Voiko viallinen akun laturi hajottaa akun jotenkin tai vetää oikosulkuun. En tarkoita siis mitään pyörän omaa laturia.
timbe_ kirjoitti:Sanokaas joku mistä se johtuu kun valot himmenee / kirkastuu moottorin kierrosten mukana? En nyt ite jaksa millään muistaa .
saku89 kirjoitti:timbe_ kirjoitti:Sanokaas joku mistä se johtuu kun valot himmenee / kirkastuu moottorin kierrosten mukana? En nyt ite jaksa millään muistaa .
Tyhjäkäynnillä latausjännite vähäinen ja kierrosten noustessa mangeetto jaksaa työntää enemmän jännitettä, joissakin malleissa akku on pelissä mukana jatkuvasti joten valot saavat koko ajan vähintään 12V.
Tarkista akun varaus ja pääsulake.
Johani kirjoitti:saku89 kirjoitti:timbe_ kirjoitti:Sanokaas joku mistä se johtuu kun valot himmenee / kirkastuu moottorin kierrosten mukana? En nyt ite jaksa millään muistaa .
Tyhjäkäynnillä latausjännite vähäinen ja kierrosten noustessa mangeetto jaksaa työntää enemmän jännitettä, joissakin malleissa akku on pelissä mukana jatkuvasti joten valot saavat koko ajan vähintään 12V.
Tarkista akun varaus ja pääsulake.
dt:ssä akku ja valot eivät milläänlailla liity toisiinsa. valoille tullee vaihtosähköä suoraan magneetolta jolloin se on ihan normaalia että kierrosten mukaan kirkastuu.
JuVa kirjoitti:Staattorilta tulee jännitettä 19-20 volttia ennen jännitteensäädintä ja akulle tulee 12,6 volttia latausjännitettä. Onko tarpeeks?
Vika on siis että ajovalot ja kierroslukumittari ei toimi. Pyörä on Derbi Senda 125.
saku89 kirjoitti:JuVa kirjoitti:Staattorilta tulee jännitettä 19-20 volttia ennen jännitteensäädintä ja akulle tulee 12,6 volttia latausjännitettä. Onko tarpeeks?
Vika on siis että ajovalot ja kierroslukumittari ei toimi. Pyörä on Derbi Senda 125.
Mittasit ilmeisesti pyörä käynnissä? Mittaa moottori sammuksissa onko lukema sama että ei latais.
tuo 12.6 vaan kuulostaa perus akkujännitteeltä ettei latais ollenkaan, mistä kohtaa mittasit?
JuVa kirjoitti:Joo, pyörä oli käynnissä. Akun navoilta yritettiin mittailla.
Entä riittääkö toi 19-20 volttia mikä staattorilta tulee. Se mitattiin ennen jäänitteensäädintä olevasta liittimestä. Olis hyvä tietää, että onko staattori ehjä.
Multa tulee staattorilta polkastaessa 20 volttia tasaamatonta jännitettä akun lataukseen.JuVa kirjoitti:Staattorilta tulee jännitettä 19-20 volttia ennen jännitteensäädintä ja akulle tulee 12,6 volttia latausjännitettä. Onko tarpeeks?
Vika on siis että ajovalot ja kierroslukumittari ei toimi. Pyörä on Derbi Senda 125.
Juza kirjoitti:Mistä johtuu tälläinen vika tzr rr:ssä?