2T kevytmoottoripyörän koneremontti

Tikki-
Pyörä:
™ SMR 125
Paikkakunta:
Pälkäne
Liittynyt:
6.12.2006 13:14

ViestiKirjoittanut Tikki- » 20.7.2009 16:00

Tarvis pikasta vastausta, eli todennäkösesti temmiin tarvis vaihtaa kiertari, eli koko sarja täytyy ostaa. Kellään kokemusta/tietoo meniskö tähän japsikrossien kiertarit? Näyttää niin samalta ainaskin
VILKASE TEEÄMMÄÄ <3

Krossivarusteita myynnissä!
j00s3
Pyörä:
Kawasaki KDX 125
Paikkakunta:
Vaasa
Liittynyt:
23.3.2008 19:19

ViestiKirjoittanut j00s3 » 23.7.2009 21:30

Tikki- kirjoitti:Tarvis pikasta vastausta, eli todennäkösesti temmiin tarvis vaihtaa kiertari, eli koko sarja täytyy ostaa. Kellään kokemusta/tietoo meniskö tähän japsikrossien kiertarit? Näyttää niin samalta ainaskin

Eikös siel temmi topicis just juteltu tästä?
Kiiiski
Pyörä:
bobber
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
24.9.2007 22:53

ViestiKirjoittanut Kiiiski » 25.7.2009 0:28

j00s3 kirjoitti:Jaa a . Rupes rahisee 3 ja 5 vaihteella tänään . Ja hyppii aika hyvin välivapaille. Muilla vaihteilla ei tosiaan mitää mutta 3 ja 5 vaihteella rahinaa ku sipsipussia rapistelis. Kytkinlevyt paskana?


miten ne kytkinlevyt vaikuttaa tohon? vaihas öölit nyt ihan alkuun, varmaan vaihteistos jotai häikkää
maxii-
Liittynyt:
3.9.2006 13:34

ViestiKirjoittanut maxii- » 28.7.2009 18:14

onko kellään kokemuksia meteor merkkisestä männästä?
JiiPeee
Paikkakunta:
Outokumpu
Liittynyt:
25.5.2008 20:09

ViestiKirjoittanut JiiPeee » 29.7.2009 19:42

Moro gurut!

Tuli tehtyä keväällä hiukan epätäydellinen kytkinremppa TZR 125:n 2RH mottiin. Eli tuli vastoin suosituksia (rahanpuutteessa) vaihdettua pelkät kytkinlevyt ja hiottua kevyesti kytkimen välilevyt. Eli vanhat kytkinjouset on käytössä.
Aluksi huomasin vaan vaihdosta seuranneet positiiviset vaikutukset, mutta vähän ajettua huomasin että ykkönen päällä paikaltaan lähtiessä kun nostaa kytkintä, kuuluu epämiellyttävä "kahahdus" jos kierrokset on yli 5,5k. Ääni ei kuulu joka kerta, mutta liian useasti. Nyt on tullut kesä ajeltua sillä tavalla liikkeelle lähtien, että kierrokset ei nouse yli tuon "maagisen" rajan. Itse epäilisin että vanhojen kytkinjousien takia levyt pääsee jotenkin "helisemään", mutta tiedä siitä sitten... Mitäs mieltä täällä ollaan kyseisestä viasta? :roll:
Höspö
Pyörä:
Yamaha DT125R -91 <3
Paikkakunta:
Kouvola
Liittynyt:
26.4.2004 17:53

ViestiKirjoittanut Höspö » 30.7.2009 23:21

Ei mitään muuta tule mieleen kuin että jokin osa puuttuis tai olis väärin kasattu. Kytkimen käytöstä ääni ainakin tulee, eli ei pitäis olla kaukaa hakemista. Helppo tarkistaa ;) Itellä DT:n kone lohkot auki ja kaikki levällään.

Olisko jollain neuvoa mitä kannattaa tunkea tiivisteeksi lohkojen väliin kun konetta kasaa? Kytkinkoppaan oon laittanut Würthin mustaa moottorisilikoonia mutten oo ihan varma miten se kestää lohkojen välissä vuosia jos ulkopuolen tursuamat lähtee ohentimella moottoria putsatessa irti :| Onhan se tottakai kestänyt hyvin kytkinkopassa eikä pienintäkään vuotoa ole tullut mutta sitä vaan mietin että kestääkö se pitkällä tähtäimellä lohkoissa? Jotain mustaa silikonia siellä kyllä taisi olla jo ennestään :D
samppa91
Pyörä:
Honda cb 350 cafe racer
Paikkakunta:
Sipoo
Liittynyt:
21.1.2005 21:08

ViestiKirjoittanut samppa91 » 30.7.2009 23:26

lohkojen väliin nimenomaan kuuluu tunkea moottorisilikonia mutta kytkinkoppa pitää olla pahvitiivisteellä. Itellä kävi tetsarissa niin että kasasin kytkinkopan silikonilla niin jäähypumpun akseli alko laahaamaan ensiörattaan roiskelevyyn, josta syystä ratas katkes.. Ja siitä aiheutu aika jännää lämpöjen käyttäytymistä.. :D

Ja Jiipee, Kannattaa ainakin mittailla kytkinjousten pituus, kytkinlevyjen paksuus ja välilevyjen paksuus. Hayesin kirjassa on ohjearvot niille. Hatusta jos muistelen niin välilevyt: 1.1-1.3, kytkinlevyt: 2.9-3.1 jouset: 43.5 VOI OLLA ETTÄ MUISTAN VÄÄRIN!

