Aprilia RS125 viritys/tekniikka

Rajis-
Pyörä:
Bemari, KTM
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
30.7.2010 19:57
Re: Aprilia RS125 viritys ja muuta, apuja!

ViestiKirjoittanut Rajis- » 5.3.2012 20:19

Ja vielä 2 ylivuotoletkuu ;) Ja eiköhän toi munaperse oo, kun phbh on kaasarina? :)
Osaa kaupan!
Ex pärrät: Aprilia Sx -09, Typhoon x2, Aprilia Mx125 -07, Derbi DRD125 -09, Derbi -02, Stalker -99, Booster -00, Gilera RCR -06, Rieju Spike -10, Aprilia Amico -94, 125cc Monkey, Bse 160cc, Husse SMS -08, DT125Re Smoto, Derbi 300EXC, Husse WR125
Tures
Liittynyt:
20.7.2010 21:21
Re: Aprilia RS125 viritys ja muuta, apuja!

ViestiKirjoittanut Tures » 6.3.2012 14:21

Ostin tuossa käytettynä Raven ja kaiken piti olla kaikinpuolin kunnossa ja siltä ulkosinpuolin näyttikin, tuossa sain sitten asennuksen päätökseen ja raven säätöihin sekä pyörän käyntiin mutta kun pyörää kierrätti ei solenoidissa tapahtunut mitään liikettä ja sen verran kerkesin kokeilla että liittimeen tulee virta kyllä, onko muilla ollut vastaavia ongelmia? Vai onko vain solenoidi sitten hajalla?
JoniHenriksson
Liittynyt:
26.4.2011 22:58
Re: Aprilia RS125 viritys ja muuta, apuja!

ViestiKirjoittanut JoniHenriksson » 6.3.2012 23:12

Mulla oli ittellä käytetyssä ravessa alkuun jotain pientä kankeutta, et nyki vaan vähäsen aluks, mut rupes si alkujumpan jälkee toimii, mut jos sulla ei siis liikahda se milliäkään.. :s Mää suosittelen ottaan sen solenoidin siitä "kehikosta" irti ja vetää sen tapin kokonaan ulos sieltä ja vähän putsailla sitä hellästi jos siel ois vaikka jotai likaa paljo ja sit koittaa uusiks. Kannattaa kattoo myös ettei sen solenoidin johdot oo mistään kohtaa rikki ja varmistaa, että ne johdot ottaa hyvän kontaktin siin liittimessä. Voihan sekin si olla, et sulla sattuu vaan oleen se yksinkertasesti hajalla.
Sen1
Liittynyt:
9.1.2004 16:33
Re: Aprilia RS125 viritys ja muuta, apuja!

ViestiKirjoittanut Sen1 » 9.3.2012 20:24

Tures kirjoitti:Ostin tuossa käytettynä Raven ja kaiken piti olla kaikinpuolin kunnossa ja siltä ulkosinpuolin näyttikin, tuossa sain sitten asennuksen päätökseen ja raven säätöihin sekä pyörän käyntiin mutta kun pyörää kierrätti ei solenoidissa tapahtunut mitään liikettä ja sen verran kerkesin kokeilla että liittimeen tulee virta kyllä, onko muilla ollut vastaavia ongelmia? Vai onko vain solenoidi sitten hajalla?


Vituiks säädetty vaijeri aiheuttaa tollasta kanssa.
liinA
Pyörä:
HM CRM Derapage Competition 2T 125, ex HM-mopo
Paikkakunta:
Järvenpää
Liittynyt:
5.11.2009 19:51
Re: Aprilia RS125 viritys ja muuta, apuja!

ViestiKirjoittanut liinA » 15.3.2012 11:58

Ostettiin tossa viime vuonna tollane uudemmanmalline hm eli sama tekniikka kun uudemmissa euro3 räsissä. Laitettiin tt:ks (tyhjä putki, rave2 ja 10 tulppa) eikä huollossa osanneet sanoa melkein mitään säätämisestä. Ehdottivat vain 130-140 suutinta. Tehtiin työtä käskettyä ja nyt on ollut 120-140 suutinta kiinni, neula suunnilleen keskimmäisessä lovessa. Pienemmällä suuttimella toimii jotenkuten, 140 suuttimella röpää ja pätkii nii helvetisti että ajaminen melkein mahdotonta.

Luin sitten tuolta rs:n virityspuolelta että suuttimen pitäisi lähennellä enemmänki kokoa 200. Osaako kukaan auttaa, että mitä tuolle voisi tehdä, johtuuko se röpääminen ja pätkiminen liian pienestä suuttimesta? Tuntuu vaan siltä että saa liikaa kakkua..? Kun taas esim 120 suuttimella kulkee jotenkuten mutta röpeltää vähän ja välillä saattaa ihan isoilla kierroksilla pätkiä. Apuja, että saataisiin täksi ajokaudeksi pyörä hyvään ajokuntoon!
eQ123
Liittynyt:
18.3.2011 19:59
Re: Aprilia RS125 viritys ja muuta, apuja!

ViestiKirjoittanut eQ123 » 15.3.2012 21:13

Ööh, onko tulppa kunnossa(varmaan on? :D ) suosittelen ostamaan 34mm vhsb, helpompi säätää, jos rahaa riittää siis. Mitenkäs pelittää yläkierroksilla, yli 8000rpm, isolla suuttimella? Mulla röpötti aivan saatanasti ku kurilaippa oli yläällä.
http://www.motot.net/talli/osat/id69435/<- Suuttimia!!
liinA
Pyörä:
HM CRM Derapage Competition 2T 125, ex HM-mopo
Paikkakunta:
Järvenpää
Liittynyt:
5.11.2009 19:51
Re: Aprilia RS125 viritys ja muuta, apuja!

