Kaasarit

j00s3
Pyörä:
Kawasaki KDX 125
Paikkakunta:
Vaasa
Liittynyt:
23.3.2008 19:19

ViestiKirjoittanut j00s3 » 12.7.2009 1:10

apinamiäs kirjoitti:KMX jossa 28flat , giannelli , vapaavs. 240 pää , 25 tyhjis , sokka keskellä. Muuten vetää
koko kierrosalueen puhtaasti ,mutta pintakaasulla röpöttää .Onko tyhjäksuutin vaan liian
pieni ,koska eikös pääsuutin vaikuta vaan kaasu auki ajaessa ???


Joo vaihda tyhjis isompaa. Kokeile 40 tai 42
@p@
Paikkakunta:
kesis
Liittynyt:
1.6.2007 17:53

ViestiKirjoittanut @p@ » 13.7.2009 12:26

vielä toistamiseen eli tuommone af1 olis nyt niin mites kun se on tt eli pakoaukon säätimestä poistettu kurilaippa nii mikä suutin siihen kannattas vaihtaa kun nyt on kait vakio kaasari ja vakio suutin????????????????
ykskiin on aina etteenpäin.
Bluma
Pyörä:
Kawasaki KMX 125 vm -89
Liittynyt:
14.7.2009 10:31
Mikuni VM26SS ryyppyvaijeri

ViestiKirjoittanut Bluma » 14.7.2009 10:51

Pyörä on täystehoinen (eli täystehoputki on kiinni) Kawasaki KMX 125 vm -89. Kaasutin Mikuni VM26SS.

Kys. 1. Ryyppyvipu ja -vaijeri ovat "kadonneet" edellisen omistajan toimesta. Millä tavalla saisin rakennettua uuden ryypyn käyttösysteemin tai tietääkö joku mistä saisi uuden ryyppykahvan+vaijerin?

Kys 2. Kohon neula on kulunut päästään ja tämän takia vuotaa. Mistä saisi uuden neulan?

Kys 3. Minkä kokoista pääsuutinta suosittelisitte? Kiinni on vakiosuutin 102,5.
apinamiäs
Liittynyt:
10.5.2008 22:28

ViestiKirjoittanut apinamiäs » 14.7.2009 21:55

Bluma kirjoitti:Pyörä on täystehoinen (eli täystehoputki on kiinni) Kawasaki KMX 125 vm -89. Kaasutin Mikuni VM26SS.

Kys. 1. Ryyppyvipu ja -vaijeri ovat "kadonneet" edellisen omistajan toimesta. Millä tavalla saisin rakennettua uuden ryypyn käyttösysteemin tai tietääkö joku mistä saisi uuden ryyppykahvan+vaijerin?

Kys 2. Kohon neula on kulunut päästään ja tämän takia vuotaa. Mistä saisi uuden neulan?

Kys 3. Minkä kokoista pääsuutinta suosittelisitte? Kiinni on vakiosuutin 102,5.


1. Kysyppä motomasterilta , siellä näkyi olevan parikin kmx:ää purussa
2. Mpt.fi , nimellä neulaventtiili n.20e
3. Onko sulla Giannelli tai muu tehari , entä muita virejä ?
sukeltaja-ankka
Pyörä:
Dt125r -91 osin myynnis, Volvo740
Paikkakunta:
Orimattila
Liittynyt:
24.6.2008 20:25

ViestiKirjoittanut sukeltaja-ankka » 16.7.2009 19:16

-Tazka- kirjoitti:On tuo 34 ihan hyvä mitossa, pitäis vain saaha säätöihin. Ittellä mito sammuu kun antaa huilata vapaalla hieman pitemmän matkaa, ilmeisesti tyhjäkäyntisuutin liian iso..? Missähän tämä suutin sijaitsee? :nolo:

Ootko säätäny kaasaria muuten miten paljon?
Ja parhaiten suuttimet löydät ku kaivat räjäytyskuvia, ni sielt kattelet vaikka sanakirjan kaa. On ehkä helpoint ku se, et kaikki alkaa sanallisesti neuvoo tääl. :D

Wason kirjoitti:Kertokaas miten voi koho olla paskan 28 lortosta? =D Ja vaikuttaako kohon nousuun neulan noususäädöt?

Paha sanoo, sehä nyt voi olla vaik miten rikki. Kato onko lohkeillu tullu naarmui yms?
Ei. Vaan kaasuvaijeri ja se jousi.

@p@ kirjoitti:vielä toistamiseen eli tuommone af1 olis nyt niin mites kun se on tt eli pakoaukon säätimestä poistettu kurilaippa nii mikä suutin siihen kannattas vaihtaa kun nyt on kait vakio kaasari ja vakio suutin????????????????

