Kaasarit

Sen1
Liittynyt:
9.1.2004 16:33

ViestiKirjoittanut Sen1 » 10.12.2009 10:42

kun ilmaruuvia avataan seos rikastuu ja kiinnippäin laihenee PHBH kaasarissa
Wason
Paikkakunta:
Lahti
Liittynyt:
8.11.2008 13:58

ViestiKirjoittanut Wason » 10.12.2009 17:42

Johani kirjoitti:
Wason kirjoitti:Kysytään nyt täällä, varmaa tietoa kaivataan. Räsässä 28 dellorto PHBH kaasutin, ja siinä oleva ilmaruuvi/seosruuvi, avaamalla rikastuu seos vai laihenee? Molempia vastauksia olen saanut. Kysyn, koska keväällä kumminkin pientä hienosäätöä kaasutinta, kierrosten leijuntaa korjaten yms. Eli, säätääköse ilmansaantia vai bensansaantia? jos ilmaa, on selvää että kiinnippäin seos rikastuu, mutta epävarmaa tietoa on, joten varmatietoiset, vastatkaa kiitos.


Se on toiselta nimeltään ilmaruuvi ja säätää ilmaa = juurikin sisäänpäin ruuvaamalla ilman osuus vähenee = rikastuu.

Tätä juuri hainkin, mutta niinkun näät, henkilö Ansta on eri mieltä. Mutta loogistahan se on ilmaruuvin käytös että sisäänpäin ruuvatessa ilmansaanti vähenee -> rikastuu. Thanks.
Johani
Pyörä:
DT 125R -> 250cc
Paikkakunta:
Korvessa
Liittynyt:
13.10.2005 0:59

ViestiKirjoittanut Johani » 10.12.2009 17:52

Ansta kirjoitti:kun ilmaruuvia avataan seos rikastuu ja kiinnippäin laihenee PHBH kaasarissa


Tiiätkö edes itse miksi ? tottahan se on että se voi olla toisinkipäin. googlettelin vähän ja sanoisin näin että jos säätöruuvi on kaasarin ilmanputsaripuolella niin se on ilmaruuvi ja toimii normaalisti sisäänpäin = rikkaammalle, mutta jos se on luistin toisella puolella, eli moottorin puolella niin silloin se voisi olla seosruuvi ja toimii erillälailla.

http://www.sip-scootershop.com/EN/wwima ... 53f09b.jpg
http://www.motot.net/galleria/data/5/40 ... CN2643.JPG
http://www.motot.net/galleria/data/3/25 ... hbh_28.jpg

Näistä ainakin itte hahmotin ruuvin ruuvin moottorin puolelta eli se silloin olisi seosruuvi ja toimii päinvastoin.

http://www.flydiver.com/HTML/Delorto/De ... /fig18.jpg

http://www.flydiver.com/HTML/Delorto/De ... /fig19.jpg
Sen1
Liittynyt:
9.1.2004 16:33

ViestiKirjoittanut Sen1 » 10.12.2009 18:06

Johani kirjoitti:
Ansta kirjoitti:kun ilmaruuvia avataan seos rikastuu ja kiinnippäin laihenee PHBH kaasarissa


Tiiätkö edes itse miksi ? tottahan se on että se voi olla toisinkipäin. googlettelin vähän ja sanoisin näin että jos säätöruuvi on kaasarin ilmanputsaripuolella niin se on ilmaruuvi ja toimii normaalisti sisäänpäin = rikkaammalle, mutta jos se on luistin toisella puolella, eli moottorin puolella niin silloin se voisi olla seosruuvi ja toimii erillälailla.

http://www.sip-scootershop.com/EN/wwima ... 53f09b.jpg
http://www.motot.net/galleria/data/5/40 ... CN2643.JPG
http://www.motot.net/galleria/data/3/25 ... hbh_28.jpg

Näistä ainakin itte hahmotin ruuvin ruuvin moottorin puolelta eli se silloin olisi seosruuvi ja toimii päinvastoin.

http://www.flydiver.com/HTML/Delorto/De ... /fig18.jpg

http://www.flydiver.com/HTML/Delorto/De ... /fig19.jpg



Tiedän, sen takia että kysyin ite tota RS topicissa ja kalloon nakutetii että noinpäin se on =D
Wason
Paikkakunta:
Lahti
Liittynyt:
8.11.2008 13:58

ViestiKirjoittanut Wason » 10.12.2009 18:17

Johani kirjoitti:
Ansta kirjoitti:kun ilmaruuvia avataan seos rikastuu ja kiinnippäin laihenee PHBH kaasarissa


Tiiätkö edes itse miksi ? tottahan se on että se voi olla toisinkipäin. googlettelin vähän ja sanoisin näin että jos säätöruuvi on kaasarin ilmanputsaripuolella niin se on ilmaruuvi ja toimii normaalisti sisäänpäin = rikkaammalle, mutta jos se on luistin toisella puolella, eli moottorin puolella niin silloin se voisi olla seosruuvi ja toimii erillälailla.

http://www.sip-scootershop.com/EN/wwima ... 53f09b.jpg
http://www.motot.net/galleria/data/5/40 ... CN2643.JPG
http://www.motot.net/galleria/data/3/25 ... hbh_28.jpg

Näistä ainakin itte hahmotin ruuvin ruuvin moottorin puolelta eli se silloin olisi seosruuvi ja toimii päinvastoin.

http://www.flydiver.com/HTML/Delorto/De ... /fig18.jpg

http://www.flydiver.com/HTML/Delorto/De ... /fig19.jpg

Kaipati se nyt on uskottava että avatessa rikastuu, kiitos nyt tiedoista.
Wason
Paikkakunta:
Lahti
Liittynyt:
8.11.2008 13:58

