4t yleinen viritys/tekniikka

AceFin Moderaattori
Pyörä:
Skyteam Monkey 125cc-->160cc -07, 525 EXC -03, GSX600F -91
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
20.4.2011 19:45
Re: 4t yleinen viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut AceFin » 27.10.2012 18:00

Kannattaako pyörä sitten vielä kerran käyttää öljynvaihdon jälkeen lämpimäksi, että tulee koko kone voideltua uudella öljyllä?
EXC 525 || Youtube-kanava
"Kuka teistä finninaamoista nussi mun hanskat?" -MP
Clutch
Liittynyt:
19.8.2010 8:57
Re: 4t yleinen viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Clutch » 27.10.2012 18:25

Mistäköhän kiikastaa?
Kun pyörä on lämmin, ja ollut paikallaan jalalla koskematta vähän aikaa, niin lähtee sähköstartista ihan laakista. Ja lähtee niin monta kertaa peräkkäin kuin vain tahtoo...
Mutta kun nostaa pyörän pystyyn niin ei käynnisty millään sähköstartista. Työntämällä lähtee kyllä hyvin. Pitää sellasta tsihahtelevaa ääntä kun sahaa sähköstarttia.

Sitten vielä se että kun pyörän saa käyntiin käy tosi kauniisti vaikka 5min paikallaan tai vaikka loppuikänsä, mutta satunnaisen säännöllisesti se yhtäkkii sammahtaa pikkuhiljaa.. kierrokset alkaa takeltemaan ja sitten sammuu.

Akku on aivan pränikkä että käynnistysvika ei siitä johdu.
Ghostly.K Moderaattori
Paikkakunta:
Rovaniemi
Liittynyt:
12.8.2012 14:48
Re: 4t yleinen viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Ghostly.K » 27.10.2012 18:33

Ettei ota maihin jostain? Vois vähän vihjailla, että joku johto repsottaa?
Köyhiä eivät ole ne joilla on vähän, vaan ne jotka haluavat aina lisää.
Clutch
Liittynyt:
19.8.2010 8:57
Re: 4t yleinen viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Clutch » 27.10.2012 19:09

Siis kylläse pyörä toimii aivan moitteetta kunhan käyntiin saa ja lähtee ajamaan, mutta starttaus eri asia.
Mistäköhän se tsihahduskin johtuu.... :roll:
Kun kerran käyntiikin saa ja toimii hyvin niin ei puristuksistakaan voine johtua.
Ghostly.K Moderaattori
Paikkakunta:
Rovaniemi
Liittynyt:
12.8.2012 14:48
Re: 4t yleinen viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Ghostly.K » 27.10.2012 20:25

Sullon startissa häikkää, hiilet? Toisaalta moottorin (startti) laakereissa voi olla jotain, mikä aiheuttais tuon ääntelyn, kun moottori pyörii. Minkälaista sihahtelua se oikein on? Kun ei oikeen kuulematta osaa sanoa ..
Köyhiä eivät ole ne joilla on vähän, vaan ne jotka haluavat aina lisää.
Clutch
Liittynyt:
19.8.2010 8:57
Re: 4t yleinen viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Clutch » 27.10.2012 20:35

Hessu....

Jos ei sittenkään.
Nooh maanantain täytyy käyd hakees uus tulppa. Jos sillä vaikla ratkeis, todennäkösesti.
|Psychosocial|
Pyörä:
Yamaha YZF-R125 '10, EX Tunturi Hopper '93, EX Yamaha YZF-R125(avk) JA EX Yamaha DT50R '02
Paikkakunta:
Porvoo
Liittynyt:
20.10.2010 22:16
Re: 4t yleinen viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut |Psychosocial| » 27.10.2012 20:57

AceFin kirjoitti:Kannattaako pyörä sitten vielä kerran käyttää öljynvaihdon jälkeen lämpimäksi, että tulee koko kone voideltua uudella öljyllä?


siis joo menettelet samoin kuin joka öljynvaihdon jälkeen, mutta ei tartte lämpimäks välttämättä käyttää, annat vaan olla tyhjäkäynnillä n. minuutin että öölit kiertää läpi :)

ja mikä siin on että ei voi pitää hyvää huolta laitteestansa vaikka sen myiskin eteenpäin??? jos se vaihto on kuitenkin edessä ni kyl sen voi mun mielestä tehä niiku se kannattaa tehdä eikä sillon ku "jaksaa" ei hitto toi on kyl niin ala-arvosta touhua mun mielestä et ei huhhuh... -.- älkääkä ny vetäkö herneitä nenää tästä, yritän vaa sanoa just tota mitä pari rivii sit et jos joku homma pitää tehdä ni miksei vois tehä sen sillo ku se on tarkotettu tehtäväks et siitä pyörästä saa nauttia jokanen sen tulevista omistajista?
Jos olet ajanut Yamahalla, olet ollut taivaassa. Mutta jos sinulla on Yamaha, omistat palan taivasta;)
xtrem3
Pyörä:
Honda crm 125
Paikkakunta:
Tre
Liittynyt:
9.4.2009 21:35
Re: 4t yleinen viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut xtrem3 » 27.10.2012 21:44

Kylläpä sitä nyt ylidramatisoidaan oikein urakalla tuollaista pikkujuttua :roll:
Silloin kun se on tarkoitettu tehtäväksi? Puhut kuin nyt puhuttaisiin öljynvaihtovälistä, mutta kun me puhutaan jostain urbaanilegendasta, jonka mukaan moottori tukkiutuu paskasta jos ei vaihda öljyjä aina ennen seisontaa..

