Aprilia RS125 viritys/tekniikka

Sen1
Liittynyt:
9.1.2004 16:33
Re: Aprilia RS125 viritys ja muuta, apuja!

ViestiKirjoittanut Sen1 » 25.1.2012 18:47

marko_2 kirjoitti:nyt kun kerran puhutte noista hepoista nii ens kesäks mulle olis tulossa tälläst viripalikkaa:
-34mm dellortto ja vapari
-vforce3 läppärunko
-tt putki (jos rahaa nii arrow)
- 15-39 välit

Nii paljon heppoja tälläsill vireillä olis? :D



Sanotaan että jos putkeksi arrow ja putsarina vakio eikä "vapari" + kaasari nappisäädöissä niin se on pyöreesti sellanen 30hp aika tarkka arvio.

Näitä penkitystuloksia ei kukaan tarkasti osaa sanoa, riippuu niin paljon pyörästä, penkistä, kelistä jne. Mut alustavaa aika lähelle -tulosta pystyy arvuuttelemaan.
eQ123
Liittynyt:
18.3.2011 19:59
Re: Aprilia RS125 viritys ja muuta, apuja!

ViestiKirjoittanut eQ123 » 25.1.2012 18:52

Öö, koneeltahan yleensä irtoo enemmän ku takarenkaalta kuten tiesit ja voima katoaa siinä välillä jonnekki, niin eikö sillon tule enemmän voimaa takarenkaalle kun on mahdollisimman kevyet välit? Vai vaikuttaako vain vääntöihin? Tuo siis oli oma "veikkaukseni", selittäkää jos olen väärässä. Ja kisapiikeistä tulee se 30hp takarenkaalta.
http://www.motot.net/talli/osat/id69435/<- Suuttimia!!
Esajuppeli
Pyörä:
Yamaha RD350 1988; Solifer SM 1982; Helkama Raisu 75cc 1986
Paikkakunta:
Kuopio
Liittynyt:
21.2.2010 12:31
Re: Aprilia RS125 viritys ja muuta, apuja!

ViestiKirjoittanut Esajuppeli » 25.1.2012 19:32

Ei vaikuta tehoihin, eikä vääntöihinkään. Ajaessa ero syntyy kevyemmillä väleillä siitä, että samassa nopeudessa ollaan korkeammilla kierroksilla kuin ennen.

Kisapiikeistä irtoaa varmaan 32-35 takarenkaalta. Itse tähtään siihen 40+ :lol:
eQ123
Liittynyt:
18.3.2011 19:59
Re: Aprilia RS125 viritys ja muuta, apuja!

ViestiKirjoittanut eQ123 » 25.1.2012 20:26

Mutta kun dynohan antaa vastuksen renkaalle nii eikös silloin ole luonnollisesti enemmän tehoa+vääntöä jos esim. edellisellä kerralla on mitattu vaikka 3 vaihteella ja sitten lyhyillä väleillä kanssa? Sehän jaksaa pistää paljon paremmin hanttiin ku aikasemmin. Mutta kisapiikeistä ei tosiaankaan irtoo ku se 30 takarenkaalta, sitten ne vähän paremmin piristetyt on sitä 35 luokkaa. Koneelta jtn 40hp. Mutta sun räsästä voi hyvinkin irrota +40 jos tilaat ne osat mitä jossakin topicissa kerroit :)
http://www.motot.net/talli/osat/id69435/<- Suuttimia!!
marko_2
Pyörä:
Skyteam monkey 07, Aprilia RS125 02
Paikkakunta:
Lapinjärvi
Liittynyt:
6.2.2010 16:30
Re: Aprilia RS125 viritys ja muuta, apuja!

ViestiKirjoittanut marko_2 » 25.1.2012 20:43

Ansta kirjoitti:
marko_2 kirjoitti:nyt kun kerran puhutte noista hepoista nii ens kesäks mulle olis tulossa tälläst viripalikkaa:
-34mm dellortto ja vapari
-vforce3 läppärunko
-tt putki (jos rahaa nii arrow)
- 15-39 välit

Nii paljon heppoja tälläsill vireillä olis? :D



Sanotaan että jos putkeksi arrow ja putsarina vakio eikä "vapari" + kaasari nappisäädöissä niin se on pyöreesti sellanen 30hp aika tarkka arvio.

Näitä penkitystuloksia ei kukaan tarkasti osaa sanoa, riippuu niin paljon pyörästä, penkistä, kelistä jne. Mut alustavaa aika lähelle -tulosta pystyy arvuuttelemaan.

Miks ei vaparia? olis vaa enemmän tilaa tankin alla silloin :D
Sen1
Liittynyt:
9.1.2004 16:33
Re: Aprilia RS125 viritys ja muuta, apuja!

ViestiKirjoittanut Sen1 » 25.1.2012 21:50

Esajuppeli kirjoitti:Ei vaikuta tehoihin, eikä vääntöihinkään. Ajaessa ero syntyy kevyemmillä väleillä siitä, että samassa nopeudessa ollaan korkeammilla kierroksilla kuin ennen.

Kisapiikeistä irtoaa varmaan 32-35 takarenkaalta. Itse tähtään siihen 40+ :lol:



Jos tolla polinin ruttanallas pääset yli 40 hepoon takapyörältä niin jallupullo on litraisena tulossa postiin sulle
Esajuppeli
Pyörä:
Yamaha RD350 1988; Solifer SM 1982; Helkama Raisu 75cc 1986
Paikkakunta:
Kuopio
Liittynyt:
21.2.2010 12:31
Re: Aprilia RS125 viritys ja muuta, apuja!

