Noniin elikkäs laitoin kaasarin ahtimen imu puolelle ja rupesi toimimaan heti jo vakio suuttimellakin. Tehoista ei todellakaan voi puhua mitään suuria muutoksia, koska turbo lähtee mukaan vasta yläkiekoilla ja tällöin kaasarista imeminen alkaa vasta kunnolla.
Eli tämän takia olisin halunnut tehdä tämän mopon toimimaan ahdin-kaasari-sylinteri periaatteella, jotta kaasari olisi toiminut ihan normaalisti niin kauan kunnes turbo ehtii kehittämään ahtopaineen ja lisä potkua olisi tullut yläkiekoilla lisää. Mutta olisi pitänyt ostaa bensapumppu sekä paineensäädin ja siihen hommaan en enää lähtenyt.
Tällä hetkellä kaasu pohjassa Autogauge näyttää 0.4bar ja se riittää mun mielestä vakio myllylle.
Enempää ei saa turbosta irti, koska on niin isokokoinen… pienemmän olisin luonnollisesti laittanut jos vaan semmonen olis löytyny halvalla.
Tämän projektin tein ihan piruuttani ajankuluksi ja tarkoituksena ei ollut tehdä mitään ”True kisapeliä” vaan yritys oli tehdä edes jotenkin toimiva turbo mopedi. Enkä jaksa välittä tuleeko 2hp vaiko 12hp teho lisäys kunhan siinä on toimiva turbo.
Kaikki, jotka valittavat koko ajan, ”ettei toi tuu toimimaan”, ”liian iso ahdin”,”tarttee ehdottomasti ruiskun” jne. Niin sanon vaan, että ”Tee ite paremmin”
UGH olen puhunut!