Murska Arska kirjoitti:SähköSiika kirjoitti:Voisko joku valasta mulle sen startin kytkimen tarkistusta?
Eli öljyt ja kytkinkoppa pois, sitten mitä?
Kiitos.
Öljyt pois koneesta ja vasen poski koneesta irti ja sen jälkeen magneto/vauhtipyörä irti. Vauhtipyörän irroitukseen tarvii ulosvetäjän, ilman sitä ei onnistu. Startin kytkin on vaihtipyörän takapuolella kolmella pultilla kiinni.
Startin kytkimen pultit 14nm ja vauhtipyörä 70nm.
Ja multa löytyy startin kytkin edullisesti jos sitä tarviit
Jos pyörän kippaa kyljelleen niin silloin ei tarvii laskea öljyjä pois koneesta.
Löytyykö sulta Arska mulle vielä kytkin?
Laita yksityisviestiä jos löytyy vielä.
Ei noissa rullissa tunnu olevan kuin hyvin pientä kulumaa mutta varmaan nekin olisi hyvä vaihtaa. Jouset varmaan pääsyylliset startin kytkennän temppuiluun.
Mitenkäs kun ton mun kuusijousikytkimen mukana ei tullut pultteja, niin täytyykö niiden olla jotain normaalia pehmeämpää laatua? Vakio pulteissa kun on vain yksi täppä kannassa ja se kai ilmaisee kovuutta?
Kuusijousikytkimen taakse tarvisi myös laittaa max 1mm prikka korotukseksi, joka täytyy tietenkin pujottaa akselin boorien läpi eikä näin tule olemaan keskeisesti akselilla. Ei kai yksi keskittämätön prikka kytkimen akselia liian pahasti epätasapainoon saa?
Vesipumpun kopan sisältä on yleensä löytynyt ihan vähän öljyä kun on avannut. En ymmärrä miten öljy tulisi stefan läpi vesipumpun puolelle mutta kai se stefa kannattaa vaihtaa. Mun mielestä jäähdytysvedessä ei kyllä ole juuri öljyä näkynyt..