Plussaahan se vaan on Suomen taloudelle jos haluat vaihdella öljyjä etuajassa likahiukkasten takia.
Fooni
Pyörä:
Fantic Caballero 2t -12, DT125x -05, E30
Paikkakunta:
Sipoo!
Liittynyt:
10.4.2011 16:31
Re: 4t yleinen viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Fooni » 28.10.2012 1:59

Mullakin oli vähän ongelmana tämä öljynvaihto"legenda".
15tkm huolto olis tulossa ja päätin tehdä sen ajokauden alkaessa sitten keväällä, koska varmaan pyörän ostajan silmään näyttää paremmalta että huolto on tehty keväällä -13 kun jouluna -12? Itse ajattelen ostajana näin.
Kerran Kotari, aina Kotari
Youtube Facebook
MYYKÄÄ KOTARIN SMOTOT
N_iksu
Pyörä:
Suzuki GSX
Paikkakunta:
Luumäki
Liittynyt:
29.6.2006 15:12
Re: 4t yleinen viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut N_iksu » 28.10.2012 19:50

Delvakki on niin halpaa että öljyjä voi vaihtaa vaikka huvikseen!
xtrem3
Pyörä:
Honda crm 125
Paikkakunta:
Tre
Liittynyt:
9.4.2009 21:35
Re: 4t yleinen viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut xtrem3 » 28.10.2012 20:20

En kyllä välttämättä laittais mitään raskaaseen kalustoon tarkoitettua diesel-öljyä prätkääni :lol:
N_iksu
Pyörä:
Suzuki GSX
Paikkakunta:
Luumäki
Liittynyt:
29.6.2006 15:12
Re: 4t yleinen viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut N_iksu » 28.10.2012 22:44

xtrem3 kirjoitti:En kyllä välttämättä laittais mitään raskaaseen kalustoon tarkoitettua diesel-öljyä prätkääni :lol:


Eipä juurikaan poikkea prätkäöljyistä muuten kuin hinnan puolesta. Itse ainakin käytän tuota kunnes löytyy jotain huonoa sanottavaa.
xtrem3
Pyörä:
Honda crm 125
Paikkakunta:
Tre
Liittynyt:
9.4.2009 21:35
Re: 4t yleinen viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut xtrem3 » 29.10.2012 16:07

No kyllähän se muuten, mutta mites kytkinlisäaineet? En oo kuullu et yhdessäkään diesel auton tai rekanmoottorissa olisi kytkimenvoitelu moottoriöljyllä.

Edit: Pikaisen googlettamisen mukaan Delvacissa on JASO MA, eli kytkinlisäaine merkintää vastaavat ominaisuudet raskaankaluston käyttämällä merkinnällä.

Lähetin vielä Mobilille kysymystä aiheesta.

Niksu miten on toiminut Delvacci sulla? Mitään erityisiä ääniä/ominaisuuksia ilmaantunut?
P.S motonetista kun ostaa 20 litran pönikän, on litrahinta 3,7e :eek:
Viimeksi muokannut xtrem3 päivämäärä 29.10.2012 17:04, muokattu yhteensä 1 kerran
AceFin Moderaattori
Pyörä:
Skyteam Monkey 125cc-->160cc -07, 525 EXC -03, GSX600F -91
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
20.4.2011 19:45
Re: 4t yleinen viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut AceFin » 29.10.2012 16:59

Itteäkin kiinnostais toi, kun tulee tohon mettäpyörään sen verran usein öljyjä vaihdeltua. Tollasella 200L tynnyrillä nimittäis säästäis ja vois tarjota kavereillekin ;)
EXC 525 || Youtube-kanava
"Kuka teistä finninaamoista nussi mun hanskat?" -MP
Puukäsi
Pyörä:
Honda AfricaTwin 750
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
2.5.2011 20:46
Re: 4t yleinen viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Puukäsi » 29.10.2012 17:02

Mulla ainakin toimii ihan yhtä hyvin kuin neljä kertaa kalliimpi Castrolli. Vissiin suositeltaisiin, että vaihtoväli puolitettais tolla Delvacilla. Googleta vaikkapa "Delvac moottoripyörään", löytyy paljon keskustelua tosta.