4t yleinen viritys/tekniikka

Hepex
Paikkakunta:
Lappeenranta
Liittynyt:
13.9.2008 22:15
Re: 4-t tekniikka ja viritys

ViestiKirjoittanut Hepex » 28.5.2012 11:13

Suzuki DR probleema. Lähtee lämpimänä huonosti käyntiin ja jättää kierroksia vähän päälle. Pitkän ajon jälkeen pysy tyhjäkäynnillä, muuten ei. No ongelmana varmaankin kaasarin säädöt mutta millä tuota Mikunia on tarkotus säätää kun ei näy ruuveja, ainoastaan tyhjäkäyntiruuvi.
^^jaani^^
Pyörä:
EX Yamaha DT 50x 09 EX Aprilia Rs125cc 06 fighter EX Aprilia Sx125cc Honda Cr 250cc
Paikkakunta:
Haapavesi
Liittynyt:
11.10.2009 21:20
Re: 4-t tekniikka ja viritys

ViestiKirjoittanut ^^jaani^^ » 28.5.2012 20:50

saako 4t käydä koko ajan laihalla? ja käykö ne vakionaki? wr rrästä kyse siis. ja mitä se siiittä tykkää ko se käy laihalla. vituttaako kaveri leivotti verskin ja nyt se pätee koko aja eikä mistää mitää tiiä nii kerro nsille sitte tiukkoja faktoja :lol:
MB93
Pyörä:
Honda FT500
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
13.1.2010 20:10
Re: 4-t tekniikka ja viritys

ViestiKirjoittanut MB93 » 29.5.2012 0:54

No samalla tavalla se nelarikin tarttee kunnon säädöt, saa sen aika paskaan kuntoon jos kunnolla laihalla ajelee. Tosin tykkää nää kaikki käydä vakiona hieman laihalla, ainakin oma Skyteam oli niin paskoissa säädöissä ettei lähteny edes lämpimällä kelillä ilman ryyppyä käyntiin. Vakionahan siellä oli Mikunissa sisällä pääsuutin 95 ja tk-suutin 15, nyt on 105 ja 22,5 ja käy hitusen rikkaalla mutta ainakin lähtee käyntiin eikä kuumene liikaa.

Eli ei ne nyt vaarallisesti laihalla käy, mutta käy kuitenkin.

Aijaa.com ei nyt toimi, olisin voinu heittää tähän väliin kuvan mitä käy kun mankilla ajelee laihalla jonkin aikaa. Saattaa löytyä mun galleriastakin fotoa.
Ta-ne
Liittynyt:
15.1.2011 22:31
Re: 4-t tekniikka ja viritys

ViestiKirjoittanut Ta-ne » 30.5.2012 23:03

Moro! Onko kellään kokemuksia 125 Dukesta jossa on Leovincen tai Sebring putkisto jos on niin plussia miinuksia tänne, kiitos!
AceFin Moderaattori
Pyörä:
Skyteam Monkey 125cc-->160cc -07, 525 EXC -03, GSX600F -91
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
20.4.2011 19:45
4-t tekniikka ja viritys

ViestiKirjoittanut AceFin » 31.5.2012 1:05

Mees kuule duken omaan topikkiin kyselemään niin saat kunnon vastausksen oikeilta dukeilijoilta.
EXC 525 || Youtube-kanava
"Kuka teistä finninaamoista nussi mun hanskat?" -MP
Betaversio
Pyörä:
Tunturimopedi
Paikkakunta:
Somero
Liittynyt:
21.9.2006 9:56
Re: 4-t tekniikka ja viritys

ViestiKirjoittanut Betaversio » 3.6.2012 19:36

Hepex kirjoitti:Suzuki DR probleema. Lähtee lämpimänä huonosti käyntiin ja jättää kierroksia vähän päälle. Pitkän ajon jälkeen pysy tyhjäkäynnillä, muuten ei. No ongelmana varmaankin kaasarin säädöt mutta millä tuota Mikunia on tarkotus säätää kun ei näy ruuveja, ainoastaan tyhjäkäyntiruuvi.

