Honda CBR 125 viritys/tekniikka

Hondabroz
Pyörä:
Honda cbr 125r 09vm
Paikkakunta:
Tampere
Liittynyt:
29.9.2013 17:34
Re: Honda CBR 125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Hondabroz » 30.3.2014 18:22

Ei kellää ois myyä 09 seppoon sopivaa ruiskua kun meni toi osa rikki mihin se bensaletqu menee kiinni. :paha:
Honda on paras :D
Hondabroz
Pyörä:
Honda cbr 125r 09vm
Paikkakunta:
Tampere
Liittynyt:
29.9.2013 17:34
Re: Honda CBR 125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Hondabroz » 31.3.2014 20:27

Joo nytten lähti sitten purkuosaliikkeestä varaosaruisku tilaukseen. Kattoo jos sais toimimaan sitten vaihtamalla tuon yhden tod. näk. rikkimenneen osasen uusvanhaan... :s
Honda on paras :D
Hondabroz
Pyörä:
Honda cbr 125r 09vm
Paikkakunta:
Tampere
Liittynyt:
29.9.2013 17:34
Re: Honda CBR 125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Hondabroz » 4.4.2014 18:21

Nonii! Nytte ois sitten uusvanha ruisku kiinni tossa sepossa mutta ei se varoitusvalo halunnut vieläkään lakata vilkkumasta 5 pitkää ja 4 lyhyttä välkähdystä :paha:
Ihan hyvältä kone kyllä ainaski korvakuulolta kuullostaa eikä savuta tai haise rikkaalta/laihalta vaan ihan sopivalta. Öljyäkään ei syö (sen kyl varmaa huomais savutuksena jos palotilaan vuotais jostai venan välistä) eikä jäähdytysnestettäkään katoa mihinkään (kannentiivisteen välistä ei siis vuoda nesteitä sinne). Jäähdytysjärjestelmäkin tuntuu pelaavan kun syyläri lämpenee ihan normisti.

Jotain pientä määrää nestettä se kone kylläkin pärskyttää putkesta pihalle joka vaikuttais ihan vedeltä (oisko mahd. vaan tankkiin talven aikana kylmässä tallissa ollessaan saanu kondensiovettä sekaan?) mutta sekin on vähä hassuu ku sitä ei tule ollenskaan sieltä änkän isosta perärööristä ( :roll: ) mutta vaan sieltä pienestä reijästä joka on ihan siinä änkän kiinnityskohan kohdilla. Se neste ei haise yhtään miltää ja haihtuu aikas äkkiä kun kattelee kun käyttää pyörää betonilaatan päällä.

Vastaa ihan normaalisti kaasuunkin ja tulppakin näytti ihan normilta kun otin sen irti ja tarkistin. Venojen välyksistä ei oikeen oo tietoo kun ei tolla mun rakotulkilla saanu sopivaa välystä aikasiks joten pitää lähipäivinä viedä tuohon paikalliseen huoltoon kattoo jos ne haluis mittailla ne välykset ja säätää kuntoon jos tarvetta ilmenee.

Btw. ongelma ilmeni nytten keväällä kun laitoin koneen takaisin kasaan kun sitä täytyi vähäsen purkaa että sai ton verkkosuodattimen putsailtua (12 tonnin huollot venat vielä kattomatta). Samalla huomasin että nokkaketju on aika löysällä (toi systeemi mikä kiristää sitä painaa aika paljon sitä ketjua mutkalle).

Homma vaan ottaa päähän kun pitäis saaha toi masiina varmaankin tämän kesän jälkeen myyntiin ja hommaa isompi honda tilalle. :seko:
Honda on paras :D
xtio98
Pyörä:
Honda CBR 125 R -06, Ducati Monster 796 ABS -14
Paikkakunta:
Laukaa
Liittynyt:
13.4.2014 17:35
Re: Honda CBR 125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut xtio98 » 13.4.2014 17:51

Morjesta. Ois tommonen vakio 06 cebari oottamassa ajamista ja mitä toi k&n suodatin ja suuttimen vaihto auttas tuohon kyytipuoleen + mitäs tuo änkän ritilöiden poisto vaikuttaa? Ps ihan pihalla näistä
If everything seems under control, you're not going fast enough. - Mario Andretti
Hondabroz
Pyörä:
Honda cbr 125r 09vm
Paikkakunta:
Tampere
Liittynyt:
29.9.2013 17:34
Re: Honda CBR 125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Hondabroz » 14.4.2014 14:26

Kaasaria täytyis säätää jos aiot saada vapaammin hengittäväksi, koska muuten käy turhan laihalla. Nuo yllämainitsemasi jutskat kyllä auttaa saamaan konetta vapaammin virtaamaksi mutta ei sillä mitään 1kw tehonlisäystä saa, mutta ajettavuus voi parantua. :)
Honda on paras :D
xtio98
Pyörä:
Honda CBR 125 R -06, Ducati Monster 796 ABS -14
Paikkakunta:
Laukaa
Liittynyt:
13.4.2014 17:35
Re: Honda CBR 125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut xtio98 » 14.4.2014 14:42

