4t yleinen viritys/tekniikka

nikke700
Liittynyt:
18.11.2008 1:05
Re: 4-t tekniikka ja viritys

ViestiKirjoittanut nikke700 » 11.5.2012 20:30

terve

kyselisin vähä että mite toi jako menee näissä piikisissä koneissa ku koneen merkkiä en tiiä mutta näyttää samalta kuin skyteam vakio kone 125 siis.

jako pitäs siis saada oikein eli eikö se mene sillee että t(time) magneetosta kohdalleen siihe viivalle ja jakoketjun rataan piste ja lohkon lovi samaan kohtaan?
jalkapyörä
Liittynyt:
26.2.2011 0:58
Re: 4-t tekniikka ja viritys

ViestiKirjoittanut jalkapyörä » 11.5.2012 20:39

just noin ja se pitää laittaa just oikeelle hampaalle
Vulcan7
Pyörä:
Yamaha WR 125x
Paikkakunta:
Vaasa
Liittynyt:
17.2.2012 22:45
Re: 4-t tekniikka ja viritys

ViestiKirjoittanut Vulcan7 » 11.5.2012 22:18

Laitoinpa tommosen hatamoton vapaasti virtaavan vaimentimen WR 125 ja tuntuu paljon laiskemmalta. Voisiko sille tehdä jotain että sai vähä vääntöä enemmän? Kuten laittaa jotain verkkopeltiä rullalle ja vaimentimen sisälle. Sillä ehkä sais vähä pienemmäks sitä vaimenninta.
Murska
Liittynyt:
8.8.2011 20:37
Re: 4-t tekniikka ja viritys

ViestiKirjoittanut Murska » 11.5.2012 22:59

Kipaiset kaupasta PCV:n ja käyt säädättämässä sen dynossa, tai sitten lataat valmiit kartat Commanderilta. WR käy muutenkin laihalla ja vielä kun putkea modataan niin siitä ei hyvä heilu.
Vulcan7
Pyörä:
Yamaha WR 125x
Paikkakunta:
Vaasa
Liittynyt:
17.2.2012 22:45
Re: 4-t tekniikka ja viritys

ViestiKirjoittanut Vulcan7 » 11.5.2012 23:11

Ei kyllä oo rahaa ostaa powercommanderia :D Pitää keksiä jotain muuta. Ajattelin että tekis siitä vaimentimesta vähän kapeamman. Se muistuttaisi vähän enemmän vakio änkkää.
Hardyy
Liittynyt:
7.8.2010 15:56
Re: 4-t tekniikka ja viritys

ViestiKirjoittanut Hardyy » 13.5.2012 18:11

Noista loncin 250cc nestejäähykoneista luvataa 20,7hv paljonko tehoja sais lisää kannen työstöllä ja vapaasti virtaavalla putkistolla sekä 30-32mm kaasarilla?
Erikos
Liittynyt:
8.4.2012 2:17
Re: 4-t tekniikka ja viritys

ViestiKirjoittanut Erikos » 13.5.2012 22:17

Nonniin, elikkäs aattelin hankkia Yamaha WR 125x ja heti alkuun voisin vaihtaa siihen arrowin putkiston niin pitääkö kevarissa muutoskatsastaa putket. Ei ehkä oo oikee topic joten voittekste linkkaa mut sit sinnemmäs. Missä se raja menee mitä pitää muutoskatsastaa? Jos vaihan esim. takarattaan, ketjut, tangonpidikkeet, kilpitelineen, vilkut yms. pienet asiat niin pitääkö käydä muutoskatsastuksessa? :|
AceFin Moderaattori
Pyörä:
Skyteam Monkey 125cc-->160cc -07, 525 EXC -03, GSX600F -91
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
20.4.2011 19:45
4-t tekniikka ja viritys

ViestiKirjoittanut AceFin » 13.5.2012 23:47

Pykälien mukaan rakenteelliset muutokset pitää käydä näyttämässä konttorilla, käytännössä näin tekee kuitenkin vain harva. Heität noi kaikki kiinni, jos ei tuu liian kovat äänet ja kilpi kohtuu laillisessa kulmassa niin huoletonta ajoa vaan.
EXC 525 || Youtube-kanava
"Kuka teistä finninaamoista nussi mun hanskat?" -MP
pegorino
Liittynyt:
16.5.2012 12:33
Re: 4-t tekniikka ja viritys

ViestiKirjoittanut pegorino » 16.5.2012 12:44

Mulla on pieni probleema mun WR:n kans. Siin on 182cc atheenan kitti, 13-52 välit mut toimii kuitenkin aikalailla samanlailla ku vakio WR, ruiskun säätöjen pitäisi olla kunnossa, luin aikasemmista että kantta pitäsi koneistaa? vaikuttaako kannen koneistus radikaalisti tehoihin? Huippuja ei ole ku Hikiset 100km/h.Oisko mahollista et siihen on laitettu jonkilainen rajotin uuden pytyn vaihdossa sisäänajoa ajatellen?vinkkejä mikä voi olla vikana otetaan vastaan. kiitos jo etukäteen.
Johani
Pyörä:
DT 125R -> 250cc
Paikkakunta:
Korvessa
Liittynyt:
13.10.2005 0:59
Re: 4-t tekniikka ja viritys

