Yamaha TZR viritys/tekniikka

Sambuz
Paikkakunta:
Äänekoski
Liittynyt:
23.3.2007 20:22

ViestiKirjoittanut Sambuz » 10.6.2008 16:26

Missä kohassa porukalla se lämpömittari sit on menossa ajaessa? Itsellä ajaessa se on vähän yli puolenvälin.
Ajokausi aloitettu 9.4.2008.
Johani
Pyörä:
DT 125R -> 250cc
Paikkakunta:
Korvessa
Liittynyt:
13.10.2005 0:59

ViestiKirjoittanut Johani » 10.6.2008 16:49

Mulla on dt:ssä yleisesti lämpimällä koneella se 3mm sen C merkin yli eikä suoraansanoen koskaan ole enempää noussut :) eipä ole termariakaa ja vesipumpulta lähtevä reikä on suurempi ku vakios.
Janne_
Pyörä:
Samurai 150cc
Paikkakunta:
Merikarvia
Liittynyt:
8.4.2005 13:50

ViestiKirjoittanut Janne_ » 10.6.2008 17:23

johani kirjoitti:Mulla on dt:ssä yleisesti lämpimällä koneella se 3mm sen C merkin yli eikä suoraansanoen koskaan ole enempää noussut :) eipä ole termariakaa ja vesipumpulta lähtevä reikä on suurempi ku vakios.

mulla ihan samanlailla!

E: siis ei oo noussu ku 3mm siittä C merkistä.
Maxander
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
7.8.2006 21:28

ViestiKirjoittanut Maxander » 10.6.2008 21:46

Itellä tuo kohoo maksimissaa vähä alle puolenvälin, jos ajaa kiekat tapissa motarilla. Eli eipä tuo kovi lämpimänä taija käydä, käykö jopa liia kylmänä?

Jäähytinnesteide vaihtamine saattanee auttaa tuossa myös, jos meinaa käydä turha kuumana.
jaqee
Liittynyt:
26.7.2006 21:04

ViestiKirjoittanut jaqee » 10.6.2008 22:45

matka ajolla alle puolvälin, kaupungissa hivenen yli puolen mutta laskee allekin välillä
Jani//92
Paikkakunta:
Pudasjärvi
Liittynyt:
8.8.2006 6:56

ViestiKirjoittanut Jani//92 » 10.6.2008 23:24

mulla nousee ku on se punane merkki nii siitä joku 2mm alaspäin... olisko menny väljäksi? ja missäpäin se termostaatti on? eikö se oo sama repiä irti??? käykö kone sitte liian kylmänä?
Maxander
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
7.8.2006 21:28

ViestiKirjoittanut Maxander » 11.6.2008 0:15

Jani//92 kirjoitti:mulla nousee ku on se punane merkki nii siitä joku 2mm alaspäin... olisko menny väljäksi? ja missäpäin se termostaatti on? eikö se oo sama repiä irti??? käykö kone sitte liian kylmänä?


Termostaatti on siinä sylinterin kannessa. Siitä kannesta pitäs lähtee semmone yks isompi jäähytinletku syylärille. Sen termostaati pitäs näkyä ku ottaa sen letku siitä kannesta irti.

Jos sen irti repii nii kone lämpenee hitaampaa, mutta eiköhä se oo kumminki parempi sieltä ottaa, jos ei kerta toimi. Sen näkee sit, kui kuumana käy.
Jani//92
Paikkakunta:
Pudasjärvi
Liittynyt:
8.8.2006 6:56

ViestiKirjoittanut Jani//92 » 11.6.2008 13:56

eli se on kannen sisässä se termari? kaveri väittää että tullee kylmä leikkaantuminen jos sen ottaa pois :D en usko että se vois mitenkään niin paljoa vaikuttaa asiaan
Dayttoona
Pyörä:
isompi smoto haussa
Paikkakunta:
LemBois
Liittynyt:
25.5.2007 0:32

ViestiKirjoittanut Dayttoona » 11.6.2008 14:05

Kylmäleikkaantuminen??
Asenne tekee motoristin. Reissublogi Ahvenanmaan piikkireissulta!
Jani//92
Paikkakunta:
Pudasjärvi
Liittynyt:
8.8.2006 6:56

ViestiKirjoittanut Jani//92 » 11.6.2008 17:21

kaveri väittää että jos ottaa sen termarin pois nii vaikuttaa muka niin paljon ettei kone lämpiä koskaan... :D saako sen irti siitä ku ottaa sen letkun irti vai pitääkö käyttää kansikin irti?
Maxander
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
7.8.2006 21:28

ViestiKirjoittanut Maxander » 11.6.2008 17:45

Tuo alkaa kuulostaa jo paskapuheelta. Jos sen sieltä pois ottaa, nii eipä se virtaus siitä kasva, mitä siitä virtaa koneen lämmittyä muutenkin läpi. Käynnistäessä joutuu vaa odottelemaa kauemmi, että kone lämpenee. Kantsis kokeilla ottaa se pois, jos siinä se vika on nii käy tilaamasta jostai uude.

Kantta ei taija tarvita ottaa, jos saat vaan ne ruuvit auki, mitkä pitää sen patukan kiinni siinä kannessa (se törrötin missä jäähytinletku on kiinni)
Heikki`
Paikkakunta:
Rovaniemi
Liittynyt:
20.6.2006 17:39

ViestiKirjoittanut Heikki` » 12.6.2008 10:28

onko kukaan tutkinut magneettoa sitä vertaa että tietäisi mitkä ne reiät on siellä sivuilla joista näkyy hieman kovaa muovia?

Itse ongelmana on ettei lähde käyntiin veikkasin että kipinä ei tule oikeaan aikaan voiko siis syttöä säätää vai miten tätä ongelmaa alkais nyt purkamaan kipinä kyllä siis tulee.

Tarvis nopeasti apua kun parraat ajo kelitkin tässä menossa..
Jani//92
Paikkakunta:
Pudasjärvi
Liittynyt:
8.8.2006 6:56

ViestiKirjoittanut Jani//92 » 12.6.2008 14:53

mopoista on mg puolelta kokemusta mutten tiiä tessusta ku ei oo tarvinu purkaa :D ota mg pyörä irti ja siinä kun on ne sytkät nii ne on sellasessa metallilevyssä kiinni nii se metallilevy on lohkossa kiinni parilla tai 3 pultilla nii löysää niitä pultteja ja säädä. ku säätää myötäpäivään nii menee ennakkoon. kasvattaa hieman tehoja mutta pelaa rantummin. säädä vastapäivään nii sytytys myöhenee nii luulis toimivan. ei se teho kyllä paljoa muutu mutta kannattaa kokeilla :D
N1tr0
Paikkakunta:
Hämeenkyrö
Liittynyt:
3.6.2007 4:00

ViestiKirjoittanut N1tr0 » 12.6.2008 17:49

Tietääkös kukaan tarkkaa määrää mitä TZR:n mottiin laitetaan öljyjä?

E: Eipä enää mitään, sehän pitää vaan öljysilmästä katsoa oikein.
Viimeksi muokannut N1tr0 päivämäärä 12.6.2008 21:23, muokattu yhteensä 1 kerran
rajis
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
20.11.2005 1:30
170cc athena myynissä!

ViestiKirjoittanut rajis » 12.6.2008 18:20

http://www.motot.net/talli/66539 ostakaa siitä tzr athenan sylinteri!