Piikkien sähköt ja ongelmat

KiM_91
Paikkakunta:
Pietarsaari
Liittynyt:
14.2.2006 18:26

ViestiKirjoittanut KiM_91 » 13.2.2009 16:20

Tietääkö kukaan mikä vois olla vikana kun dt:ssä hehkuu vaan pikkasen valot? _kaikki_ johdot läpikäyty, valopuolat(käämit) ja jännitteensäädin vaihdettu (huom. käyttettyyn) mutta voisko nuo valopuolat olla hajalla silti kun sieltä ei tuu melkeen mitään virtaa (magneeton takaa)?!!?!? Onko mitää konstia mitata ne valopuolat(käämit?) mitkä on magneeton takana että jos ne on kunnossa tai ei??!!
saku89
Pyörä:
4-Pyörä
Paikkakunta:
Kotka
Liittynyt:
22.10.2005 23:22

ViestiKirjoittanut saku89 » 13.2.2009 20:48

KiM_91 kirjoitti:Tietääkö kukaan mikä vois olla vikana kun dt:ssä hehkuu vaan pikkasen valot? _kaikki_ johdot läpikäyty, valopuolat(käämit) ja jännitteensäädin vaihdettu (huom. käyttettyyn) mutta voisko nuo valopuolat olla hajalla silti kun sieltä ei tuu melkeen mitään virtaa (magneeton takaa)?!!?!? Onko mitää konstia mitata ne valopuolat(käämit?) mitkä on magneeton takana että jos ne on kunnossa tai ei??!!


Maadoitukset kunnossa? Akunkengät myös
KiM_91
Paikkakunta:
Pietarsaari
Liittynyt:
14.2.2006 18:26

ViestiKirjoittanut KiM_91 » 13.2.2009 21:05

saku89 kirjoitti:
KiM_91 kirjoitti:Tietääkö kukaan mikä vois olla vikana kun dt:ssä hehkuu vaan pikkasen valot? _kaikki_ johdot läpikäyty, valopuolat(käämit) ja jännitteensäädin vaihdettu (huom. käyttettyyn) mutta voisko nuo valopuolat olla hajalla silti kun sieltä ei tuu melkeen mitään virtaa (magneeton takaa)?!!?!? Onko mitää konstia mitata ne valopuolat(käämit?) mitkä on magneeton takana että jos ne on kunnossa tai ei??!!


Maadoitukset kunnossa? Akunkengät myös

Kyllä ne vaikuttas olevan kunnossa, sain tietää valopuolan ja "latauspuolan"(?) mittausarvot:
"Latauspuolassa" (vai mikä onkaan) pitäs olla 0,3-0,5 ohmia vastusta mutta mulla on 0,8 ohmia.
Valopuolassa pitäs olla 0,24-0,36 ohmia mutta mulla on 0,8 ohmia siinä kanss.
Eli ne puolat mitkä ostin vaikutta olevan hajalla kanss :paha:

Mutta voisko tehä semmosen ihme patentin ja kokeilla lyhentää niitten puolien/käämien johtoa että tulis pikkasen lyhkäsemmäks ja oikeat mitta-arvot vai eikö toimi? :D
saku89
Pyörä:
4-Pyörä
Paikkakunta:
Kotka
Liittynyt:
22.10.2005 23:22

ViestiKirjoittanut saku89 » 14.2.2009 16:25

KiM_91 kirjoitti:Mutta voisko tehä semmosen ihme patentin ja kokeilla lyhentää niitten puolien/käämien johtoa että tulis pikkasen lyhkäsemmäks ja oikeat mitta-arvot vai eikö toimi? :D


Ei toimi jos käämit itsessään on rikki.
proffa
Paikkakunta:
salo
Liittynyt:
23.9.2005 12:23

ViestiKirjoittanut proffa » 21.2.2009 12:52

Kattelin tossa aken sivuja ja huomasin yhden seikan. Missään ei puhuta että takavalo etuvalo tai rekisteri kilven valon tulisi olla E hyväksyttyjä. Lukee vaan että tulee olla vähintään yhtä hyvät kun vakiot. (tai näin mä tulkitsin ) tarkoittaako se siis että esim takavalon voi tehdä itse ledeista??
Keula ilmaan ettei tuu turhii kilometrei mittariin
Johani
Pyörä:
DT 125R -> 250cc
Paikkakunta:
Korvessa
Liittynyt:
13.10.2005 0:59

ViestiKirjoittanut Johani » 21.2.2009 15:07

itellä oli e-hyväksytty led takavalo jossa oli 5 lediä 3 palo kokoajan, 2 sytty ku jarrutti. valo oli enemmänki oranssia, valoteho melko olematon, ihmettelin miten testistä läpi menny :D
http://www.mc-scatter.com/catalog/produ ... s_id=10473 itte veikkaan että osaa ei edes yritetä testeistä läpi, koska ne testit tuplaavat tuotteen hinnan ja hyödyksi saadaan joku numero lampun lasiin ja e kirjain.

tuosta kyseisestä led takavalosta nirhautu johdot juuresta poikki ajossa. sai ihmetellä ku jarrua paino nii jossain meni oikkariin. ajattelin et jos nyt ottais siitä pelkän lasin käyttöön, valais sinne sisää 12 lediä, 6 palaa norm 12 ku jarrua painaa, ja ite alumiinista tuon kilventelineen ku seki meni ajossa poikki.
WPWW
Pyörä:
Kawasaki K(d)x
Liittynyt:
17.1.2007 16:27

ViestiKirjoittanut WPWW » 21.2.2009 15:18

proffa kirjoitti:Kattelin tossa aken sivuja ja huomasin yhden seikan. Missään ei puhuta että takavalo etuvalo tai rekisteri kilven valon tulisi olla E hyväksyttyjä. Lukee vaan että tulee olla vähintään yhtä hyvät kun vakiot. (tai näin mä tulkitsin ) tarkoittaako se siis että esim takavalon voi tehdä itse ledeista??