ViestiKirjoittanut Wason » 10.12.2009 18:22

Tosin, henkilö madduli sanoi että kiinnippäin kun kiersi ilmaruuvia niin kierrokset lopettivat leijumisen, joten sain päähäni silloin että pakkohan se on mennä minun räsässä samalla tavalla. Hieman outo juttu, täytys purkaa koko kaasutin ja perehtyä asiaan paremmin. :P
Sen1
Liittynyt:
9.1.2004 16:33

ViestiKirjoittanut Sen1 » 11.12.2009 1:50

Mulla taas ku kierti 3 puol kierrosta auki puolentoista sijaan pyörä sanoi PÖRRPÖRRPÖRR pintakaasulla ajaessa = rikkaalla..

ja mulla ei kyllä jostiansyystä leiju kierrokset yhtään tolla 1 ja puolella kierroksella...

Mut kannattaa wason testata se, et vaikka aluks kierrät auki ja sit kiinni sen että ei leijuis, voiha se käydä joteki rikkaallaki ja nostaa sit kierroksia, vähä samaatyylii ku ryypyn laittas päälle? :s
Wason
Paikkakunta:
Lahti
Liittynyt:
8.11.2008 13:58

ViestiKirjoittanut Wason » 11.12.2009 17:40

tuskin rikkaalla käy, saa vähän liikaa ilmaa. Täytyy avata seosruuvia keväällä sit =)
jonte-
Liittynyt:
23.8.2008 16:13

ViestiKirjoittanut jonte- » 26.1.2010 21:45

Nyt olis semmone kysymys onko tuota lohkeamaa vaikea korjata vai onko se turhaa hommaa? http://img695.imageshack.us/img695/3960/dsc00001wn.jpg Olisiko kellään myynnissä tuohon mikunin 28tm tuota imupuolta joka olisi ehjä?`saako niitä jostain netistä ostettua?
Suomto
Pyörä:
450f
Liittynyt:
4.2.2004 17:56

ViestiKirjoittanut Suomto » 27.1.2010 13:40

Voi olla kyllä melkoisen vaikea korjata. Ehkä joku täytehitsaus ja siihen uusi reikä ja kierteet voisi tulla kyseeseen.
Toisaalta voi olla myös vaikea löytää uuttakaan tollaista.
sukeltaja-ankka
Pyörä:
Dt125r -91 osin myynnis, Volvo740
Paikkakunta:
Orimattila
Liittynyt:
24.6.2008 20:25

ViestiKirjoittanut sukeltaja-ankka » 4.2.2010 0:37

jonte- kirjoitti:Nyt olis semmone kysymys onko tuota lohkeamaa vaikea korjata vai onko se turhaa hommaa? http://img695.imageshack.us/img695/3960/dsc00001wn.jpg Olisiko kellään myynnissä tuohon mikunin 28tm tuota imupuolta joka olisi ehjä?`saako niitä jostain netistä ostettua?

Ei tuu onnistuu.
Imukurkkui saa tilattuu ainaki netist joistai pyöräkaupoist. Tai sit omast merkkihuollost (harvemmin tulee kalliimmaks) tai eti jostai purkuosist/osakaupoist.
Ei muutaku tiukkaa ajoa ja huoletonta huoltoa!
Myydään detsin osia! http://www.motot.net/talli/osat/id5302/
t0mpp4
Pyörä:
HusQ "Italy Edition"
Paikkakunta:
Pori
Liittynyt:
9.5.2008 16:05

ViestiKirjoittanut t0mpp4 » 6.2.2010 17:08

Mites toi dellorton VHSA kaasutin kun on ilmeisesti litteäluistinen mutta pyöreäluistisen " rungolla " ni toimii kuitenki iha niiku perus litteäluistinen? vai onko jotain ihmevälimuoto tekniikkaa?
HusQ "italy edition": viewtopic.php?f=93&t=77634
-Zone-
Liittynyt:
22.6.2005 22:42

ViestiKirjoittanut -Zone- » 8.2.2010 21:58

t0mpp4 kirjoitti:Mites toi dellorton VHSA kaasutin kun on ilmeisesti litteäluistinen mutta pyöreäluistisen " rungolla " ni toimii kuitenki iha niiku perus litteäluistinen? vai onko jotain ihmevälimuoto tekniikkaa?

Koska sitä on sekä litteällä luistilla, että normaalilla pyöreällä, on runko-osa tehty pyöreän luistin mukaan. Näin voidaan kaasari valaa yhdellä ja samalla valumuotilla ja käyttää litteää luistia varten lisäosia.
"... En ikinä uskonut, että muut voisivat ottaa teoriani niin paljon vakavemmin, kuin minä itse..." Albert Einstein
akithegod
Pyörä:
Aprilia RS125 '01
Liittynyt:
23.10.2008 6:04

ViestiKirjoittanut akithegod » 12.3.2010 16:11

Minne päin tota Dellorton VHSB 34mm kaasaria mikäkin letku kuuluu?
Tommii-
Liittynyt:
15.10.2005 21:59

ViestiKirjoittanut Tommii- » 26.3.2010 17:12

Eli mulla GGssä on sellane ropleema kun esim. hidastan risteykseen, kierrokset nousee ja jää hetkeksi 'leijumaan'. Joten käykö se nyt rikkaalla vai laihalla ja mitä miten korjata asia ? Jajoo pari sivuu oli sit juttua, mutta jos nyt joku viitsisi silti valaista kun jäi vielä epäselväksi :s