Ansta kirjoitti:mopoäijä56 kirjoitti:Aprilia RS 125 punainen kolmionmuotoinen valo palaa. Onko mitään konstia saada se sammumaan?
Ilmeisesti CDI boksi on viritetty ja se vaatii nyt jotain Raven solenoidi signaalia. Ravea ei kuitenkaan ole asennettu. En kuitenkaan viitsisi katkaista jokaista johtoa kokeeksi, jos joku teistä on jo oikean värisen johdon paikallistanut. Apuva! Mikä johto pitää katkaista vai pitääkö sylinterin nurkilla olevia johtoliittimiä käsitellä? Nämä ylimäääräiset liittimet ovat varmaan näitä viritysosia varten.
Pyörö on 2006 ZD4PY euro2 mallinen, kaasuttimessa ei ole sähköisiä osia.
Sullahan on euro2 pyörä, älä nyt saatana mene katkomaan mitään johtoja ei sul ole koko ecua mitä ois voitu porata. Jos cdi boksista on hyppylanka katkaistu sil ei ole mitään vaikutusta, sehän tehtiin yleisesti jo ekassa huollossa näihin vaikka pyörä A1 tehoissa, ei sytytä mitään valoja, parantaa vaan moottorin toimintaa tietyllä kierrosalueella.
VIKA KORJATTU 28 02
Joo kyllä niiden molempien merkkivalojen palaminen johtui öljytasoanturin kohon irronneesta spiraalikontaktijousesta. Sain kiristettyä jousen takaisin kohon pohjaan ja kas kummaa ensin sammui öljyvalo kun kuivaharjoittelin anturilla säiliön ulkopuolella. Sitten katkaisin virran ja niin oli punainen kolmiokin sammunut. Halpa korjaus tällä kertaa. CDI-boksi on tässä uuskoppasesssa 2006 malissa sama kuin 2005 ja vanhemmissa. Viritys näkyy boxin takaosassa eikä reikää ole porattu kuten uudemmissa ZD4RD malleissa. Nyt kun kaadan vielä pari kolme litraa 98 bensaa tankkiin, niin bensan merkkivalokin sammuu, toivottavasti. Kiitokset vinkeistä, on se kumma juttu, ettei valo sammunut vaikka irrotin ne kaksi anturijohtoa , pitää olla vissiin tietty vastus, jonka boksi sitten aistii OK toiminnaksi.
Johtuu varmaan ihan jostain perusjutusta se valon palaminen kun ei ole vielä piaggoa elektroniks astunut kehiin sun vuotises pyöräs.
EDIT: Luin tarkemmin, eli öljyvalo palaa.
Öljyvalon palaessa palaa myös se kolmio. Problem solved.