Ok hyvä tietää mutta käykö änkkä liian kuumana jos sen teippais tolla hiilikuituteipillä tai kestäiskö se teippi sen lämmön?
If everything seems under control, you're not going fast enough. - Mario Andretti
Johani
Pyörä:
DT 125R -> 250cc
Paikkakunta:
Korvessa
Liittynyt:
13.10.2005 0:59
Re: Honda CBR 125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Johani » 15.4.2014 5:36

jos sulla on "vapaasti virtaava" änkkä ja muistat pitää sen änkän täynnä sitä villaa niin kestänee kyllä, mutta jos puoli änkkää on tyhjänä ja pakokaasu pääsee kosketuksii ulkopinnan kans ja ajat urku auki niin taatusti sulaa. iteltä suli arrow tarra, kesti niin pitkään kunnes villoja oli hävinny ja ulkokuori pääs lämpenee, toimii kätevästi nääs lämpöeristeenä äänieristeen lisäksi se villa.
xtio98
Pyörä:
Honda CBR 125 R -06, Ducati Monster 796 ABS -14
Paikkakunta:
Laukaa
Liittynyt:
13.4.2014 17:35
Re: Honda CBR 125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut xtio98 » 15.4.2014 8:02

Joo villoja en meinannu ottaa pois mutta jos siellä oli jotain ritilöitä niin ne pois paitsi jos ne villat on niitä "ritilöitä" mistä oon kuullu niin sitten vaan teippaan sen
If everything seems under control, you're not going fast enough. - Mario Andretti
Hondabroz
Pyörä:
Honda cbr 125r 09vm
Paikkakunta:
Tampere
Liittynyt:
29.9.2013 17:34
Re: Honda CBR 125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Hondabroz » 20.4.2014 13:45

Saas nähä kuinka paljo venoja täytyy säätää jos noi yhen huoltamon jampat sais ensiviikolla ne venat mittailtua. :s
Honda on paras :D
huuko07
Liittynyt:
11.7.2011 22:11
Re: Honda CBR 125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut huuko07 » 22.4.2014 17:47

Tulisko kaasariversioon tehoa, jos kannen käyttää pajalla, vaihtaa putken ja kaasarin ihan kunnolliseen versioon?

Ja onko kellään tietoa, onko sylinteri porautettavissa vai pitääkö hommata ihan uusi?

ps. Jääkö noilla 170cc pytyillä poliisisedille kiinni, ratsataanko niitä usein? Jos kuitenkin ihan rajotusten mukaan ajelee
riksu26
Paikkakunta:
Lappeenranta
Liittynyt:
10.7.2012 21:56
Re: Honda CBR 125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut riksu26 » 26.4.2014 23:16

Tottakai kannen koneistamalla, putken vaihtamalla ja tuolle setille sopivan kaasarin vaihtamalla saa pikkusen potkua lisää, mutta ei se mitään halpaa ole.

170cc setillä tuskin jäät kiinni. Onhan niitä nelari ja myös 2t kemmuja mihin on vaihdettu 250cc kone, eikä poliiseja tunnu kiinnostavan :D
Hondabroz
Pyörä:
Honda cbr 125r 09vm
Paikkakunta:
Tampere
Liittynyt:
29.9.2013 17:34
Re: Honda CBR 125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Hondabroz » 9.5.2014 18:16

Viittiskö joku kertoo, et minkä kokone suutin ja kuinka iso halkaisijaltaan tuo kaasarisepon kaasari on kun alkoi tuo ruiskun ongelma vituttaa ja ajattelin vaihtaa kaasarin tilalle. Samalla vois vaikka ettii isomman pytyn ja tehä avaramman putken tuohon, kun säätövaraa tulee pensansyöttöö. Mietinnässä ois vaikka joku Aprilia rs:än kaasari. :nörtti:
Honda on paras :D
riksu26
Paikkakunta:
Lappeenranta
Liittynyt:
10.7.2012 21:56
Re: Honda CBR 125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut riksu26 » 9.5.2014 20:30

Voin kokemuksesta sanoa, että paras vaihtoehto olisi kiihdytyspumpullinen 4T kaasari. Aika ärsyttävää loppupeleissä kun nopeasti kaasua käännettäessä meinaa tukehtua, eikä muutenkaan oikein kiihdy niin hyvin kun voisi. Kaasua pumppaamalla kiihtyy hieman paremmin...

Jos saan kysyä niin mistä sitten tiedät, että vika on justiinsa ruiskussa?

Itse ainekin äkkiä googlaamalla sain selville, että johtuu jostain kallistusanturista.

Tästä saattaisi (ehkä) olla jotain apua, jos siis ymmärät englantia hyvin: http://www.hondacbr125r.com/forum/showthread.php?t=6391
Hondabroz
Pyörä:
Honda cbr 125r 09vm
Paikkakunta:
Tampere
Liittynyt:
29.9.2013 17:34
Re: Honda CBR 125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Hondabroz » 10.5.2014 10:38

Ai vitsi kiitos tosta linkistä :) . Enää pitäis vaa saada selville että missä päin pyörää toi kallistusanturi sijaitsee... :eek:
Honda on paras :D
riksu26
Paikkakunta:
Lappeenranta
Liittynyt:
10.7.2012 21:56
Re: Honda CBR 125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut riksu26 » 10.5.2014 11:35

Eikös ne siellä sanonut että etukatteiden takaa jostain valon luonta?

Juu ja oleppa hyvä :)