Honda NSR 125 viritys/tekniikka

Megadeth
Pyörä:
Peugeot XPS SM -07,Honda NSR 125 -98, Samurai 110cc & 150cc
Paikkakunta:
Outokumpu/Kuopio
Liittynyt:
28.10.2007 22:22
Re: Honda NSR 125 Viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Megadeth » 22.6.2012 0:12

Dodii, tt-suuttimet sisällä, muttei siltikään jaksa käyä tyhjäkäyntiä..? Ruuvveja vääntelin ja kääntelin muttei mitään. Ajoin kuitenkin pari kilsaa äsken, hivenen saa tk -ruuvvia säätää kiinni ku leijuu mutta muuten pelaa, paitsi alle 3k kierrokset niin sammuu.. Apuja, maanantaina soittelen johonki 350€/h "huoltofirmaan" ja vien sinne jos ei onnaa :D
OSTETAAN: Honda NSR vähän ajettu etujarrulevy (jossa ei klappia kiinnikkeissä) ja suhteellisen ehjä etupleksi. + matkustajan jalkatappi+runko, vasen.
oskari95
Liittynyt:
31.10.2007 0:28
Re: Honda NSR 125 Viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut oskari95 » 23.6.2012 21:02

Tietäiskö joku jolla on näsärissä ollut perus jollymoton putki niin kärsiikö sillä alaväännöt kurittomaan vakioputkeen verrattuna?Jos vaihtas putkeksi jollymoton+ pipercrossin putsarin niin oisko kannattavaa jotta sais vähän tehoa ja tietenkin vähän ulkonäköä+ääntä?Oon miettinyt myös 180cc malossia, sillä pitäs olla alaväännötkin kohillaan, mutta on vaan aika kallis sarja.
dump3
Pyörä:
Honda Nsr 125R -01, Yamaha fzr 600 -91
Liittynyt:
3.5.2009 14:13
Re: Honda NSR 125 Viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut dump3 » 23.6.2012 23:38

Nonnii. onkos joku laskenu näsärin kantta? Oon meinaa ite laskemassa ja jos nyt oikeen mittasin nii palje alue on 1,5mm. eli ottaisin kannesta 0,6mm tavaraa pois. Kuulostaako liialta laskulta?
isopasi
Pyörä:
skyteam monkey ja honda nsr
Paikkakunta:
saarijärvi
Liittynyt:
7.6.2012 19:49
Re: Honda NSR 125 Viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut isopasi » 24.6.2012 0:11

Honda NSR:rään pitäs saaha huippuja lisää ja että 130 kulkis hyvin?
Pa säädin on säädetty tuon sivun mukaan: http://www.angelfire.com/dragon2/noz/al ... saato.html
Välit on 13 ja 35. Imukaulassa ei ole kuristimia. Muuten kiihtyy kyllä 5 vaihteella ja 9.5 tonniin hyvin ja sillon kulkee 120km/h. 6 vaihteella voi ajaa vain loivaan alamäkeen. (huiput noin 130km/h muna asennossa). Muuta en pyörästä ole tutkinut/tiedä.
apuja kiitos :s , kiitos jo etukäteen. :) :)
The-Trooper
Pyörä:
Honda NSR-180, Honda Monkey, Ex-Rieju Spike 70cc
Paikkakunta:
Varpaisjärvi
Liittynyt:
23.1.2009 19:06
Re: Honda NSR 125 Viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut The-Trooper » 24.6.2012 13:43

oskari95 kirjoitti:Tietäiskö joku jolla on näsärissä ollut perus jollymoton putki niin kärsiikö sillä alaväännöt kurittomaan vakioputkeen verrattuna?Jos vaihtas putkeksi jollymoton+ pipercrossin putsarin niin oisko kannattavaa jotta sais vähän tehoa ja tietenkin vähän ulkonäköä+ääntä?Oon miettinyt myös 180cc malossia, sillä pitäs olla alaväännötkin kohillaan, mutta on vaan aika kallis sarja.