Jos et muuta tehny ku poistanu sen laipan, ni tuskin tarvii kauheesti isompaa, jos vaihtaa ollenkaan. Tee suutintesti?
Ei muutaku tiukkaa ajoa ja huoletonta huoltoa!
Myydään detsin osia! http://www.motot.net/talli/osat/id5302/
Sen1
Liittynyt:
9.1.2004 16:33

ViestiKirjoittanut Sen1 » 17.7.2009 0:31

@p@ kirjoitti:vielä toistamiseen eli tuommone af1 olis nyt niin mites kun se on tt eli pakoaukon säätimestä poistettu kurilaippa nii mikä suutin siihen kannattas vaihtaa kun nyt on kait vakio kaasari ja vakio suutin????????????????



mulla on kaksi af1:istä ollu, ja molemmissa 28mm kaasarissa 120 suutin on ollu just oikea
Miuge
Liittynyt:
1.4.2004 16:30

ViestiKirjoittanut Miuge » 17.7.2009 13:44

-Tazka- kirjoitti:On tuo 34 ihan hyvä mitossa, pitäis vain saaha säätöihin. Ittellä mito sammuu kun antaa huilata vapaalla hieman pitemmän matkaa, ilmeisesti tyhjäkäyntisuutin liian iso..? Missähän tämä suutin sijaitsee? :nolo:
Tommosesta dellorton 34:sta tuskin löytyy muita suuttimia kohokammion sisältä kuin pääsuutin (isompi) ja tyhjäkäyntisuutin (pienempi), niin ulkomitoiltaan kuin reijältään.
Seuraa meitä Facebookissa tai Instagramissa:
http://www.facebook.com/magnusracingteam
https://instagram.com/miugemrt
keijo kumipää
Pyörä:
Volvo
Paikkakunta:
Mikkeli
Liittynyt:
31.7.2007 1:59

ViestiKirjoittanut keijo kumipää » 18.7.2009 4:25

Mulla ois IHAN uusi 34mm mikuni ylimääräsenä jos kiinnostaa jotakuta... suomessa oli ovh jotai 200 euron paremmalla puolella, mutta halvemmallahan se lähtee. ;)
Fuck the fuel economy!
nassse
Pyörä:
Honda NSR 125 -03
Liittynyt:
12.6.2007 16:00

ViestiKirjoittanut nassse » 19.7.2009 19:47

mist johtuu et tyhjäkäynti on nii kova vaikka säätöruuvikin on melko auki,tyhjiksen vaihdoin 72 eli 12 numeroo isompi mitä siin kaasaris vakiona ja silloin kierrokset leijui jossai 4t paikkeilla mutta isomman tyhjiksen myötä käy noin 2t,neulan prikka alimmassa,pääsuutin 145,kaasarihan on siis dellorto 32mm phbe?
sukeltaja-ankka
Pyörä:
Dt125r -91 osin myynnis, Volvo740
Paikkakunta:
Orimattila
Liittynyt:
24.6.2008 20:25

ViestiKirjoittanut sukeltaja-ankka » 19.7.2009 22:54

nassse kirjoitti:mist johtuu et tyhjäkäynti on nii kova vaikka säätöruuvikin on melko auki,tyhjiksen vaihdoin 72 eli 12 numeroo isompi mitä siin kaasaris vakiona ja silloin kierrokset leijui jossai 4t paikkeilla mutta isomman tyhjiksen myötä käy noin 2t,neulan prikka alimmassa,pääsuutin 145,kaasarihan on siis dellorto 32mm phbe?

Onks sul siis 2t tyhjäkäynti? Ja se on sust kova? Mul on joku 2,5t-3t...
Mutta tota siis sul on neulan prikka alimmas? Eli neula ylimpänä? Niini sittehä pienempi tk-suutin vois olla iha asiallinen? Ainaki mun logiikal. Mut toisaalt toi, et isommal tyhjiksel ne on tippunu kuullostaa hieman erikoiselt.
Ootsä kattonu imuvuodon varalt? Mul oli ainaki nii, et ku oli imuvuoto, ni nous tyhjäkäynti iha perkeleesti.
Ei muutaku tiukkaa ajoa ja huoletonta huoltoa!
Myydään detsin osia! http://www.motot.net/talli/osat/id5302/
Miuge
Liittynyt:
1.4.2004 16:30

ViestiKirjoittanut Miuge » 20.7.2009 0:09

Pitäs tyhjäkäynti saada alle 2trpm vaikka olis mikä peruspiikki kyseessä. Tk-suutin on ollut ilmeisesti liian pieni ennen, jollei tk-ruuvi vaikuttanut, eli kävi laihalla. Ookko koittanu seosruuvilla hakee tyhjäkäyntiä kohdilleen? Eikä ole jäänyt jotain tuorevoitelunippaa tms tukkimatta, tai imuvuotoa muuten kuten ankka mainitsi? PS. Neula ja pääsuutin ei vaikuta tyhjäkäynnin alueelle.
Seuraa meitä Facebookissa tai Instagramissa:
http://www.facebook.com/magnusracingteam
https://instagram.com/miugemrt
nassse
Pyörä:
Honda NSR 125 -03
Liittynyt:
12.6.2007 16:00

