Minarelli WR 125 (Yamaha WR125X/R, Husqvarna SMR 125...)

nicox
Liittynyt:
27.8.2013 19:35
Re: Minarelli WR 125 (Yamaha WR125X/R, Husqvarna SMR 125...)

ViestiKirjoittanut nicox » 24.3.2015 14:21

Murska Arska kirjoitti:Vastaus löytyy viestistä jonka olet lainannut 8)

Jopa olen sokea. :D jokin luki häiriö näköjään
Kimzter
Pyörä:
Fantic Caballero 125 SM H2O
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
11.6.2014 22:27
Re: Minarelli WR 125 (Yamaha WR125X/R, Husqvarna SMR 125...)

ViestiKirjoittanut Kimzter » 24.3.2015 15:42

Mikähän mahtaa olla ku ei millään halua lähteä työntämällä käyntiin, muutaman kerran on vähän hörähdelly ja sitte hyytyny.
Ja onko muuten normaalia että kytkin tahtoo välillä vähän luistaa kun työntää?
Riaxo
Liittynyt:
10.10.2012 22:11
Re: Minarelli WR 125 (Yamaha WR125X/R, Husqvarna SMR 125...)

ViestiKirjoittanut Riaxo » 27.3.2015 16:47

Noniin, löytyi tämä mystinen "kytkinvika." Kyseessähän oli ilmeisesti sittenkin eturattaan akselin silppuuntuminen sileäksi. Mikäköhän tuollaisen voisi aiheuttaa? Ja mahtaako tuo akseli olla tälläisellä osanumerolla: 8000H4242? Onko kukaan joutunut tuollaista vaihtamaan, kuinka paha homma se on tälläisessä koneessa?

Kuva
Murska
Liittynyt:
8.8.2011 20:37
Re: Minarelli WR 125 (Yamaha WR125X/R, Husqvarna SMR 125...)

ViestiKirjoittanut Murska » 27.3.2015 20:06

Rattaan akselille kannattaa laittaa rasvaa ettei ratas kihnuta kuivana akseliin, silloin käy juuri tuolla tavalla. Akselin vaihto vaatii lohkojen avaamisen mutta ei mikään mahdoton operaatio.
nicox
Liittynyt:
27.8.2013 19:35
Re: Minarelli WR 125 (Yamaha WR125X/R, Husqvarna SMR 125...)

ViestiKirjoittanut nicox » 28.3.2015 15:39

juu olen koittanu hakea mut ei osunukohille. :eek:
mikäköhän tarttis olla kannen ja männän väli yläkuolokohdassa?jos jollaa tietoo ni millä suuttimilla toimis toi yhdistelmä?pytty amps 150cc stage 2!
Riaxo
Liittynyt:
10.10.2012 22:11
Re: Minarelli WR 125 (Yamaha WR125X/R, Husqvarna SMR 125...)

ViestiKirjoittanut Riaxo » 29.3.2015 1:25

Eli siis rattaan akselin rasvattomuus on tehnyt tuon? Hussessa oli 520 ketjut tietopankin määrittelemän yz eturattaan kanssa, ei ole siis siitä johtuvaa tuo? Uusi akseli, ratas, lukkolevy ja tällä kertaa jonkinlaista rasvaa niin ei pitäisi toistua sama?
JiiÄl
Pyörä:
Rieju Marathon 180cc, Ex. Husqvarna wr 125
Paikkakunta:
Joensuu
Liittynyt:
17.2.2012 19:26
Re: Minarelli WR 125 (Yamaha WR125X/R, Husqvarna SMR 125...)

ViestiKirjoittanut JiiÄl » 4.4.2015 14:59

Halojata tänne! Nyt tarviis apua!

Elikkä mikä mahtas olla vikana nytten, tarina menee näin: Kylmällä moottorilla toimii ihan hyvin, mutta heti ku moottori lämpeää normaaliin käyntilämpötilaan niin alkaa rötäämään niin että ei kierrä läheskään loppuun asti... 5-6 vaihteelta pieniltä kierroksilta ku kääntää kaasun pohjaan niin kierrokset tyssää siinä 5-7rpm välissä, eikä kierrä millään pidemmälle. Myös pitkässä moottorijarrussa meinaa kuumalla moottorilla sammua. Vaikuttais kovasti siltä että olis liian iso suutin, eikö vain? Suutin oli siis tällähetkellä numeroa 130, ja tyhjäkäyntisuutin numeroa 37. Noh, kokeilin sitten pienemmällä suuttimella, elikkäs pistin sisään numeroa 126 olevan suuttimen ja pienensin samalla tyhjäkäyntisuutinta. Tilanne vain paheni entisestään, eli toimi vaan entistä heikommin. :( Kokeilin myös numeroa 122 ja samaa teki, eli huonompaan suuntaan meni. Pienemmällä tk suuttimella ja pääsuuttimella lähti hitusen paremmin käyntiin.... Voiko sitten olla oikeasti liian pieni tuo suutin vaikka nuo alussa mainut oireet viittais kovasti liian isoon suuttimeen. Nyt kaipais kovasti apua niiltä jotka ovat näitä 180cc virityksiä aikasemminkin tehneet. :)
Kimzter
Pyörä:
Fantic Caballero 125 SM H2O
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
11.6.2014 22:27
Re: Minarelli WR 125 (Yamaha WR125X/R, Husqvarna SMR 125...)

ViestiKirjoittanut Kimzter » 4.4.2015 15:06

Itellä on 180ccssä ps 145 ja tk taitaa olla 38. Tuo 122 ja 126 kuulosta aivan törkeen pieneltä ku vakiona oli mun mielestä omassa 135 ja tk 35
19jonsku
Pyörä:
Suzuki bandit 600cc -97
Paikkakunta:
Juankoski
Liittynyt:
16.11.2012 21:19
Re: Minarelli WR 125 (Yamaha WR125X/R, Husqvarna SMR 125...)

