Djäbs kirjoitti:Morjens pytty on porautettu proxi 0.50mm ylikoon männälle niin onko ne todellisuudessa 0.50mm? Kuin wössner myy toisen ylikoon mäntiä niin ne on 0.44mm eli onko proxi männätki todellisuudessa 0.44mm vai onko niissä tosiaa sitten eroa, että ei uskalla laittaa wössneri mäntää pytylle joka on porattu tuolle proxi mänälle
Joo itsekkin pähkäilin joskus samaa kun oli pytty porattu tietylle männälle.
Se männän koko ilmoitetaan sylinterin porauksen koolla mihin se pitäisi sopia.
Mulla on mennyt 6-7 mäntää jo tuon vekottimen läpi niin on tullut ihmeteltyä miksi mäntä on aina pienempi mitattaessa kuin se ilmoitettu koko, se on se poraus
Sitten tuohon savutus ja tukkoisuus juttuun vielä, mulla meni joskus stefa kytkinpuolelta ja pyörä teki aivan samaa eli ihan törkeän paksu savu tuli putkesta ja haju oli aivan karmea eikä saanut kuin 80-90 vauhtia vaikka pyörä on TT
Ei myöskään pysynyt kunnolla käynnissä.
E: Tuo Djäbsi:n mittaama 0,44 antaisi välykseksi juuri tuon 6 satkua mitä moni koneistamo laittaa näille. Service manuaalissa luki muistaakseni 0,045-0,055mm suositelluksi välykseksi mutta 0,06mm oli itsellä Proxi 10 500km kunnes männänrengas meni poikki ja männästä lähti palanen