ViestiKirjoittanut nassse » 20.7.2009 11:24

Mikko* kirjoitti:Pitäs tyhjäkäynti saada alle 2trpm vaikka olis mikä peruspiikki kyseessä. Tk-suutin on ollut ilmeisesti liian pieni ennen, jollei tk-ruuvi vaikuttanut, eli kävi laihalla. Ookko koittanu seosruuvilla hakee tyhjäkäyntiä kohdilleen? Eikä ole jäänyt jotain tuorevoitelunippaa tms tukkimatta, tai imuvuotoa muuten kuten ankka mainitsi? PS. Neula ja pääsuutin ei vaikuta tyhjäkäynnin alueelle.


sen kyllä itekki oon ymmärtäny et neula ja pääsuutin ei vaikuta tyhjäkäyntiin.. ei se itsestään rupee kierroksia vain jos laittaa ryypynpäälle ja sitäkin kun kone on kylmänä ei lämpimänä enää niin pahasti. ei kyllä pitäisi ilmavutoja ainakaa t-voitelu nipasta ku tuorevoitelu on käytössä. voisko olla siintä et seosruuvi on liian laihalla eli liikaa auki ,vaikokeilla vielä isompaa tyhjistä?
sukeltaja-ankka
Pyörä:
Dt125r -91 osin myynnis, Volvo740
Paikkakunta:
Orimattila
Liittynyt:
24.6.2008 20:25

ViestiKirjoittanut sukeltaja-ankka » 20.7.2009 16:27

nassse kirjoitti:sen kyllä itekki oon ymmärtäny et neula ja pääsuutin ei vaikuta tyhjäkäyntiin.. ei se itsestään rupee kierroksia vain jos laittaa ryypynpäälle ja sitäkin kun kone on kylmänä ei lämpimänä enää niin pahasti. ei kyllä pitäisi ilmavutoja ainakaa t-voitelu nipasta ku tuorevoitelu on käytössä. voisko olla siintä et seosruuvi on liian laihalla eli liikaa auki ,vaikokeilla vielä isompaa tyhjistä?

Kaikkiha ne tekee nii et jos lyöt ryypyn päälle, ni kierrokset nousee, ku se syöttää sit bensaa enemmän. Ethän sä ryyppy pääl kuitenkaa aja? Tai jos ajat, ni sit sul on luultavimmin ainaki imuvuoto tai muuten säädöt vituillaa.

Säätöruuvist en osaa sanoa, ku sen et mulle on opetettu siit semmoi perstuntuma, et ku kone käy lämpimänä, ilman ryyppyä tasasel tyhjäkäynnil, ni säätöruuvia (ei siis sitä tyhjäkäynnin säätöä vaan sit toista, en muista näit nimiä tarkasti, sori siit:D) kiinni päin, kunnes sammuu. Sitte 1,5/2 kierrost auki ja sen pitäis olla tikis.
Kertokaa sitte viisaammat mulleki onks toi pätevä?
Nimittäi mun kaasaris säätöruuvin voi vetää iha huolel kii, ni ei sammu silti. :D
Mut siel taitaa olla muutaki failua, ku pätkii ja röpöttää jos pitää väännättää, kierrokset on n.4t/min tai ku kierrokset ylittää 6t/min. Et onkos siel paskaa ja/tai vettä? Vai onko neula liian alhaal, vai onko suuttimet sit vedetty vituiks?
Ei muutaku tiukkaa ajoa ja huoletonta huoltoa!
Myydään detsin osia! http://www.motot.net/talli/osat/id5302/
`Nkaine
Paikkakunta:
Kokkola
Liittynyt:
2.2.2007 15:26

ViestiKirjoittanut `Nkaine » 27.7.2009 21:48

Ovatko Dellorton kaasarien neulojen lukitusprikat samankokoisia, vai pitääko 34mm koko olevaan kaasariin hommata omansa? :s
-Zone-
Liittynyt:
22.6.2005 22:42

ViestiKirjoittanut -Zone- » 27.7.2009 22:07

ronx1 kirjoitti:Ovatko Dellorton kaasarien neulojen lukitusprikat samankokoisia, vai pitääko 34mm koko olevaan kaasariin hommata omansa? :s

Tollanen satsi, niin ei ole sokkaongelmia piiiitkään aikaan ja saa samalla muihinkin paikkoihin uusittua E-sokkia http://kauppa.talousmarkka.fi/e_sokka_l ... 41555.html
"... En ikinä uskonut, että muut voisivat ottaa teoriani niin paljon vakavemmin, kuin minä itse..." Albert Einstein