Turbo nelariin

Carlos_Santana
Paikkakunta:
Loppi
Liittynyt:
25.4.2005 18:41

ViestiKirjoittanut Carlos_Santana » 2.2.2007 0:13

KIITOS Tume kannustuksesta!!,tähän mennessä tullut pelkkää "Ei tuu toimimaan palautetta"
Täytyy ruveta suunnittelemaan sitä koteloa huomenna jos ei MP-messut mene Karhun puolelle. ;)
Mutta vieläkin häiritsee saadut kommentit, että "tarvitsee bensapumpun ja säätimen." Kun eikös kaasarin neula venttiilin pitäisi pitää ainakin suurimman osan ahtopaineista kohokammion sisällä?. Täytyy varmaan laittaa takaisku venttiili bensa letkuun tai jotain...
kahta en vaihda: ykköseltä vitoselle ja vauhdista pakille!!
Miuge
Liittynyt:
1.4.2004 16:30

ViestiKirjoittanut Miuge » 2.2.2007 0:40

...
Viimeksi muokannut Miuge päivämäärä 19.2.2009 18:44, muokattu yhteensä 1 kerran
iikka88
Pyörä:
Suzuki Rmx 250 -90, Solifer-Suzuki S -85
Paikkakunta:
Sipoo
Liittynyt:
8.2.2004 16:33

ViestiKirjoittanut iikka88 » 2.2.2007 0:51

Tsipa kirjoitti:Mutta vieläkin häiritsee saadut kommentit, että "tarvitsee bensapumpun ja säätimen." Kun eikös kaasarin neula venttiilin pitäisi pitää ainakin suurimman osan ahtopaineista kohokammion sisällä?. Täytyy varmaan laittaa takaisku venttiili bensa letkuun tai jotain...


Mutta tankista tulevan bensan painehan ei ole järin suuri, sehän tulee vaan valumalla sieltä. Joten lähes pakolla ahtopaine on isompi kuin tankista valuvan bensan paine. Tästähän seuraa se että ei bensa valu sinne kaasariin, koska sen paine ei ylitä kaasarissa vallitsevaa painetta.
Näin se menee.
Miuge
Liittynyt:
1.4.2004 16:30

ViestiKirjoittanut Miuge » 2.2.2007 3:05

...
Viimeksi muokannut Miuge päivämäärä 19.2.2009 18:44, muokattu yhteensä 1 kerran
teme2229
Liittynyt:
27.10.2005 9:05

ViestiKirjoittanut teme2229 » 2.2.2007 12:52

Sanosin melkee et kannattais laittaa joku auton bensapumppu ni saa ainaki aikaan sen ''tavallisen'' kierron siellä kaasarissa, tosin onhan se jonkun näkönen paine siellä koko aja
VoiD
Paikkakunta:
Hki
Liittynyt:
11.1.2006 17:55

ViestiKirjoittanut VoiD » 2.2.2007 15:00

http://www.bomber.fi/modules.php?name=F ... eistaminen


http://www.bomber.fi/modules.php?name=F ... eistaminen

http://www.bomber.fi/modules.php?name=F ... paineistus Varsinkin tämä kannattaa lukea huolella läpi!

Vähän eri vehkeistä kyse mutta toivottavasti olisi jotakin apua :)

http://www.turbo-bike.net/ tuolla myös paljon tietoa, kuvia yms.
Mua vituttaa muutamat tyypit täällä foorumilla iha vitusti...
Todennäkösesti oot sillä listalla.
Itseasiassa mua vituttaa lähes kaikki tyypit täällä foorumilla...
Todennäkösesti oot silläki listalla
ETERNAL HATE VITUN HOMOT TUUTTE JONOSSA LÄHETTE PINOSSA!
Poona
Paikkakunta:
Vaasa
Liittynyt:
21.1.2006 0:49

ViestiKirjoittanut Poona » 2.2.2007 16:58

Kannattaa varmaan kysellä tuolta B-Foorumin 2-Tahti puoleltakin. Löytyy tosi tietävää porukkaa, kun sille päälle sattuvat, ja jos osaa asiallisesti kysyä.
Sergey Eläkeläinen
Pyörä:
CX500,DT125R,Fude
Paikkakunta:
Åland
Liittynyt:
9.7.2005 3:03

ViestiKirjoittanut Sergey » 2.2.2007 20:18

Tsipa kirjoitti:Täytyy varmaan laittaa takaisku venttiili bensa letkuun tai jotain...


Ei se auta. Se vain estää bensaa menemästä takas tankkiin, mutta kun kaasarissa on paine, estää se myös bensan valumisen sylinteriin. Siitä tulee siis ikäänkuin tulppa. Se on puhdasta fysiikkaa miksi sanon että ei onnistu.

Paineen ero ei tarvi olla ku jotain hävyttömän vähän, 0,01bar tai jopa alle, niin bensa lopettaa valumasta.

Sama efekti käy kun juot pillillä limua ja puhallat siihen pilliin. plop plop. Kohokammiossa pitää olla alempi tai sama paine kuin tankissa. Muuten se ei toimi vaikka mitä tekis.