Se pytty on tarpeeksi alatehoinen jo valmiiksi.
http://www.motot.net/talli/ajoneuvot/ho ... 25/id30150 Siitä jollekkin?!
Megadeth
Pyörä:
Peugeot XPS SM -07,Honda NSR 125 -98, Samurai 110cc & 150cc
Paikkakunta:
Outokumpu/Kuopio
Liittynyt:
28.10.2007 22:22
Re: Honda NSR 125 Viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Megadeth » 24.6.2012 22:56

Megadeth kirjoitti:Dodii, tt-suuttimet sisällä, muttei siltikään jaksa käyä tyhjäkäyntiä..? Ruuvveja vääntelin ja kääntelin muttei mitään. Ajoin kuitenkin pari kilsaa äsken, hivenen saa tk -ruuvvia säätää kiinni ku leijuu mutta muuten pelaa, paitsi alle 3k kierrokset niin sammuu.. Apuja, maanantaina soittelen johonki 350€/h "huoltofirmaan" ja vien sinne jos ei onnaa :D


EDIT: Heheei, olen nyt jo perehtynyt neulan asennon säätöönkin, eli neula oli alimmassa lovessa, joten nostin sitä pykälän ylemmäksi, kuitenkaan mitään ei tapahtunut.. Seosruuvi jos on 1,5 kiekkaa auki niin ei pysy käynnissä, 2-3kierrosta niin pysyy, mutta silloin TK-ruuvi on aivan turha eikä siitä saa säädettyä mitenkään.. What du ai duu?
OSTETAAN: Honda NSR vähän ajettu etujarrulevy (jossa ei klappia kiinnikkeissä) ja suhteellisen ehjä etupleksi. + matkustajan jalkatappi+runko, vasen.
dump3
Pyörä:
Honda Nsr 125R -01, Yamaha fzr 600 -91
Liittynyt:
3.5.2009 14:13
Re: Honda NSR 125 Viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut dump3 » 24.6.2012 23:19

isopasi kirjoitti:Honda NSR:rään pitäs saaha huippuja lisää ja että 130 kulkis hyvin?
Pa säädin on säädetty tuon sivun mukaan: http://www.angelfire.com/dragon2/noz/al ... saato.html
Välit on 13 ja 35. Imukaulassa ei ole kuristimia. Muuten kiihtyy kyllä 5 vaihteella ja 9.5 tonniin hyvin ja sillon kulkee 120km/h. 6 vaihteella voi ajaa vain loivaan alamäkeen. (huiput noin 130km/h muna asennossa). Muuta en pyörästä ole tutkinut/tiedä.
apuja kiitos :s , kiitos jo etukäteen. :) :)


Tarkista pakoputki vielä kuristusten varalta. http://www.nsr125.com/derestrict.htm siitä ohjeet, jos pakoputkesta löytyy jotain. Nii ja kato kanssa että on tt suuttimet paikoillaan
Stilly
Pyörä:
Honda NSR 125 -03
Paikkakunta:
Kuusamo
Liittynyt:
19.1.2010 16:53
Re: Honda NSR 125 Viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Stilly » 25.6.2012 3:09

isopasi kirjoitti:Honda NSR:rään pitäs saaha huippuja lisää ja että 130 kulkis hyvin?
Pa säädin on säädetty tuon sivun mukaan: http://www.angelfire.com/dragon2/noz/al ... saato.html
Välit on 13 ja 35. Imukaulassa ei ole kuristimia. Muuten kiihtyy kyllä 5 vaihteella ja 9.5 tonniin hyvin ja sillon kulkee 120km/h. 6 vaihteella voi ajaa vain loivaan alamäkeen. (huiput noin 130km/h muna asennossa). Muuta en pyörästä ole tutkinut/tiedä.
apuja kiitos :s , kiitos jo etukäteen. :) :)



Putkessa voi olla kuri tai sitte on vaa nii tukossa karstasta. Saattaa ehkä myös olla pakoaukonsäätimen säädöt päi vittua. Ite ainaki säädin pakoaukon säätimen säätöihin viime kesänä ja tuli yli 10kmh lisää huippunopeutta ja jakso vääntää paremmin loppuun kutosella.
isopasi
Pyörä:
skyteam monkey ja honda nsr
Paikkakunta:
saarijärvi
Liittynyt:
7.6.2012 19:49
Re: Honda NSR 125 Viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut isopasi » 25.6.2012 4:42

Stilly kirjoitti:
isopasi kirjoitti:Honda NSR:rään pitäs saaha huippuja lisää ja että 130 kulkis hyvin?
Pa säädin on säädetty tuon sivun mukaan: http://www.angelfire.com/dragon2/noz/al ... saato.html
Välit on 13 ja 35. Imukaulassa ei ole kuristimia. Muuten kiihtyy kyllä 5 vaihteella ja 9.5 tonniin hyvin ja sillon kulkee 120km/h. 6 vaihteella voi ajaa vain loivaan alamäkeen. (huiput noin 130km/h muna asennossa). Muuta en pyörästä ole tutkinut/tiedä.
apuja kiitos :s , kiitos jo etukäteen. :) :)



Putkessa voi olla kuri tai sitte on vaa nii tukossa karstasta. Saattaa ehkä myös olla pakoaukonsäätimen säädöt päi vittua. Ite ainaki säädin pakoaukon säätimen säätöihin viime kesänä ja tuli yli 10kmh lisää huippunopeutta ja jakso vääntää paremmin loppuun kutosella.


