Voi johtua siitä, kokeilemalla selviää.
Kampiakselista ja kiertokangesta. Kiertokangen vaihto onnistuu GT-Motorissa Pitäjänmäellä, irroituksen yhteydessä joutuu rikkomaan kampuran laakerin että saa hammaspyörän ehjänä irti, on lujassa kiinni.
Kiertokanki löytyy tuolta, samalla otin lohkon tiivisteet ja posteineen 122€:
http://www.pjme.co.uk/acatalog/Yamaha-Y ... m-End.htmlKampiakselin laakerit on Koyo 6503R kytkimen puolella ja jakopään puolella Koyo 6503 C3.
Yleisin syy kiertokangen alalenkin väljenemiseen on voitelun puute. Tässä tapauksessa jumiin mennyt termostaatti joka piti moottorin liian viileänä -> välykset on viielällä koneella liian pienet ja öljy ei lämpene kunnolla joten alalenkki ei saa riittävää voitelua. Myös kylmällä koneella ajoon lähtö viileillä keleillä hidastaa moottorin lämpenemistä ja sillä on myös oma vaikutus alalenkin kulumiseen.