ViestiKirjoittanut Johani » 16.5.2012 15:23

4-tahtisessa pelkkä sylinteritilavuuden kasvastus ei hirveenä tuo tehoa, enemmänki moottorin virtaavuuden kasvatus tuo. jos siinä on se ruiskunohjaus nii voi sitte vissii aika huoletta modata vapaasti virtaavamman siitä ilmansuodatinlaatikosta ja slipari (vapaasti virtaava vaimennin) paikolleen, eniten ne tässävaiheessa kuristaa, jos nyt pelkkä pytty vaihettu.
|Psychosocial|
Pyörä:
Yamaha YZF-R125 '10, EX Tunturi Hopper '93, EX Yamaha YZF-R125(avk) JA EX Yamaha DT50R '02
Paikkakunta:
Porvoo
Liittynyt:
20.10.2010 22:16
Re: 4-t tekniikka ja viritys

ViestiKirjoittanut |Psychosocial| » 17.5.2012 12:07

kyllä säädöt on jotenki perseellään jos pääsee hikiseen satasta... suosittelen et säädätät/ säädät uudelleen katotaan sitten;)
Jos olet ajanut Yamahalla, olet ollut taivaassa. Mutta jos sinulla on Yamaha, omistat palan taivasta;)
Tume34 Eläkeläinen
Pyörä:
TDR 125
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
3.10.2004 18:34
Re: 4-t tekniikka ja viritys

ViestiKirjoittanut Tume34 » 18.5.2012 23:01

Johani kirjoitti:4-tahtisessa pelkkä sylinteritilavuuden kasvastus ei hirveenä tuo tehoa, enemmänki moottorin virtaavuuden kasvatus tuo. jos siinä on se ruiskunohjaus nii voi sitte vissii aika huoletta modata vapaasti virtaavamman siitä ilmansuodatinlaatikosta ja slipari (vapaasti virtaava vaimennin) paikolleen, eniten ne tässävaiheessa kuristaa, jos nyt pelkkä pytty vaihettu.


Hohhoh. Se ruisku varmaan yksinään osaa esim.tuplata vaadittavan syöttömäärän eikä ammu vikatilaan/jää johonkin limboon? Ei näin.

Ilmansuodatinlaatikko ja slipari? Meinaatko että sylinterinkansi ei olisi se paikka joka ensimmäisenä ahdistaa?

Voi voi pojat. Pitäkää vakiona ne vehkeenne.
Dank memes melt steel beams.
Johani
Pyörä:
DT 125R -> 250cc
Paikkakunta:
Korvessa
Liittynyt:
13.10.2005 0:59
Re: 4-t tekniikka ja viritys

ViestiKirjoittanut Johani » 19.5.2012 5:21

väittäsin että jos jätät vakiosuodattimen ja putken ja pelkän kannen porttaat niin putki ja ilmansaanti kuristaa kuitenki senverta että porttauksesta saatava teholisä on minimaalinen, päästönormit pitää huolen että se putki ja suodatin on tukossa. tässävaiheessa on halpa/tehoalisäävä/vaivaltaa pienin vaihtaa suodatinta ja vaimenninta.

Ei tietänkään osaa itte lisätä syöttömäärää eikä kukaan oo niin väittänytkään, tuumasin vain että nyt kun on säädettävä ruiskunohjaus niinku ite käsitin niin pystyy huoletta virittämään ja virtaavuutta parentamaan, kun tietää että pystyy syöttöä lisäämään ja suunta ei ole täten laihalle-> tehottomampi.

selvää kuitenki on että jos nyt on huiput laskenut ja sylinteri kun on isompaan vaihettu niin siellä joku säätö todella on pielessä.
samuellsson
Pyörä:
Yamaha xt 125 x 08
Liittynyt:
20.11.2010 16:07
Re: 4-t tekniikka ja viritys

ViestiKirjoittanut samuellsson » 20.5.2012 23:14

Pitääkö muuten venttiilit ottaa irti jos kantta avarretaan? Onko missä määrin vaativa homma? Vai tavataanko ihan venttiilien kanssa viedä koneistamolle?
vilperi96
Liittynyt:
21.4.2012 23:05
Re: 4-t tekniikka ja viritys

ViestiKirjoittanut vilperi96 » 21.5.2012 2:10

onko jossain päin suomee myynnissä tommoseen honda xl 125v varaderoon teharia?? Oisko jossain moto liikkessä tai vastaavassa?