostetaan Derbi senda R/SM 00-02 Pumpunsuojat!
Murska
Liittynyt:
8.8.2011 20:37
Re: 4-t tekniikka ja viritys

ViestiKirjoittanut Murska » 16.8.2011 21:51

Näissä asioissa kannattaa aina lukea juttuja suodattimet silmillä kun moottoritehoista puhuttaessa löysyy sanoja jos, luvataan, kuulema, kaverilla jne. Vain fakta on tärkeää tietoa eli mieluiten kerrotaan missä on lukemat on penkitetty ja tarkalleen mitä värkille on tehty.

Suoraan sanoen epäilen suuresti että vakiokansi vakionokalla kykenee tuollaisiin tehoihin, varsinkin kun ottaa huomioon että 11kw moottorin kansi EI ole suunniteltu tehojen repimistä silmällä pitäen. Noihin lukemiin voi varmaankin päästä jos koneelle tehdään kaikki mahdollinen, ja yksi tärkeimmistä kohteista on kansi.

Tehtaat valmistaa ja myyntimiehet myy, aina ei kannata luottaa niihin lukuihin joita laitetaan esille myyntiä edistääkseen. En halua masentaa ketään vaan olla realisti, siperia on opettanut nämä asiat moneen kertaan 8)
MSJD
Pyörä:
Suzuki S
Paikkakunta:
Tammela
Liittynyt:
2.2.2008 11:49
Re: 4-t tekniikka ja viritys

ViestiKirjoittanut MSJD » 16.8.2011 21:55

http://www.youtube.com/watch?v=dczD57SdXAY
http://www.youtube.com/watch?v=yotvQ87V ... re=related
Samaverran tehoa?
Jännä kun 25hp nelari kiihtyy sataseen (tai no 97) 17s ja 25hp 2t 8s. Painoeroa taitaa olla joku 10kg.
E: ei tainnutkaan olla täyskiihytys tolla tossa. Kun tässä on sen täys kiihytys http://www.youtube.com/watch?v=2iji1NMh ... re=related sataseen meni 12s. Eli 10kg vaikuttaa näköjään +100kg painoissa 4s 0-100km/h :O
Ostetaan Derbi senda R/SM 00-02 Pumpunsuojat!
Purei
Pyörä:
Aprilia RS 125 -03 osina
Liittynyt:
24.10.2008 18:36
Re: 4-t tekniikka ja viritys

ViestiKirjoittanut Purei » 17.8.2011 14:58

125cc pytty>200cc.. Onko mahdollista vai meneekö mahottomaksi?
[^lollero^]
Liittynyt:
19.7.2010 23:46
Re: 4-t tekniikka ja viritys

ViestiKirjoittanut [^lollero^] » 17.8.2011 18:27

Päivitetääs tietoja(ainakin omalta osalta). Kaverilla hussen 125 4-t Malossi 180cc, nokka-akseli, ruisku/sytytys boksi, scalvinin "tehari" ja potki 26hp joten yllätyin miten paljon muuttui, oli ihan kunnolla dynotettu ja säädetty.ei mitään kuulo juttuja vaan ihan kartat itse nähneenä
litmane
Pyörä:
Derbi Senda Drd Racing Sm -08 Derbi Senda 125 Sm -08
Paikkakunta:
Vilppula
Liittynyt:
25.1.2011 21:56
Re: 4-t tekniikka ja viritys

ViestiKirjoittanut litmane » 17.8.2011 18:39

Tänään piti vaihtaa kaasari suurempaan, muttei kaasuvaijeri sopinut isompaan kaasariin. Laitoin vakio kaasarin takaisin, mutta nyt pyörä alkaa booaamaan, kun lyö kaasun suoraan tappiin ja lopulta sammuu (aikaisemmin ei tehnyt niin). Jotain apuja? Saan huomenna ehkä kortin, pitäs saada kuntoon..
Murska
Liittynyt:
8.8.2011 20:37
Re: 4-t tekniikka ja viritys

ViestiKirjoittanut Murska » 17.8.2011 18:41

[^lollero^] kirjoitti:Päivitetääs tietoja(ainakin omalta osalta). Kaverilla hussen 125 4-t Malossi 180cc, nokka-akseli, ruisku/sytytys boksi, scalvinin "tehari" ja potki 26hp joten yllätyin miten paljon muuttui, oli ihan kunnolla dynotettu ja säädetty.ei mitään kuulo juttuja vaan ihan kartat itse nähneenä


Mikäs Husse on kyseessä, kun ne mitä mä tiedän, on kaasaripelejä? Olisko heittää dynokäppyrää näytille sanojen vahvistukseksi ja samalla näkisi teho/vääntökäyrän?

Malossin Yamahaan tarkoitetussa setissä tulee ruisku/sytkäboxi jolla saadaan syötöt kohdalleen ja huippu RPM:ät nostettua ja sitä kautta huipputehoja kasvatettua. Hussen setissä ei näitä kyseisiä värkkejä tule.
[^lollero^]
Liittynyt:
19.7.2010 23:46
Re: 4-t tekniikka ja viritys

ViestiKirjoittanut [^lollero^] » 17.8.2011 22:44

oho täydellinen ajatus katkos :D:D siis kaasaria ne oli säädellyt. Jostain omista selailuista jäänyt muistiin että olis tullut joku boksi mukaan. Mutta eihän siinä joo tullut.

Koitan pyytä jos sais kuvan siitä dyno lapusta niin ompahan jotain konkreettista matskua
sumppa
Liittynyt:
3.2.2007 18:04
Re: 4-t tekniikka ja viritys

ViestiKirjoittanut sumppa » 18.8.2011 1:32

Purei kirjoitti:125cc pytty>200cc.. Onko mahdollista vai meneekö mahottomaksi?


Riippuu onko sylinterissä ja lohkoissa pinnapulttien reikien välissä tilaa tarpeeksi isolle sylinteriputkelle. Erittäin epätodennäköistä on että riittää 200cc asti. Putkittamalla saa silti melkoisesti lisää kuutioita. Teen putkituksia 80e/kpl (ei sis materiaaleja).
Murska
Liittynyt:
8.8.2011 20:37
Re: 4-t tekniikka ja viritys

ViestiKirjoittanut Murska » 18.8.2011 9:07

Koitan pyytä jos sais kuvan siitä dyno lapusta niin ompahan jotain konkreettista matskua


Se olisi hyvä juttu jos saisit käppyrän näytille, yhdeltä ulkomaan sivustolta löysin yhden dynokäyrän ja siinä oli tehot vajaa 23hp ja vääntö/tehokäyrä sijoittui 7000-9800rpm välille, alle 6000rpm ei näyttänyt juuri ketään olevan kotona, tollasella ei ole kiva ajaa kun alavääntö puuttu ja konetta joutuu vinguttamaan.
_Näksä_
Liittynyt:
19.12.2008 16:20
Re: 4-t tekniikka ja viritys

ViestiKirjoittanut _Näksä_ » 19.8.2011 18:04

Miten yamaha xt:stä lähtee keinuvipuakselit irti?