Yamaha TZR viritys/tekniikka

hänskä
Paikkakunta:
suolahti
Liittynyt:
3.1.2008 11:52
Re: virta ongelma

ViestiKirjoittanut hänskä » 16.6.2008 21:04

salde kirjoitti:missä vika kun valot on tosi himmeet ja välil ne kirkastuu vähä kierrosten mukaan ja kun painaa jarrua nii kirkastuu vähä enemmän..
virrat menee päälle vasta kun on käynnissä
ja akku on uusi ja kunnossa koska muutenhan ainakaan vilkut ja vissii valotkaan ei pelais olleenkaan...
onks tos olemas jonkunlainen jännitteensäädin tai valopuola???
kertokaa joku kuka on ropaillu noit tzr:än sähköi et missä mättää???????????????
vika voi olla jänniteen säätimessä.. se on siinä rungon sivusa sisä puolella vasemmalla jos oikein muistan,,:)
Maxander
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
7.8.2006 21:28
Re: virta ongelma

ViestiKirjoittanut Maxander » 16.6.2008 21:16

hänskä kirjoitti:
vika voi olla jänniteen säätimessä.. se on siinä rungon sivusa sisä puolella vasemmalla jos oikein muistan,,:)


Perästäpäin oikeella tuo minusta on. Vasemmalta löytyy cdi-poksi ja boost bottle. Tankinaltahan nuo löytyy, perässä pitäs olla oikeella taas servon säädinyksikkö ja joku toinen patukka, tiijä siitä sitte mikä on.
hänskä
Paikkakunta:
suolahti
Liittynyt:
3.1.2008 11:52
Re: virta ongelma

ViestiKirjoittanut hänskä » 16.6.2008 21:25

Maxander kirjoitti:
hänskä kirjoitti:
vika voi olla jänniteen säätimessä.. se on siinä rungon sivusa sisä puolella vasemmalla jos oikein muistan,,:)


Perästäpäin oikeella tuo minusta on. Vasemmalta löytyy cdi-poksi ja boost bottle. Tankinaltahan nuo löytyy, perässä pitäs olla oikeella taas servon säädinyksikkö ja joku toinen patukka, tiijä siitä sitte mikä on.
jos se sitten oli niin en nmää varmaks muiosta niin kun sanoin
Maxander
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
7.8.2006 21:28
Re: virta ongelma

ViestiKirjoittanut Maxander » 16.6.2008 23:46

Jos se siinä jännitteen säätimessä on vika, niin melko halvalla pääsee, kun purkupyörästä ostaa. Scatterilta lähtee 25¤, joka ei nyt niin päätähuimaava hinta ole.
http://www.mc-scatter.com/catalog/produ ... s_id=15701


Vaikka se akku olis rikki saattaapi nuo valot pelata. Itelläki kun tuo oli rikki, niin virrat meni päälle vasta konee käynnistettyä ja valot kirkastu kierroksien mukaan. Ite epäilen vieläkin sitä akkua, joko rikki taikka tyhjä.
salde
Paikkakunta:
Hamina
Liittynyt:
17.4.2008 15:25

ViestiKirjoittanut salde » 17.6.2008 1:45

hänskä kirjoitti:
salde kirjoitti:ainiin onko kellään ikinä kuulunut semmosta siritystä kun painaa kytkintä?
auttaako levyjen vaihto vai missä vika on?
kytkimen paine laakeri on paskana eli kun painaa kytkimen niin alkaa se sirinä ?? jos niin niin sillon se paine laakeri on mennyt ...


paljonkohan uus painelaakeri maksaa ja onks vaikee vaihtaa???
hänskä
Paikkakunta:
suolahti
Liittynyt:
3.1.2008 11:52

ViestiKirjoittanut hänskä » 17.6.2008 14:52

salde kirjoitti:
hänskä kirjoitti:
salde kirjoitti:ainiin onko kellään ikinä kuulunut semmosta siritystä kun painaa kytkintä?
auttaako levyjen vaihto vai missä vika on?
kytkimen paine laakeri on paskana eli kun painaa kytkimen niin alkaa se sirinä ?? jos niin niin sillon se paine laakeri on mennyt ...


paljonkohan uus painelaakeri maksaa ja onks vaikee vaihtaa???

no ei oo vaikee vaihtaa ku se on siinä kytkin pakan päällä on se asetelman levy niin siinä on se tappi niin se on sen alla se laakeri eli kytkin jouset vaan irrottaa nin on siinä suoraan se laakeri jos ymmnärsit ei oo ehkä kovin hyvin selitetty :) katoppas semmonen sivu kun mpt.fi niin näyti olevan paine laakeri 5.50e et ei se oo kallis
Sambuz
Paikkakunta:
Äänekoski
Liittynyt:
23.3.2007 20:22

