Turbo nelariin

Redline
Liittynyt:
23.11.2005 17:22

ViestiKirjoittanut Redline » 26.3.2007 0:11

No mitäs porukka on mieltä siitä että laittais turbon painepuolelle moottorisahan 30mm kaasuttimen.
Nyt on juuri tuollaane 30mm tillotsoni vaparis kiinni ja toimii, siinä on alipaineella toimiva bensapumppu ja muutenkin helppo säätää.
Redline
Liittynyt:
23.11.2005 17:22

ViestiKirjoittanut Redline » 2.4.2007 12:36

Nostetaas kun ei oo kukaan viä sanonu mielipidettä
mika,
Paikkakunta:
Hml
Liittynyt:
25.9.2004 17:50

ViestiKirjoittanut mika, » 19.4.2007 17:22

höm. eikös toi uus cepari olis hyvä turbotukseen kun on ruisku jo valmiiksi. eikös se oo ainoo kemmu(joku skode voi olla) jossa on ruisku?
Elazi
Paikkakunta:
Espoo
Liittynyt:
24.9.2004 18:54

ViestiKirjoittanut Elazi » 19.4.2007 17:29

mika, kirjoitti:höm. eikös toi uus cepari olis hyvä turbotukseen kun on ruisku jo valmiiksi. eikös se oo ainoo kemmu(joku skode voi olla) jossa on ruisku?

Myös uudessa varressa on ruisku. :)
Kör som du kan, om du kan inte köra som du vill. Myydään ;)
Extreme-Erno
Pyörä:
EX KTM Exc 125
Paikkakunta:
Parainen
Liittynyt:
22.2.2006 5:20

ViestiKirjoittanut Extreme-Erno » 19.4.2007 18:34

mika, kirjoitti:höm. eikös toi uus cepari olis hyvä turbotukseen kun on ruisku jo valmiiksi. eikös se oo ainoo kemmu(joku skode voi olla) jossa on ruisku?


Olishan se jos siihen vain löytyy sopivan kokonen Turbo. Turbon vaihdolla ja samalla tietty sit nokka-akselin vaihdolla, venttiilien vaihdolla ja ruiskun säädöllä vois saada ceparist aika perkeleest irti :D
Burn The Rubber Not Your Soul

- Myydään X-Lite 801RR sinisellä peililinssillä!-
Sergey Eläkeläinen
Pyörä:
CX500,DT125R,Fude
Paikkakunta:
Åland
Liittynyt:
9.7.2005 3:03

ViestiKirjoittanut Sergey » 19.4.2007 19:49

Megasquirtti vaa kehiin...
"One should have German car, chinese scooter, Finnish house and Russian wife"
kuivain
Paikkakunta:
Lappeenranta
Liittynyt:
26.10.2005 18:54

ViestiKirjoittanut kuivain » 21.4.2007 22:49

Sergey kirjoitti:Megasquirtti vaa kehiin...


Samaa mieltä. Yritäppä Hondan omasta ecusta ruveta säätämään seoksia itekses.
noen
Paikkakunta:
kajaani
Liittynyt:
27.12.2004 21:17

ViestiKirjoittanut noen » 21.4.2007 22:58

Extreme-Erno kirjoitti:
mika, kirjoitti:höm. eikös toi uus cepari olis hyvä turbotukseen kun on ruisku jo valmiiksi. eikös se oo ainoo kemmu(joku skode voi olla) jossa on ruisku?


Olishan se jos siihen vain löytyy sopivan kokonen Turbo. Turbon vaihdolla ja samalla tietty sit nokka-akselin vaihdolla, venttiilien vaihdolla ja ruiskun säädöllä vois saada ceparist aika perkeleest irti :D


kevennetty vauhtipyörä

viilatut kanavat/kansi

laskettu kansi jos mahdollista

tai lohkon lasku

välijäähdytin

ja ruiskuun joutuu laittaa isommat suuttimet

ja öljynlauhdutin...
mutta haittaako se menoa ??
VooDoo
Paikkakunta:
Hämeenlinna
Liittynyt:
27.5.2002 21:53