ViestiKirjoittanut 19jonsku » 4.4.2015 15:18

Nuo suuttimet on kyllä onnettoman pienen kuulosia :eek: Itellä nyt 142.5 ja kiertää ja toimii hyvin. Ite kokeilisin isompaa suutinta ja myös ilman ilmanputsaria voisit kokeilla ;) Itellä oli siinä vika, ei kyllä ollu vakioputsari, mutta kuitenkiin :lol:

Sitten omaan ongelmaan.
Ei tuo kytkin oikein pelaa, joko luistaa kiihyttäessä, tai sit kun löysäät vaijeria niin ei irrota kytkin :roll: Joten ajattelin jos lopettas leikkimisen ja tilais suoraan http://www.automotivespartsshop.com/product/32/125/YAMAHA-YZF-R125-R15-WR125-FZ150i-VIXION-6-SPRING-CLUTCH-HOUSE/?o=terbaru tuon kytkimen.
Kellään kokemusta ja tuleeko tossa siis myös kytkinkellokiin mukana, kun ei oikein ota selvää.. ? Ja jos tulee, niin sen kanssa varmaan käy nuo nykyset kytkinlevyt? :) Anteeks sekava teksti :s
Youtube: https://www.youtube.com/channel/UCsQ9HPn-XyAmMDRTjnOfV4w
Murska
Liittynyt:
8.8.2011 20:37
Re: Minarelli WR 125 (Yamaha WR125X/R, Husqvarna SMR 125...)

ViestiKirjoittanut Murska » 4.4.2015 17:39

Viestiketjun ekassa viestissä on kerrottu mitkä suuttimet 125 ja 180 pytyille.
Blacklake
Pyörä:
KTM 690 SMC -16
Paikkakunta:
Evijärvi
Liittynyt:
26.9.2012 15:59
Re: Minarelli WR 125 (Yamaha WR125X/R, Husqvarna SMR 125...)

ViestiKirjoittanut Blacklake » 5.4.2015 2:06

Kertokaapa näitten laitteiden sisäänajosta kun jäi vähän mietityttämään. Ylhäällä näkyvä jonsku 180cc riejullaan sanoi ettei sisäänajanut 180cc pyttyä yhtään, mutta ite oon mopoilla ajaessa huomannut että sisäänajaminen todella on tarpeellista. Onko näissä laitoksissa sitten jotenkin erinlainen pytty jota ei tarvitsisi niinkään sisäänajaa? Itse nimittäin ajattelin 150cc pyttyä sisäänajaa sen parisataa kilometriä ainakin ennenkuin täysillä rantua antaisin :s
Murska
Liittynyt:
8.8.2011 20:37
Re: Minarelli WR 125 (Yamaha WR125X/R, Husqvarna SMR 125...)

ViestiKirjoittanut Murska » 5.4.2015 7:40

Ensin kone tyhjäkäynnillä lämpimäksi, koneen jäähdytys, uudestaan tyhjäkäynnillä lämpimäksi ja ajamaan. Ensimmäisten kymmenien kilsojen aikana teet voimakkaita kiihdytyksiä täyskaasulla eri vaihteilla, myös isolla vaihteella neljästäkympistä kaasu auki ja kiihdyttää 80-90kmh. Jokaisen kiihdytyksen jälkeen moottorijarrutus niin että pienennät vaihteita jatkuvasti.

Tällä luodaan männänrenkaille painetta että ne asettuu ja hioutuu oikealla tavalla. Pinnoitettu sylinteri ja mäntä ei itsessään tarvitse sen kummempaa sisäänajoa. Koko sisäänajo tapahtuu ekojen kymmenien kilsojen aikana ja sen jälkeen muuta kuin normaalia ajoa. Tällä tavalla meillä on sisäänajettu 4T kaikki moottorit, niin "siviili" kuin kisakoneet. Joskus on huomattu että ne moottorit joille annetaan heti uutena oiekalla tavalla "kenkää" on niitä pirteämiä yksilöitä eikä syö öljyä.

Tuolla on aiheesta lisää juttua: http://www.mototuneusa.com/break_in_secrets.htm
Blacklake
Pyörä:
KTM 690 SMC -16
Paikkakunta:
Evijärvi
Liittynyt:
26.9.2012 15:59
Re: Minarelli WR 125 (Yamaha WR125X/R, Husqvarna SMR 125...)

ViestiKirjoittanut Blacklake » 5.4.2015 12:34

Oho noniin selvä, luinpa samalla koko sivun. Noh pitää muistaa tuo asiallinen lämmitys ja sitten rantua, kiitoksia vinkistä :D
riksu26
Paikkakunta:
Lappeenranta
Liittynyt:
10.7.2012 21:56
Re: Minarelli WR 125 (Yamaha WR125X/R, Husqvarna SMR 125...)

ViestiKirjoittanut riksu26 » 5.4.2015 13:25

Itsekin ajattelin sisäänajaa omat laitokset tästä lähtien tuolla tavalla, mutta tiedä sitten mitä tuo nykyinen pärrä siitä tykkäisi.. :D
Kimzter
Pyörä:
Fantic Caballero 125 SM H2O
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
11.6.2014 22:27
Re: Minarelli WR 125 (Yamaha WR125X/R, Husqvarna SMR 125...)

ViestiKirjoittanut Kimzter » 6.4.2015 12:41

Niin rupes itteäki kiinnostamaan toi AMPSin 6-jousinen kytkin, tuleeko siinä siis kaikki tarvittava mukana että ei tarvii sitte ruveta jotai muita osia ettimään muualta? Kellään tietoa?