ViestiKirjoittanut liinA » 15.3.2012 23:22

Joo on kunnossa. Rahaa ei oo vasta sitte ku kesän jälkeen :p

Ei toimi yhtään millään 140 suuttimella isoilla kierroksilla kun ei ota ees piikkiä ku röpää nii paljon..
Hardyy
Liittynyt:
7.8.2010 15:56
Re: Aprilia RS125 viritys ja muuta, apuja!

ViestiKirjoittanut Hardyy » 16.3.2012 13:07

osta 34mm lortto tai kokeile toimisko apikan kaasarin tt-setillä? ;)
liinA
Pyörä:
HM CRM Derapage Competition 2T 125, ex HM-mopo
Paikkakunta:
Järvenpää
Liittynyt:
5.11.2009 19:51
Re: Aprilia RS125 viritys ja muuta, apuja!

ViestiKirjoittanut liinA » 16.3.2012 17:26

Pitäis saada jostai lainaa se tt-setti koska rahatilanne on huono, ei oikein riitä rahat pelkästään kokeiluun :D
eQ123
Liittynyt:
18.3.2011 19:59
Re: Aprilia RS125 viritys ja muuta, apuja!

ViestiKirjoittanut eQ123 » 16.3.2012 18:23

En tiedä voiko se tt-setti vaikuttaa niin paljon mutta maksaa jtn 85e nakkilasta. Kokeile vaikka pipecrossia siinä vakioilmanputsarin tilalla vaikka veikkaan ettei se kovin paljoa kurista :| Mutta tuo tt-setti on välttämätön... Näillä bensan hinnoilla tulee halvemmaksi ajaa säädetyllä pyörällä kuin röpöttävällä :lol:
http://www.motot.net/talli/osat/id69435/<- Suuttimia!!
gilera05
Pyörä:
Aprilia mx125 keulii kaasusta?
Paikkakunta:
Pohjanmaa
Liittynyt:
6.3.2009 19:21
Re: Aprilia RS125 viritys ja muuta, apuja!

ViestiKirjoittanut gilera05 » 16.3.2012 20:43

liinA kirjoitti:Joo on kunnossa. Rahaa ei oo vasta sitte ku kesän jälkeen :p

Ei toimi yhtään millään 140 suuttimella isoilla kierroksilla kun ei ota ees piikkiä ku röpää nii paljon..

mee mp pitstopin sivulle sieltä purku räsä vm 07 siel on 25e täysteho sarja eikä ny se 34 lortto paljo maksa käytettynä jotai 100e ;)
Sen1
Liittynyt:
9.1.2004 16:33
Re: Aprilia RS125 viritys ja muuta, apuja!

ViestiKirjoittanut Sen1 » 17.3.2012 12:19

liinA kirjoitti:Ostettiin tossa viime vuonna tollane uudemmanmalline hm eli sama tekniikka kun uudemmissa euro3 räsissä. Laitettiin tt:ks (tyhjä putki, rave2 ja 10 tulppa) eikä huollossa osanneet sanoa melkein mitään säätämisestä. Ehdottivat vain 130-140 suutinta. Tehtiin työtä käskettyä ja nyt on ollut 120-140 suutinta kiinni, neula suunnilleen keskimmäisessä lovessa. Pienemmällä suuttimella toimii jotenkuten, 140 suuttimella röpää ja pätkii nii helvetisti että ajaminen melkein mahdotonta.

Luin sitten tuolta rs:n virityspuolelta että suuttimen pitäisi lähennellä enemmänki kokoa 200. Osaako kukaan auttaa, että mitä tuolle voisi tehdä, johtuuko se röpääminen ja pätkiminen liian pienestä suuttimesta? Tuntuu vaan siltä että saa liikaa kakkua..? Kun taas esim 120 suuttimella kulkee jotenkuten mutta röpeltää vähän ja välillä saattaa ihan isoilla kierroksilla pätkiä. Apuja, että saataisiin täksi ajokaudeksi pyörä hyvään ajokuntoon!


Jos sul ei oo tt-settiä ni ei kannata ees kysellä miksei saa säätöihin.

Ja huollolle kyllä nollapalaute, mitä toimintaa :lol:

Osta se 34mm vhsb...
*Mikk€*
Pyörä:
Husqvarna SM125 -10
Paikkakunta:
Lohja
Liittynyt:
12.5.2011 17:36
Re: Aprilia RS125 viritys ja muuta, apuja!

ViestiKirjoittanut *Mikk€* » 17.3.2012 14:51

Ja sitte ostat multa adige imukaulat ett saat kiinni :lol:
Mikkihiiri´´
Pyörä:
Beta 50cc track
Liittynyt:
4.5.2010 12:48
Re: Aprilia RS125 viritys ja muuta, apuja!

ViestiKirjoittanut Mikkihiiri´´ » 20.3.2012 17:25

Oisko kellään antaa esimerkkiä paljon kulutus nousee kun vaihdan -06 tt-räsän 28mm kaasarin 34mm? Rave löytyy tottakai...
^^jaani^^
Pyörä:
EX Yamaha DT 50x 09 EX Aprilia Rs125cc 06 fighter EX Aprilia Sx125cc Honda Cr 250cc
Paikkakunta:
Haapavesi
Liittynyt:
11.10.2009 21:20
Re: Aprilia RS125 viritys ja muuta, apuja!

ViestiKirjoittanut ^^jaani^^ » 20.3.2012 20:06

josta vissii luin että 1-3l :D