Purei kirjoitti:Päteekö tuo 2-t kaasarien säätöopas yhtälailla 4-t kaasarien säätöön? Ei kait niissä sen kummempia eroja itsessään taida olla(?)
Pätee se. Tulpasta sen myös helposti näkee. Harmaan keltainen - Ruskea = Hyvähyvähyvä seos
Musta = Liian rikas
harmaanvalkoinen-valkoinen/tuhkainen = Liian laiha seos
Noin siis tulkitaan nelitahdin tulppaa.
mutta.. Mulla tuommone Mz 125 Sm joissa ei oo vakionakaan "kureja".
Aikasemmin sain kuutosella huippuja 115 gps:ään Iridium tulpalla. Ajeluide jälkee katsosin että oli valkonen ja tuhkanen tulppa eli liian köyhä seos. Menot hyytyi hieman ku putsasin putsarin ym. jolloin seos laihentui tolkuttomasti kun sai enemmän happee. Nostin neulan korkeimpaan pykälään ja nyt toimii aivan tajuttomasti paremmin, otin samalla sellaisen tötsän ilmanputsarin päältä pois. Sain viitosella jo huippuja gps:ään 116 samoissa olosuhteissa kuin milloin tuo 115 mitattu. Kutosta en kerennyt laittamaan silmään ku suora loppu keske.
Sitävaa aattelin et ku englannin foorumeilla noista on povattu 18-19hp avaral putkistol ja 28mm mikunilla.
Ostin tuollasen 28mm ja ens viikolla laitan säätöihin sen kaasuttimen kun tuli nelisatasella pääsuuttimella Veikkaan et jos saan tuon 28mm mikunin toimimaan hyvin ni ei kyllä tule yhtään 125cc nelarikevaria ohitte missään vaiheessa.
Samal ku sovittelen tuota uutta soppatykkiä niin katton mimmoselta tulppanäyttää näillä vähän rikkaammalla neulan säädöllä.
Orkkis soppatykkihän on 24mm mikuni Vm eli samaa sarjaa kuin tuo 28mm jonka hommasin.
Täytyypä sitten kaiken säätämisen jälkee koittaa miten kulkee