Yamaha DT viritys/tekniikka

Höspö
Pyörä:
Yamaha DT125R -91 <3
Paikkakunta:
Kouvola
Liittynyt:
26.4.2004 17:53
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Höspö » 16.2.2017 0:21

No joo kaikkihan on mahdollista varsinkin jos akku on vaikka oikosessa :D

Mulla on ollut koko pyörän omistamisen aikana sellainen "vika" että vesikelillä ei voi ajaa ollenkaan ettei kipinä hypi tulpan ohi kanteen.

Onko silloin tulpanhattu vaihtokunnossa vai kannattaisko sinne runkopalkin kohdille laittaa joku muovisuojus? Muistan kun joskus olin Kotkasta Kouvolassa ajelemassa ja alkoi kunnon kaatosade, piti sitten pyytää joltain ohikulkija lenkkeilijältä muovipussi sinne eteen että pääsin takaisin kotiin 45km päähän :lol:
Mäkistation
Pyörä:
Useampi Yamaha
Paikkakunta:
Mänttä/Kurikka
Liittynyt:
15.7.2007 13:04
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Mäkistation » 18.2.2017 19:47

Joo ne Yammun tulpanhatut ei tykkää vedestä tai yleensäkään kosteudesta. Kannattaa vaihtaa johonkin vaikkapa NGK:n tuotteeseen.
2-t Yamahat harrasteena jo vuodesta 2008
'90 TZR250 | '86 RD125 YPVS | YZ125:t '83 + '84 valkokilpi + muutama muu päkötin...
Moerko
Pyörä:
Gilera RCR -04 Yamaha DT 125x -07
Paikkakunta:
Hamina
Liittynyt:
11.8.2016 14:59
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Moerko » 3.3.2017 22:37

http://www.mc-scatter.com/moottoripyori ... _4296.html Kumpi noist menee TM 28 kaasariin? VM on varmaa pyöreeluistiseen mut onks toi pilot sitten litteeseen?
Gileristi
Mäkistation
Pyörä:
Useampi Yamaha
Paikkakunta:
Mänttä/Kurikka
Liittynyt:
15.7.2007 13:04
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Mäkistation » 4.3.2017 22:48

VM suuttimet menee TM:äänkin. Noi pitkät suuttimet on pääasiasssa moottorikelkkoihin.
2-t Yamahat harrasteena jo vuodesta 2008
'90 TZR250 | '86 RD125 YPVS | YZ125:t '83 + '84 valkokilpi + muutama muu päkötin...
HateCrew
Pyörä:
KTM Duke 690 2015, Yamaha DT125R 1991, KTM 150 SX 2009
Paikkakunta:
Lappeenranta
Liittynyt:
14.9.2012 18:41
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut HateCrew » 4.3.2017 23:35

Kyllä se TM:n tyhjäkäyntisuutin on juuri tuon pitkän mallinen.
Muistaakseni itselleni tuo 27.5 oli sopivan kokoinen.

EDIT: Korjaus: TM:ssä onkin tuo lyhyen mallinen.
Viimeksi muokannut HateCrew päivämäärä 6.3.2017 22:54, muokattu yhteensä 1 kerran
Mäkistation
Pyörä:
Useampi Yamaha
Paikkakunta:
Mänttä/Kurikka
Liittynyt:
15.7.2007 13:04
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Mäkistation » 6.3.2017 22:48

No mitähän pirua, mun TM:issä on kaikissa ollut noi lyhyet suuttimet, ainoastaan just moottorikelkkakaasareissa oon törmänny noihin pitkiin malleihin.
2-t Yamahat harrasteena jo vuodesta 2008
'90 TZR250 | '86 RD125 YPVS | YZ125:t '83 + '84 valkokilpi + muutama muu päkötin...
HateCrew
Pyörä:
KTM Duke 690 2015, Yamaha DT125R 1991, KTM 150 SX 2009
Paikkakunta:
Lappeenranta
Liittynyt:
14.9.2012 18:41
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut HateCrew » 6.3.2017 22:53

Eikun hups. Räjäytyskuvastahan se näkyy että juuri tuo lyhyen mallinenhan siellä on.

Muistin siis väärin.