Tarvii olla hyväksytyt.
S.V.S
Pyörä:
Aprilia RS -07
Paikkakunta:
Pori
Liittynyt:
20.4.2007 22:58

ViestiKirjoittanut S.V.S » 23.2.2009 16:16

WPWW kirjoitti:
proffa kirjoitti:Kattelin tossa aken sivuja ja huomasin yhden seikan. Missään ei puhuta että takavalo etuvalo tai rekisteri kilven valon tulisi olla E hyväksyttyjä. Lukee vaan että tulee olla vähintään yhtä hyvät kun vakiot. (tai näin mä tulkitsin ) tarkoittaako se siis että esim takavalon voi tehdä itse ledeista??


Tarvii olla hyväksytyt.

Paskat se ketään kiinostaa mitkä niis o, kuha jonkunäköset valot o ni se riittää.
-Yamatec-
Pyörä:
Yamaha DT 125R
Paikkakunta:
Sastamala
Liittynyt:
29.7.2008 22:19
vikaa...

ViestiKirjoittanut -Yamatec- » 23.2.2009 16:49

Juu elikkäs dt ei lähde käymään. Tulppa on kuiva vaikka kuinka polkee mutta kun laittaa ruiskullisen bensaa männän päälle niin hörähtää käymään jo 1/2 polkaisulla.(tulppavaihdettu,kipinä on hyvä),(lRyyppy/ muu kaasari-vika???) Pyörä on vm.2001
Kommentoikaa Dt Projektia!
saku89
Pyörä:
4-Pyörä
Paikkakunta:
Kotka
Liittynyt:
22.10.2005 23:22

ViestiKirjoittanut saku89 » 23.2.2009 17:14

-Räxä- kirjoitti:Juu elikkäs dt ei lähde käymään. Tulppa on kuiva vaikka kuinka polkee mutta kun laittaa ruiskullisen bensaa männän päälle niin hörähtää käymään jo 1/2 polkaisulla.(tulppavaihdettu,kipinä on hyvä),(lRyyppy/ muu kaasari-vika???) Pyörä on vm.2001


Miksi tämä on sähkövioissa? Vika on selvästi polttoainepuolella jos kerran käy kun laittaa pensaa suoraan sylinteriin.
S.V.S
Pyörä:
Aprilia RS -07
Paikkakunta:
Pori
Liittynyt:
20.4.2007 22:58

ViestiKirjoittanut S.V.S » 23.2.2009 18:34

saku89 kirjoitti:
-Räxä- kirjoitti:Juu elikkäs dt ei lähde käymään. Tulppa on kuiva vaikka kuinka polkee mutta kun laittaa ruiskullisen bensaa männän päälle niin hörähtää käymään jo 1/2 polkaisulla.(tulppavaihdettu,kipinä on hyvä),(lRyyppy/ muu kaasari-vika???) Pyörä on vm.2001


Miksi tämä on sähkövioissa? Vika on selvästi polttoainepuolella jos kerran käy kun laittaa pensaa suoraan sylinteriin.

No ei tää kyllä tänne kuulu mut putsaa kaasarist suuttimet ja muut tilpehöörit mis kulkee pensaa.
WPWW
Pyörä:
Kawasaki K(d)x
Liittynyt:
17.1.2007 16:27

ViestiKirjoittanut WPWW » 23.2.2009 19:45

S.V.S kirjoitti:
WPWW kirjoitti:
proffa kirjoitti:Kattelin tossa aken sivuja ja huomasin yhden seikan. Missään ei puhuta että takavalo etuvalo tai rekisteri kilven valon tulisi olla E hyväksyttyjä. Lukee vaan että tulee olla vähintään yhtä hyvät kun vakiot. (tai näin mä tulkitsin ) tarkoittaako se siis että esim takavalon voi tehdä itse ledeista??


Tarvii olla hyväksytyt.

Paskat se ketään kiinostaa mitkä niis o, kuha jonkunäköset valot o ni se riittää.


Kiinnostaminen ja mitä laki määrä on kaks eri asiaa. Ja onhan siitä sakkoja ja korjausmääräyksiäkin määrätty.
-Yamatec-
Pyörä:
Yamaha DT 125R
Paikkakunta:
Sastamala
Liittynyt:
29.7.2008 22:19
-.-'

ViestiKirjoittanut -Yamatec- » 23.2.2009 20:09

Eikös alueen nimi ole Piikkien sähköt JA ongelmat...
Kommentoikaa Dt Projektia!
WPWW
Pyörä:
Kawasaki K(d)x
Liittynyt:
17.1.2007 16:27

ViestiKirjoittanut WPWW » 23.2.2009 20:57

Valot toimii sähköllä ja se on ongelma jos viranomaset mussuttaa.

Kiitsmo
proffa
Paikkakunta:
salo
Liittynyt:
23.9.2005 12:23

ViestiKirjoittanut proffa » 24.2.2009 17:54

Niimpä toi nimi viittaa keskusteluun piikkien sähköistä ja ongelmista piikkien sahkojen kanssa. Eli 2 asiaa
Keula ilmaan ettei tuu turhii kilometrei mittariin