Kaasarit

Hakala-
Pyörä:
TE 450
Paikkakunta:
Lempäälä
Liittynyt:
8.1.2007 15:41

ViestiKirjoittanut Hakala- » 27.7.2009 23:04

joo eli tuli ostettua 36mm mikunin pyöreeluistinen kaasari. pienen lenkin jälkeen huolsin pyörää ja huollon yhteydessä oli luultavasti tyhjäkäyntiruuvi sit lähteny omille teille? Onko näissä tyhjäkäyntiruuvia vai säädetäänkö sitä samasta vivusta kun ryyppy? eikös noita ruuvei pitäisi sit saada npm:ltä? Kiitokset ;)
MiKqsu
Pyörä:
Bmw autoja +rabasa ikuisuus projekti
Paikkakunta:
Turku
Liittynyt:
10.8.2007 15:41

ViestiKirjoittanut MiKqsu » 28.7.2009 10:03

ostakaahan 38keihini :D jäi ylimääräseks ku husse lähti ku joskus piti se sovitella siihe
nassse
Pyörä:
Honda NSR 125 -03
Liittynyt:
12.6.2007 16:00

ViestiKirjoittanut nassse » 28.7.2009 20:04

kuis paljo tos 32lorttonis pitäs olla suurinpiirtein seosruuvi auki ja eiks se mee sellai et mitä enemmä on kiinni ni sitä rikkaammalla on?
sukeltaja-ankka
Pyörä:
Dt125r -91 osin myynnis, Volvo740
Paikkakunta:
Orimattila
Liittynyt:
24.6.2008 20:25

ViestiKirjoittanut sukeltaja-ankka » 28.7.2009 21:23

nassse kirjoitti:kuis paljo tos 32lorttonis pitäs olla suurinpiirtein seosruuvi auki ja eiks se mee sellai et mitä enemmä on kiinni ni sitä rikkaammalla on?

Seosruuvi kokonaa kii. Sitte n.1,5 kierrost auki. Sen jälkee pärrä käyntii, säädät tyhjäkäynnin isolle (n.3,5t oli mun mielest hyvä) ja sitte siit varovasti ja rauhallisesti edes-takas kääntelemäl etit sopivan kuulosen, sulavan, nopean, kyl-sä-tiijät, tyhjäkäynnin. Sitte ku se on sun korval hyvä, ni tyhjäkäynti takas alhasemmaks ja sitte kovaa ajoa vaan.
Ei muutaku tiukkaa ajoa ja huoletonta huoltoa!
Myydään detsin osia! http://www.motot.net/talli/osat/id5302/
nassse
Pyörä:
Honda NSR 125 -03
Liittynyt:
12.6.2007 16:00

ViestiKirjoittanut nassse » 30.7.2009 20:44

Mikähän ois nassessa nyt ku tos laittelin 32 kaasaria ja lähin kokeilemaa ni alakierroksilla ja ihan yläkierroksilla toimii hyvin,mutta 6t ja 8t kohdilla vetohäviää ja kierrokset jää jumittaa ei ihan niiku booamaa(tai ehkäpä) eli jää sellai ropeltamaa ja noin 2 sekan jälkee ottaa tehopiikin,mistähän lähtis tuota vikaa säätämää?Pikaista apua ja vastauksia kaivataan!
Urppo
Pyörä:
KTM 625smc
Paikkakunta:
Järvenpää
Liittynyt:
5.11.2006 17:46

ViestiKirjoittanut Urppo » 31.7.2009 12:58

Kokeile aluks neulaa laihemmalle...
Sen1
Liittynyt:
9.1.2004 16:33

ViestiKirjoittanut Sen1 » 31.7.2009 13:01

neulastahan tuo on, eli laihemmalle
nassse
Pyörä:
Honda NSR 125 -03
Liittynyt:
12.6.2007 16:00

ViestiKirjoittanut nassse » 3.8.2009 18:48

Tietääks kukaa et eiks täs 32 lorttonin vakio neulas oo tosiaakaan ku kolme säätölovea?
sukeltaja-ankka
Pyörä:
Dt125r -91 osin myynnis, Volvo740
Paikkakunta:
Orimattila
Liittynyt:
24.6.2008 20:25

ViestiKirjoittanut sukeltaja-ankka » 4.8.2009 19:36

nassse kirjoitti:Tietääks kukaa et eiks täs 32 lorttonin vakio neulas oo tosiaakaan ku kolme säätölovea?