Mutta joka tapauksessa, 27.5 toimi itselläni hyvin, varmaan 30 on vielä myös ihan ok.
Tehi_Derpi
Pyörä:
Derbi senda X-Race 05, Yamaha dt 125 x 06, Aprilia mx 125 07
Liittynyt:
31.10.2016 17:50
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Tehi_Derpi » 10.3.2017 17:51

Vähä updeittii tähä meikän mysteeriseen kipinä vikaan. Vika oli staattorissa elikkä yamahan opuksessa on ne staatorin arvot ihan vituillaan. Noh nytkun tällä toisella staattorilla kokeilin niin kipinähän tuli! Mutta eipä kestäny ilo kauaa... Vähän alle viikko oli pyörä koskemattomana lämpimässä tallissa ja kun seuraavan kerran yritin käynnistää niin eipä tullu enää kipinää. Mikä ihme siinä voi olla ku tuntuu syövän näitä staatoreita. Moti on 0 tätä pyörää kohtaan... :roll:
Kyllä se vielä iloks muuttuu.
Moerko
Pyörä:
Gilera RCR -04 Yamaha DT 125x -07
Paikkakunta:
Hamina
Liittynyt:
11.8.2016 14:59
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Moerko » 10.3.2017 19:41

Tosta ilmanputsarin kotelosta http://aijaa.com/GOzd1r on ilmeisesti otettu torvi pois? Ja varmaan avarrettu lisää? Ja milladta suutinta sielt pitäs löytyy giannellin ja ton kotelon kanssa ?
Gileristi
HateCrew
Pyörä:
KTM Duke 690 2015, Yamaha DT125R 1991, KTM 150 SX 2009
Paikkakunta:
Lappeenranta
Liittynyt:
14.9.2012 18:41
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut HateCrew » 10.3.2017 19:59

Torvi on otettu pois juu ja pari reikää porattu lisää.
Itsellä torvi pois + DEP ja 260 toimii hyvin, ehkä aivan hiukkasen laiha kylmällä kelillä.
Laittaisin siis varmaan 270.
Tehi_Derpi
Pyörä:
Derbi senda X-Race 05, Yamaha dt 125 x 06, Aprilia mx 125 07
Liittynyt:
31.10.2016 17:50
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Tehi_Derpi » 11.3.2017 18:23

Noni vika löyty. Oli sittenki virtalukossa jotain hämärää ei temppuile kokoajan mutta välilllä kun vaan remputtaa ees taas ni tulee kipinä. kaikki muut virrat kun pyörään tulee ni ei kyllä ekaks tulis virtalukko mielee...
No sitte seuraavaan kysymykseen :D eli käykö näihin iha yleismallin virtalukot/joku tietty lukko?
Kyllä se vielä iloks muuttuu.
Mäkistation
Pyörä:
Useampi Yamaha
Paikkakunta:
Mänttä/Kurikka
Liittynyt:
15.7.2007 13:04
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Mäkistation » 11.3.2017 23:45

Lienee virtalukon pohjassa jotain häikkää, saattaa olla ihan vain paskainenkin. Pitäs olla ihan purettavissa oleva kapine.
2-t Yamahat harrasteena jo vuodesta 2008
'90 TZR250 | '86 RD125 YPVS | YZ125:t '83 + '84 valkokilpi + muutama muu päkötin...
Tehi_Derpi
Pyörä:
Derbi senda X-Race 05, Yamaha dt 125 x 06, Aprilia mx 125 07
Liittynyt:
31.10.2016 17:50
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Tehi_Derpi » 12.3.2017 15:22

Mäkistation kirjoitti:Lienee virtalukon pohjassa jotain häikkää, saattaa olla ihan vain paskainenkin. Pitäs olla ihan purettavissa oleva kapine.

Ok pitääpi kattella.
Kyllä se vielä iloks muuttuu.
Moerko
Pyörä:
Gilera RCR -04 Yamaha DT 125x -07
Paikkakunta:
Hamina
Liittynyt:
11.8.2016 14:59
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Moerko » 25.3.2017 14:08

Mites toi öljypumpun säätö? http://aijaa.com/K1vsHm Missä kohassa pitäs olla? Vireinä Giannelli, avarrettu ilmanputsari kotelo ja 290ps?
Gileristi
Mäkistation
Pyörä:
Useampi Yamaha
Paikkakunta:
Mänttä/Kurikka
Liittynyt:
15.7.2007 13:04
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Mäkistation » 27.3.2017 21:29

0:n pitäs olla tuossa letkunipan päässä näkyvän viivan kanssa kohdakkain kun kaasua ei paineta. Mieluusti hieman ylikin. Vaijeria kiristämään.
2-t Yamahat harrasteena jo vuodesta 2008
'90 TZR250 | '86 RD125 YPVS | YZ125:t '83 + '84 valkokilpi + muutama muu päkötin...