Suuttimillahan niitä. Kait siellä tyhjäkäyntisuutin on.
Photobucket galleria
Projektitopikki - Tunturi DX: Muutos 2012
pegorino
Liittynyt:
16.5.2012 12:33
Re: 4-t tekniikka ja viritys

ViestiKirjoittanut pegorino » 13.6.2012 1:30

jalkapyörä kirjoitti:
pegorino kirjoitti:Mulla on pieni probleema mun WR:n kans. Siin on 182cc atheenan kitti, 13-52 välit mut toimii kuitenkin aikalailla samanlailla ku vakio WR, ruiskun säätöjen pitäisi olla kunnossa, luin aikasemmista että kantta pitäsi koneistaa? vaikuttaako kannen koneistus radikaalisti tehoihin? Huippuja ei ole ku Hikiset 100km/h.Oisko mahollista et siihen on laitettu jonkilainen rajotin uuden pytyn vaihdossa sisäänajoa ajatellen?vinkkejä mikä voi olla vikana otetaan vastaan. kiitos jo etukäteen.


Sul kusee joku, itel malossin 180cc ja menee oikeet nopeut 115km/H tasasel 90kg kuskin alla

Jaajaa, tehtiinkö sun pyörään muita muutoksia ku sylinteri kitti ja ruiskun säätö? Koska ei millään kulje yli satasta, 105/kmh menee justiina isoon alamäkeen hirveellä myötätuulella ja perkeleen moisella kotiin ikävällä!
Gogge
Pyörä:
Beta RR50 Motard Track -11
Paikkakunta:
Varkaus
Liittynyt:
22.8.2011 16:03
Re: 4-t tekniikka ja viritys

ViestiKirjoittanut Gogge » 13.6.2012 11:03

Siis alkaako rajotin hakkaamaan vastaan vai? Tossa malossin pytyssähän tulee se rajottajan poistaja/nostaa kierrosaluetta 1000rpm, eli alkaa rajottamaan myöhemmin. Ja jos oot ruiskun säädättäny ihan liikkeessä niin pitäs pelittää ihan täysin. Myös niillä mukaan tulevilla(?) kartoillakin pääsee hyvään alkuun. Vakio putkikin saattaa ahistaa vähän.. Sattuuko sylinterin aukot mitenkä sinne lohkoihin? Jos on porrasta tmv niin dremeliä sinne niin loppuu turhat pyörteilyt!
"Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle."
Murska
Liittynyt:
8.8.2011 20:37
Re: 4-t tekniikka ja viritys

ViestiKirjoittanut Murska » 13.6.2012 11:13

Gogge kirjoitti:Sattuuko sylinterin aukot mitenkä sinne lohkoihin? Jos on porrasta tmv niin dremeliä sinne niin loppuu turhat pyörteilyt!


Että niinku mitekä? :eek:

Jos ei nyt kuitenkaan sekotettaisi 2T koneita tähän topicciin...
^^jaani^^
Pyörä:
EX Yamaha DT 50x 09 EX Aprilia Rs125cc 06 fighter EX Aprilia Sx125cc Honda Cr 250cc
Paikkakunta:
Haapavesi
Liittynyt:
11.10.2009 21:20
Re: 4-t tekniikka ja viritys

ViestiKirjoittanut ^^jaani^^ » 13.6.2012 14:23

pegorino kirjoitti:
jalkapyörä kirjoitti:
pegorino kirjoitti:Mulla on pieni probleema mun WR:n kans. Siin on 182cc atheenan kitti, 13-52 välit mut toimii kuitenkin aikalailla samanlailla ku vakio WR, ruiskun säätöjen pitäisi olla kunnossa, luin aikasemmista että kantta pitäsi koneistaa? vaikuttaako kannen koneistus radikaalisti tehoihin? Huippuja ei ole ku Hikiset 100km/h.Oisko mahollista et siihen on laitettu jonkilainen rajotin uuden pytyn vaihdossa sisäänajoa ajatellen?vinkkejä mikä voi olla vikana otetaan vastaan. kiitos jo etukäteen.