Itellä kans ollu ongelmaa kytkimen kans.. Ei meinaa pitää. On ollu kaikki auki ja katottu.. Ehkä liian paksua öljyä käytän kun 10w-50 castrolin power 1 racingit sisäs..
J0N|
Paikkakunta:
Klaukkala
Liittynyt:
3.11.2005 21:06

ViestiKirjoittanut J0N| » 2.8.2009 14:28

Löytyykö jostain netistä 07 kotarin koneen pultien momentit?
echo
Liittynyt:
12.11.2006 19:17

ViestiKirjoittanut echo » 2.8.2009 14:52

RTFM!

https://www.ktmdealer.net/uploads/models_tech_datasheets/7103G0_OM_EN.pdf
urskiii
Pyörä:
Aprilia rs 125 2000
Paikkakunta:
Lahti
Liittynyt:
11.6.2007 21:00

ViestiKirjoittanut urskiii » 2.8.2009 15:31

eilen tilasin tuolta pjme osaa ni koht puolin kun osat tulee postii niin pitäis laittaa kampiakselin laakerit lohkoihin ja sit kampura, stefat ja niitä laakereita ja kampuraa pitäisi kuumentaa ja kylmentäää yms. niin kaipaisin selkeitä "ohjeita" etten mee munaamaa noitten kans! :D jos joku viitsisi kirjoittaa jonkulaiset "ohjeet" ;)
Johani
Pyörä:
DT 125R -> 250cc
Paikkakunta:
Korvessa
Liittynyt:
13.10.2005 0:59

ViestiKirjoittanut Johani » 2.8.2009 16:53

urskiii kirjoitti:eilen tilasin tuolta pjme osaa ni koht puolin kun osat tulee postii niin pitäis laittaa kampiakselin laakerit lohkoihin ja sit kampura, stefat ja niitä laakereita ja kampuraa pitäisi kuumentaa ja kylmentäää yms. niin kaipaisin selkeitä "ohjeita" etten mee munaamaa noitten kans! :D jos joku viitsisi kirjoittaa jonkulaiset "ohjeet" ;)


http://www.youtube.com/watch?v=vVKeT8Mh ... re=related

4:26
Razerno
Pyörä:
Honda NSR -98
Paikkakunta:
Raisi0
Liittynyt:
8.7.2007 23:25

ViestiKirjoittanut Razerno » 5.8.2009 21:30

Nyt pitäis tehä koneremppa näsäriin. Mitä pitäis uusia nytten kun on 50tkm ajettu, vaikka olis vielä hyvässä kunnossa. Vaihdan ainakin männän, mutta mitä laakereita pitää koneeseen vaihtaa? Entä kytkin?
niiin tai sitte yhdistät kyykyn tehon,customin väännön,moton hauskuuden ja ostat kilosen itävaltalaisen ja piirrät mustaa raitaa perässäs auringonlaskuun ;)
samppa91
Pyörä:
Honda cb 350 cafe racer
Paikkakunta:
Sipoo
Liittynyt:
21.1.2005 21:08

ViestiKirjoittanut samppa91 » 5.8.2009 21:35

Razerno kirjoitti:Nyt pitäis tehä koneremppa näsäriin. Mitä pitäis uusia nytten kun on 50tkm ajettu, vaikka olis vielä hyvässä kunnossa. Vaihdan ainakin männän, mutta mitä laakereita pitää koneeseen vaihtaa? Entä kytkin?

Petilaakerit kannattaa vaihtaa. Muut laakerit kunnon mukaan. Ja kytkimen osat myös kunnon mukaan ;)
Razerno
Pyörä:
Honda NSR -98
Paikkakunta:
Raisi0
Liittynyt:
8.7.2007 23:25

ViestiKirjoittanut Razerno » 5.8.2009 21:38

Noh eiku purkamaan sitten. En yhtään tiä miten sen kunnon pystyy määrittämään, koska en oo konetta koskaan purkanu, mutta nähdään sitten ku se aukee :)
niiin tai sitte yhdistät kyykyn tehon,customin väännön,moton hauskuuden ja ostat kilosen itävaltalaisen ja piirrät mustaa raitaa perässäs auringonlaskuun ;)
kiroileva_fossiili
Liittynyt:
3.6.2006 23:41

ViestiKirjoittanut kiroileva_fossiili » 5.8.2009 21:49

Razerno kirjoitti:Noh eiku purkamaan sitten. En yhtään tiä miten sen kunnon pystyy määrittämään, koska en oo konetta koskaan purkanu, mutta nähdään sitten ku se aukee :)

Kyl sen huomaa pyöriikö ne laakerit hyvin vai ei kun pyörittelet niitä käsissäs.