ViestiKirjoittanut Esajuppeli » 25.1.2012 22:14

Tämä muistetaan :)
Al_ksi
Pyörä:
Skyteam "ilmatiimi" monkey 125cc, BMW 320 e36 coupe "germanlook" proju & BMW 5** e34 touring
Paikkakunta:
Hyvinkää
Liittynyt:
26.11.2009 20:19
Re: Aprilia RS125 viritys ja muuta, apuja!

ViestiKirjoittanut Al_ksi » 25.1.2012 22:35

Ansta kirjoitti:
Esajuppeli kirjoitti:Ei vaikuta tehoihin, eikä vääntöihinkään. Ajaessa ero syntyy kevyemmillä väleillä siitä, että samassa nopeudessa ollaan korkeammilla kierroksilla kuin ennen.

Kisapiikeistä irtoaa varmaan 32-35 takarenkaalta. Itse tähtään siihen 40+ :lol:



Jos tolla polinin ruttanallas pääset yli 40 hepoon takapyörältä niin jallupullo on litraisena tulossa postiin sulle


Ei ole mahdoton luku. En menis jallua lupailemaan ;) Rahaa palaa vaa :D
eQ123
Liittynyt:
18.3.2011 19:59
Re: Aprilia RS125 viritys ja muuta, apuja!

ViestiKirjoittanut eQ123 » 26.1.2012 13:03

Hyvin mahdollista tuo 40hp. Esajuppeli, eikös tuo sun pytty käyny siellä englannin maalla ja olikos sulle tulossa jotain sytytyspuolelle? Jos oli niin tuohan kiertää ku pien sika :D
http://www.motot.net/talli/osat/id69435/<- Suuttimia!!
Sen1
Liittynyt:
9.1.2004 16:33
Re: Aprilia RS125 viritys ja muuta, apuja!

ViestiKirjoittanut Sen1 » 26.1.2012 15:44

Al_ksi kirjoitti:
Ansta kirjoitti:
Esajuppeli kirjoitti:Ei vaikuta tehoihin, eikä vääntöihinkään. Ajaessa ero syntyy kevyemmillä väleillä siitä, että samassa nopeudessa ollaan korkeammilla kierroksilla kuin ennen.

Kisapiikeistä irtoaa varmaan 32-35 takarenkaalta. Itse tähtään siihen 40+ :lol:



Jos tolla polinin ruttanallas pääset yli 40 hepoon takapyörältä niin jallupullo on litraisena tulossa postiin sulle


Ei ole mahdoton luku. En menis jallua lupailemaan ;) Rahaa palaa vaa :D


Mä voin ihan hyvin luvatakkin, koska sieltä ei yli 40 lähde ei sitten millään. Eikä se mun talous yhteen litran jalluun kaadu, kaatuuko sun? :lol:
Al_ksi
Pyörä:
Skyteam "ilmatiimi" monkey 125cc, BMW 320 e36 coupe "germanlook" proju & BMW 5** e34 touring
Paikkakunta:
Hyvinkää
Liittynyt:
26.11.2009 20:19
Re: Aprilia RS125 viritys ja muuta, apuja!

ViestiKirjoittanut Al_ksi » 26.1.2012 18:25

Rahan palamisella tarkoitin että rahaa palaa kun haluaa vähästä määrästä hevosvoimia paljon hevosvoimia ;) Ei nuo viritys osat ilmaisia ole tietääkseni :lol:
nikula2
Pyörä:
Cagiva mito -10
Paikkakunta:
espoo
Liittynyt:
21.7.2011 11:34
Re: Aprilia RS125 viritys ja muuta, apuja!

ViestiKirjoittanut nikula2 » 12.2.2012 23:24

Muutama kysymys olisi ihan uuden aprilian vm.-12 virityksestä. Eli tosiaan asiasta ei mitään hajua ole, muutakun mitä nyt on selailemalla ja tt ohjeita lukemalla ymmärtänyt. Isoimpana kysymyksenä siis olisi oikeastaan mitä kannattaa pistää eli varmaankin putkisto, rave 1, kaasari?? ja mitä muuta?? mitä muutoksia muuten pitää tehdä yms? ja sitten vielä mistä noita kaikkia saisi näin suomesta, mieluiten osotteita, jotka vie suoraan tuotteeseen kun sivut yleensä niin epäselviä jos koittaa etsiä sieltä itse.. =D Suht kiitollinen olisin jos joku auttaisi =)
QKris
Pyörä:
Husq SM 125
Liittynyt:
30.11.2010 19:00
Re: Aprilia RS125 viritys ja muuta, apuja!

ViestiKirjoittanut QKris » 13.2.2012 11:49

mites tossa vhsb kaasarissa tk suutin täytyy olla sillä ostin 37 vhsb ja siinä oli semmonen suutin joka oli syvällä vissii emulsio ni eiks siihen tuu viel tk suutin päälle vai miten tarkotettu
Esajuppeli
Pyörä:
Yamaha RD350 1988; Solifer SM 1982; Helkama Raisu 75cc 1986
Paikkakunta:
Kuopio
Liittynyt:
21.2.2010 12:31
Re: Aprilia RS125 viritys ja muuta, apuja!

ViestiKirjoittanut Esajuppeli » 13.2.2012 18:13

VHSB- kaasareita tietääkseni kahta tyyppiä, osaan tulee TK-suutin päälle, osaan ei. Valtaosassa ei mielestäni tule, ainakin itselläni on vain se emulsioputki siellä.
Hardyy
Liittynyt:
7.8.2010 15:56
Re: Aprilia RS125 viritys ja muuta, apuja!

ViestiKirjoittanut Hardyy » 13.2.2012 21:24

Moi millaset säädöt kannatas laittaa 34mm lorttoo jos vireinä on jollymoto sp, vforce3, pipercross paneeli?