Sul kusee joku, itel malossin 180cc ja menee oikeet nopeut 115km/H tasasel 90kg kuskin alla

Jaajaa, tehtiinkö sun pyörään muita muutoksia ku sylinteri kitti ja ruiskun säätö? Koska ei millään kulje yli satasta, 105/kmh menee justiina isoon alamäkeen hirveellä myötätuulella ja perkeleen moisella kotiin ikävällä!

kaverilla nyt malossi kiinni nii ykkösellä kaausta keulii ja lähtee muutenki paljon paremmin muutta huiput laski. ruiskua ei oo vielä säädetty
jalkapyörä
Liittynyt:
26.2.2011 0:58
Re: 4-t tekniikka ja viritys

ViestiKirjoittanut jalkapyörä » 13.6.2012 22:35

itelläki keulii kaasusta ykkösellä mutta kulkee myös kovempaa, johtunee ehkä siitä että vakiona ei mun kokosen ja painosen kuskin alla jaksanu millää vetää vakiona kutosella. viri nokka tulossa nii tulee lisä hönkää yläkierroksille ja muutenkin lupaavat että tulisi alakierroksillekkin tehoa

pegorino, mulla on joku niist malossin boxin kartoist, jota en oo muokannu. Aattelin että vois sitkun on uus nokka niin viiä säädettäväks penkkiin niin tarkasti ku tolla malossin boxilla saa :D
Hepex
Paikkakunta:
Lappeenranta
Liittynyt:
13.9.2008 22:15
Re: 4-t tekniikka ja viritys

ViestiKirjoittanut Hepex » 15.6.2012 12:56

Heh, ei enää DR ongelmaa levis männänrengas tuossa viikko-pari sit. Kohta molemmat DRät myynnissä, 14 ja 17tkm ajetut 96 vuotiset.
usagi-san
Liittynyt:
16.5.2011 11:47
Re: 4-t tekniikka ja viritys

ViestiKirjoittanut usagi-san » 15.6.2012 14:33

Onko kiinannelareitten nokka-akseleista ja etenkin virinokista faktaa täällä? Jonkin verran näitä on käytetty mopoissakin muokattuna, mutta itse nokista ja niitten ominaisuuksista ei ole paljoakaan tietoa. Kannenkairaus ja nokan modaus kuulostaa mielenkiintoiselta eikä ole kovin kallistakaan kun vanhoilla romuosilla askartelee itse ja yrittää samalla oppia jotain. Jos viesti tuli väärään paikkaan niin ohjatkaa oikeaan :)
MB93
Pyörä:
Honda FT500
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
13.1.2010 20:10
Re: 4-t tekniikka ja viritys

ViestiKirjoittanut MB93 » 15.6.2012 21:27

http://www.monkeyt.net/keskustelu/viewt ... 74&start=0

http://www.monkeyt.net/keskustelu/viewt ... f=4&t=8042

Tossa olis pari topikintynkää jossa asiaa ollaan käsitelty, tosin laihanlaisesti varsinkin noiden asioiden osalta. Noista nelarikemmujen nokka-akseleista, niitäkin löytäis varmaan järkevään hintaan jos ottaa vaan työntömitalla mitat ja rupeaa niillä hakemaan. Varsinkin marmoritiskiltä kaikki maksaa sen verran sitä maahantuojan lisää ettei ole tosikaan...
Purei
Pyörä:
Aprilia RS 125 -03 osina
Liittynyt:
24.10.2008 18:36
Re: 4-t tekniikka ja viritys

ViestiKirjoittanut Purei » 18.6.2012 15:37

Päteekö tuo 2-t kaasarien säätöopas yhtälailla 4-t kaasarien säätöön? Ei kait niissä sen kummempia eroja itsessään taida olla(?)