Ite me tehtiin 15v sitten turbomanki ja kyl me kokeiltiin sitä tehdä niin kuin autoissa. Mutta tavallista kaasaria ei tahdo saada mitenkään edes suljettuun koteloon niin hyvin ja tiiviisti, että se toimis tai edes mahtuis senjälkeen vielä tuonne sekaan. Vaijerin reijästä puhalsi.

Tietty jos laittaa paineen sietävän kaasarin ni sitten ei mitään ongelmaa.
"One should have German car, chinese scooter, Finnish house and Russian wife"
VooDoo
Paikkakunta:
Hämeenlinna
Liittynyt:
27.5.2002 21:53

ViestiKirjoittanut VooDoo » 3.2.2007 14:40

Ite en jaksais leikkiä kaasarilla.. Läppärunkoa ja megasquirtti ohjaan ruiskua niin rokrok.
Höpöhöpö.
VoiD
Paikkakunta:
Hki
Liittynyt:
11.1.2006 17:55

ViestiKirjoittanut VoiD » 3.2.2007 16:06

VooDoo kirjoitti:Ite en jaksais leikkiä kaasarilla.. Läppärunkoa ja megasquirtti ohjaan ruiskua niin rokrok.
no sehän nyt oiskin, mutta maksaapi mansikoita ja hunajaa molempia yhdessä :S
Mua vituttaa muutamat tyypit täällä foorumilla iha vitusti...
Todennäkösesti oot sillä listalla.
Itseasiassa mua vituttaa lähes kaikki tyypit täällä foorumilla...
Todennäkösesti oot silläki listalla
ETERNAL HATE VITUN HOMOT TUUTTE JONOSSA LÄHETTE PINOSSA!
Tume34 Eläkeläinen
Pyörä:
TDR 125
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
3.10.2004 18:34

ViestiKirjoittanut Tume34 » 3.2.2007 16:38

VooDoo kirjoitti:Ite en jaksais leikkiä kaasarilla.. Läppärunkoa ja megasquirtti ohjaan ruiskua niin rokrok.


Useamman satasen saa työntää, että saa kaiken tarvittavan :S. Nimim. Itse laskeksineena
Dank memes melt steel beams.
VooDoo
Paikkakunta:
Hämeenlinna
Liittynyt:
27.5.2002 21:53

ViestiKirjoittanut VooDoo » 3.2.2007 19:45

niinno.. Hyvää kun ei saa halvalla :)

Eihän toi partcon iterakennettava sarja maksa juuri mitään, sit vaan jostain autosta tai jostain pieni kaasuläppä missä anturi kiinni. Suuttimen nyt saat otettua mistä vaan autosta. meinasin siis sitä kaasuläppää tyyliin jostain suzuki swiftistä tai vastavasta koirankopista :)
Höpöhöpö.
Sergey Eläkeläinen
Pyörä:
CX500,DT125R,Fude
Paikkakunta:
Åland
Liittynyt:
9.7.2005 3:03

ViestiKirjoittanut Sergey » 3.2.2007 22:45

Imuriperiaatteen kassu/turbo yhdistelmä on helpoin ja halvin keino. Ja pieni jaherkkä turbo, ni ei tuu ees kauhee lagi. Eikä se lagi muutenkaa oo nii älytön. Tyhjäkäynti vaa korkeelle.
"One should have German car, chinese scooter, Finnish house and Russian wife"
Carlos_Santana
Paikkakunta:
Loppi
Liittynyt:
25.4.2005 18:41

ViestiKirjoittanut Carlos_Santana » 4.2.2007 0:05

Noni nyt rupee menemään parempaan suuntaan tää projekti. Elikkäs kokeilin ottaa hukkkaportin kellosta T-haaralla ahtoilmaa ja laitoin ensimmäisen letkun kiinni kaasarin kohokammion ylivuoto letkun nippaan. Ja toisen letkun laitoin tankin korkin huohotin nippaan.
Nyt rupesi käymään suht hyvin tyhjäkäynnillä sekä 1-3/5 kaasusta eli parempaan suuntaan ollaan menossa.

Vielä on kyllä säädeltävää,mutta onneksi sain tutulta lainaan suuttimen pora sarjan niin ei tarvitse rampata paikallisessa mp-liikkeessä jossa suutin maksaa 4¤/kpl :D eli tulisi vähän tyyriiksi.
kahta en vaihda: ykköseltä vitoselle ja vauhdista pakille!!
Carlos_Santana
Paikkakunta:
Loppi
Liittynyt:
25.4.2005 18:41

ViestiKirjoittanut Carlos_Santana » 4.2.2007 23:29

Nyt rupeaa jo usko loppumaan, että miksi ei kierrä loppuun asti vaan kaasu pohjassa booaa vaan sekä pätkii.
Suutinta oon kokeillu isontaa koko ajan, mutta vaikutusta ei tunnu.
Oliskohan vieläkin ongelma bensan saamisesta?,mut vaikka sähköpumpullakin kokeilin niin vaikutusta ei tuntunut vaan kaasari rupeaa tulvimaan.
Hermoja raastaa myös se, että seos ruuvi on kaasarin pohjassa ja sitä ei pysty säätämään muutakuin irrottamalla kassun... Ei oo helppoo... :D
kahta en vaihda: ykköseltä vitoselle ja vauhdista pakille!!