Noniin, jatkoa viime sivun epämääräinen metallinen kilinä- ongelmaan.
Säädin venttiilit tänään. Venttiilinnostimissa oli sellainen vaaleampi viiva kohdassa jossa se työntää venttiiliä, normaalia eikö? Uria/havaittavaa kulumaa nostimissa ei ollut. Säädin venttiilit kohdalleen, ja ajoin pienen n. 1km lenkin jotta kone lämpiäisi kunnolla, senverran siis että kierrokset laskevat asetetulle tyhjäkäynnille. Lopputulos: Metallinen kilinä hävisi. Epäilen että kilinän aiheutti liian kireälle menneet imuventtiilit, ja/tai liian löysällä oleett pakoventtiilit. Miten moinen yhdistelmä edes on mahdollinen?
Mutta, ongelmana on kilinän alta paljastunut lionnottoman kova tikitys. Tikitys on siis samankaltainen mitä nämä pitävät normaalistikin, mutta paljon kovempi. Lisäksi tyhjäkäynti ei pysynyt täysin tasaisena, vaan heitteli muutaman sadan rpm alueella.
Tikitys on niin kova, että kuuluu ajaessa tuulen kohinan ja suoran danmoton täysputkiston yli selvänä. Mitä nyt? Kansi irti ja ihmettelemään nokkaketjun, venttiilien ja männän kuntoa?
Kiitos vastauksista.
"Elo ilman reikää on kuin masturbaatio ilman käsiä!" -Klamydia