Säädetäänkö se että millo pa säädin aukee kokonaa esim 7000 kohalla ni siitä mutterista ja kattoo että se nuoli on Hi asennossa vai säädetäänkö sitä jostai muualta?
LaneKit
Pyörä:
Haussa
Paikkakunta:
Perähikiä
Liittynyt:
20.5.2009 20:20
Re: Honda NSR 125 Viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut LaneKit » 25.6.2012 7:35

Joo siitä mutterijututstä mikä on siinä toisessa vaijerissa 10cm päässä servosta. Alapään säätö ei mulla ainakaa mitenkää ihmeesti vaikuttanu. Eli pyörää vaa virrat päälle ku on seisomas ja sit säätää sen säätime siitä kohillee.
detsoni06
Pyörä:
Honda Nsr
Liittynyt:
3.8.2011 17:37
Re: Honda NSR 125 Viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut detsoni06 » 26.6.2012 15:06

Eli jos nsr pakoputken koodi on HI KY4 L1 niin meinaako että kuristettu vai alkuperin tyhjä? Kun ei tietopankki kaan tunne tuollaista koodi. siis kyse on uuvenmallisesta nsr....ja minkävälein ootte öljyjä vaihtanu?
Nikooooh
Pyörä:
Honda NSR -02
Liittynyt:
19.4.2012 23:28
Re: Honda NSR 125 Viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Nikooooh » 30.6.2012 15:22

Mikäköhän tähän mun paskaan nyt taas on tullut, kun sylkee ilmeisesti jostain välistä jäähytinnesteet ulos? Uudet nesteet kun laitan, lämmöt on hyvät mutta ehkä 100-200km sisään joudun taas laittamaan uutta nestettä koska lämmöt on tapissa. Juuri yksi päivä syylarin varmistin että on kunnolla kaikkialta kiinni o.o
L_rppa
Pyörä:
2x NSR 125
Paikkakunta:
Kotka
Liittynyt:
23.12.2007 22:52
Re: Honda NSR 125 Viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut L_rppa » 30.6.2012 17:03

Kato millasta jäähdytysneste on, jos on öljystä ja vaahtoista niin suurella todennäköisyydellä kannentiiviste mennyt.
Nikooooh
Pyörä:
Honda NSR -02
Liittynyt:
19.4.2012 23:28
Re: Honda NSR 125 Viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Nikooooh » 30.6.2012 19:21

L_rppa kirjoitti:Kato millasta jäähdytysneste on, jos on öljystä ja vaahtoista niin suurella todennäköisyydellä kannentiiviste mennyt.


Ihan normaalin väristä se on ja koin pari kuukautta sitten kannentiivisteen hajoamisen ja oli aivan erilainen eli ei ole kannentiiviste hajalla. Löysinkin vuotokohdan, vuotaa letkusta joka tulee sylinteriin/termostaattin, wut eva. Ainut vaan, että klemmari oli jo muutenkin hyvin kiinni ja sieltä välist se vuosi että vaikea kuvitella että vedet sieltä tihkuisi 100km aikana kokonaan pois. Täytyy kokeilla mitä tapahtuu jos laitan uuden klemmarin.
julbe
Pyörä:
Honda NSR 125R -02
Liittynyt:
22.7.2010 0:27
Re: Honda NSR 125 Viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut julbe » 5.7.2012 18:47

Meniköhän startin hiilet vituuksi ku tuos äsken käynnistelin nii startti rohisi ihan huolella mut sitte nappas kiinni ja lähti käyntii. Kävin kaupassa ja kaupan pihassa starttailin nii pelkkää rohinaa eikä millää käyntii mut lykkäämällä samantien. Nyt annoin pari tuntia olla tuos kotipihassa oleskella nii taas ihan suht tavallisesti startilla käyntii pienen rohinan saatteluna. Toivottavasti selviäis pelkällä hiilien vaihdolla ku uus startti maksaa sit aika vitusti.