ViestiKirjoittanut VooDoo » 21.4.2007 23:00

ei ny turbosta auta mennä kantta/lohkoa laskemaan, ku tulee puristuksia = nakutusherkkyyttä = ei voi olla ahtoa paljoa.
Höpöhöpö.
noen
Paikkakunta:
kajaani
Liittynyt:
27.12.2004 21:17

ViestiKirjoittanut noen » 21.4.2007 23:02

VooDoo kirjoitti:ei ny turbosta auta mennä kantta/lohkoa laskemaan, ku tulee puristuksia = nakutusherkkyyttä = ei voi olla ahtoa paljoa.



jos kone on niin aliviritteinen niin voi...

esim autoissa monissa lohkot ja kansi alas vaikka turbo ym ym hilippeet...

ja kirjoitin jos mahdollista
mutta haittaako se menoa ??
VooDoo
Paikkakunta:
Hämeenlinna
Liittynyt:
27.5.2002 21:53

ViestiKirjoittanut VooDoo » 21.4.2007 23:28

öhöm. Empä kyllä moista purematta niele. Harvassa vaparissa on alle 9:1 puristusta vakiona, ja toi 9:1 on jo aika maximi turbopelille, jos siis vähänkään enemmän ahtoja aijotaan ottaa.

itellä tossa turbokoneessa puristukset n. 8:1 ja pitäs joku reilut 1.5bar tarjota, katotaan nyt kuin käy.
Höpöhöpö.
noen
Paikkakunta:
kajaani
Liittynyt:
27.12.2004 21:17

ViestiKirjoittanut noen » 21.4.2007 23:34

VooDoo kirjoitti:öhöm. Empä kyllä moista purematta niele. Harvassa vaparissa on alle 9:1 puristusta vakiona, ja toi 9:1 on jo aika maximi turbopelille, jos siis vähänkään enemmän ahtoja aijotaan ottaa.

itellä tossa turbokoneessa puristukset n. 8:1 ja pitäs joku reilut 1.5bar tarjota, katotaan nyt kuin käy.



muista sanoin taas jos aliviritetty vakiona ja alkuperäisessäkin että kannen lasku jos mahdollista...
mutta haittaako se menoa ??
Tellervo
Paikkakunta:
Pohjanmaa
Liittynyt:
26.3.2004 3:54

ViestiKirjoittanut Tellervo » 22.4.2007 13:29

noen kirjoitti:kevennetty vauhtipyörä

viilatut kanavat/kansi

laskettu kansi jos mahdollista

tai lohkon lasku

välijäähdytin

ja ruiskuun joutuu laittaa isommat suuttimet

ja öljynlauhdutin...


No kyllä puhutaan jo olemattomista ahdoista jos puristussuhdetta pitää lähteä kasvattamaan. Kannen ja lohkon oikaisu nyt tietysti on asia erikseen. Kyllä se taitaa olla viisaampi keino muotoilla palotiloja ja mahdollisesti sorvata mäntien päältä siivu pois, ainaki jos männät on tasalakiset ja siten pienentää puristussuhdetta. Ja ruiskulle varmaan vaatii megaruutan/hestecin tai vastaavan. Autoissa kyllä voi hoitua tuo ruikkupuoli jo lastuttamalla.

Kaikki tietysti on paljon siittä kiinni että ahdistetaanko eli abauttiaralla 0,5 baria vai AHDETAANKO ja vedetään 2 bar+
Tume34 Eläkeläinen
Pyörä:
TDR 125
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
3.10.2004 18:34

ViestiKirjoittanut Tume34 » 22.4.2007 19:14

noen tuntu aika puhtaasti mutupohjalta viestinsä postaavan.
Dank memes melt steel beams.
-Zone-
Liittynyt:
22.6.2005 22:42

ViestiKirjoittanut -Zone- » 22.4.2007 19:36

Musta turbotukseen ryhdyttäessä ihan riittävästi tietoa löytää valmiista teoksista. Haynesin kokoelmistakin löytyy monet turbottamista käsittelevät kirjat.
Kannattaa siihen turboprojektinsa budjettiin lisätä yksi 50-100 ekee ja hommata useampikin turbotusta käsittelevä kirja. Pelkästään sillä, mitä täällä (osa ihan mutullakin kirjoitettua) lukee ei hommaa kannata vielä edes aloittaa.

Mielipiteensä kullakin, mutta tämä on omani.