ViestiKirjoittanut Sambuz » 17.6.2008 21:02

Millaset laakerit tulee koneeseen, kun katoin scatterilta niin eihän niistä ota pirukaan selvää millaset sinne tulee? Minkälaista hintaa niillä on ?
Ajokausi aloitettu 9.4.2008.
Jani//92
Paikkakunta:
Pudasjärvi
Liittynyt:
8.8.2006 6:56

ViestiKirjoittanut Jani//92 » 17.6.2008 21:45

Jani//92 kirjoitti:
mopoista on mg puolelta kokemusta mutten tiiä tessusta ku ei oo tarvinu purkaa ota mg pyörä irti ja siinä kun on ne sytkät nii ne on sellasessa metallilevyssä kiinni nii se metallilevy on lohkossa kiinni parilla tai 3 pultilla nii löysää niitä pultteja ja säädä. ku säätää myötäpäivään nii menee ennakkoon. kasvattaa hieman tehoja mutta pelaa rantummin. säädä vastapäivään nii sytytys myöhenee nii luulis toimivan. ei se teho kyllä paljoa muutu mutta kannattaa kokeilla


Hmm, joko tässä ollaan hieman vielä rapulaisena että jokane ratas ei ihan päässä pyöri tai sitten en vain tajua.

Eli vissiin tätä "aluslevyä" pitäis jotenki liikutella? Mistä ja miten ihmeessa, tutkin sitä hieman aikaa niin se on vain 2 ruuvilla kiinni eikä sitä pahemmin säädellä mihinkään suuntaan.

Joo eli pittää viilata niitä 2 reikää nii sitte saa säädettyä niitä sytkiä...
Heikki`
Paikkakunta:
Rovaniemi
Liittynyt:
20.6.2006 17:39

ViestiKirjoittanut Heikki` » 18.6.2008 8:56

Perkeleen helpottava tieto, no oishan tuon nyt maalaisjärjelläkin aateltuna voinu tajuta mutta minkäs teet :D
Kiitos ja kumarrus. Talliin -->
Heikki`
Paikkakunta:
Rovaniemi
Liittynyt:
20.6.2006 17:39

ViestiKirjoittanut Heikki` » 18.6.2008 13:55

V*tt*, loppuu toivo tuon romun kans, viilailin sitä levyä että saisin vastapäivään sitä sitä hieman laitettua.
Ei vieläkään edes yritä, kipinä tulee ja tulppakin on märkä.

Vieläköhän sitä kehtais viilata, vai mikä tässä auttaisi?
Dayttoona
Pyörä:
isompi smoto haussa
Paikkakunta:
LemBois
Liittynyt:
25.5.2007 0:32

ViestiKirjoittanut Dayttoona » 18.6.2008 20:08

Huolto?
Asenne tekee motoristin. Reissublogi Ahvenanmaan piikkireissulta!
N1tr0
Paikkakunta:
Hämeenkyrö
Liittynyt:
3.6.2007 4:00

ViestiKirjoittanut N1tr0 » 18.6.2008 22:22

Sillä huollon hinnalla ostaa melkein tähän jo käytetyn ja toimivan koneen :D
Sambuz
Paikkakunta:
Äänekoski
Liittynyt:
23.3.2007 20:22

ViestiKirjoittanut Sambuz » 19.6.2008 15:42

Miten saan ypvs:än irti? Otin sen kuusiokoloruuvin irti mutta en saanut akselia ulos. Kuuluuko sen laipan peittää koko pakoaukko, koska itselläni peittyy vaan puolet?

E: Itse en asiasta mitään tiedä, mutta kaveri vaan väitti että siinä on joku vialla. :D
Viimeksi muokannut Sambuz päivämäärä 20.6.2008 12:29, muokattu yhteensä 1 kerran
Ajokausi aloitettu 9.4.2008.
N1tr0
Paikkakunta:
Hämeenkyrö
Liittynyt:
3.6.2007 4:00

ViestiKirjoittanut N1tr0 » 20.6.2008 12:24

Siis tottakai vaan puolet, mieti mitä kävisi jos se peittäisi kokonaan? :D
partsu
Paikkakunta:
piikkiö
Liittynyt:
7.5.2005 20:35

ViestiKirjoittanut partsu » 21.6.2008 16:01

Sambuz kirjoitti:Miten saan ypvs:än irti? Otin sen kuusiokoloruuvin irti mutta en saanut akselia ulos. Kuuluuko sen laipan peittää koko pakoaukko, koska itselläni peittyy vaan puolet?

E: Itse en asiasta mitään tiedä, mutta kaveri vaan väitti että siinä on joku vialla. :D


Siis se kun ottaa sieltä takaapäin katsottuna oikealta sen kuusiokolo ruuvin irti ja vetää jollai pihdeil sen pois niin sielt lähtee puolet siitä "laipasta" toiselta puolelta täytyy tietenki ottaa se toine puoli irti..