Ei siin välttis oo. 3 ja 5 on ne perus.
Mut ajattele positiivisesti. Neulan säätö ei oo läheskää nii pitkä eikä vittumai prosessi ku viis-lovisel kaasaril. :D
Ei muutaku tiukkaa ajoa ja huoletonta huoltoa!
Myydään detsin osia! http://www.motot.net/talli/osat/id5302/
Lemodase
Liittynyt:
20.7.2007 18:23

ViestiKirjoittanut Lemodase » 5.8.2009 11:55

mikä vois olla ku dellorto phbh 28mm ssä ei tyhjäkäyntiruuvi vaikuta mitenkään vaikka olis kiinni tai auki kokonaan eikä oo tyhjäkäyntiä ollenkaan, säädöt pahasti pielessä? jos kertositte jotku perus säädöt millä ton sais toimimaan välttävästi ni olisin kiitollinen :roll:
TDN
Pyörä:
Honda NSR 125 (SP-racing) -99
Paikkakunta:
Porvoo
Liittynyt:
8.6.2007 21:34

ViestiKirjoittanut TDN » 5.8.2009 13:51

Eikös käykin hieman rikkaalla, kun pätkii täyskaasulla kovilla kierroksilla? Lähinnä, kun ykkösellä kiihdyttää.
Myydään "SP-racing" näsäri: http://www.motot.net/talli/ajoneuvot/ho ... 5/id24104/
sukeltaja-ankka
Pyörä:
Dt125r -91 osin myynnis, Volvo740
Paikkakunta:
Orimattila
Liittynyt:
24.6.2008 20:25

ViestiKirjoittanut sukeltaja-ankka » 5.8.2009 15:13

Viba kirjoitti:mikä vois olla ku dellorto phbh 28mm ssä ei tyhjäkäyntiruuvi vaikuta mitenkään vaikka olis kiinni tai auki kokonaan eikä oo tyhjäkäyntiä ollenkaan, säädöt pahasti pielessä? jos kertositte jotku perus säädöt millä ton sais toimimaan välttävästi ni olisin kiitollinen :roll:

Seosruuvi kokonaa kii, käännä 1,5 kierrost auki, pyörä käyntiin, säädä tyhjäkäynti tk-säätimestä hieman liian isoksi, kääntele rauhallisest seosruuvia edestakas jotta löydät korvakuulolle parhaan tyhjkäynnin tunnun (eli semmoi tasainen, nopea, hyvä) ja sitte säädä tk takas 1-2t rpm:ää.
Jos ei toimi. Kaasari pois, puhdistus, tk-suuttimen tutkiminen (koko, puhtaus, ehjyys yms) ja sitte takas ja uusiks. Jos ei nytkää toimi, ni sit en osaa heti sanoa.
Ei muutaku tiukkaa ajoa ja huoletonta huoltoa!
Myydään detsin osia! http://www.motot.net/talli/osat/id5302/
Veitsi
Pyörä:
Aprilia Red Rose 'Orange Edition' & Skyteam Monkey
Paikkakunta:
Sastamala
Liittynyt:
16.7.2008 20:05

ViestiKirjoittanut Veitsi » 7.8.2009 16:39

Mikunin 35TM-1 kaasutin kelpaisi varmaankin Rotax 123(Red Rose) TT:ksi muuttamiseen? Vaikuttaisi ihan kelpo värkiltä litteineluisteineen..
circa
Liittynyt:
26.2.2009 17:08

ViestiKirjoittanut circa » 8.8.2009 14:05

Veitsi kyl toi mikuni menee mut ennemmi lortto :D
Joo ja sit mun kysymys. Eli pistin räsään 34mm lorton sain jokkut iha asia säädöt siihe mut ei jaksanu vääntää täydel kaasul 2000-3000rpm ja savutti perkeleest pikku kiekoil. Nyt vaihoin siihe 140pääsuuttime(vakioha on 148) ja loppu savutus mut ei silti jaksa oikee kunnol kiertää täydel kaasul 2000-3000rpm?Neula on puolvälis mut auttaisko jos pistäs vie vähä rikkaammalle?
Decide
Pyörä:
Paddock!
Paikkakunta:
Lohja
Liittynyt:
21.2.2008 12:36

ViestiKirjoittanut Decide » 8.8.2009 14:27

Kyllä pidän itse mikunia/keihiniä laadukkaampana/parempana kuin dellorttoa.
http://www.moottorit.net Nelipyöräisten keskustelupaikka!