Johani kirjoitti:Wason kirjoitti:Kysytään nyt täällä, varmaa tietoa kaivataan. Räsässä 28 dellorto PHBH kaasutin, ja siinä oleva ilmaruuvi/seosruuvi, avaamalla rikastuu seos vai laihenee? Molempia vastauksia olen saanut. Kysyn, koska keväällä kumminkin pientä hienosäätöä kaasutinta, kierrosten leijuntaa korjaten yms. Eli, säätääköse ilmansaantia vai bensansaantia? jos ilmaa, on selvää että kiinnippäin seos rikastuu, mutta epävarmaa tietoa on, joten varmatietoiset, vastatkaa kiitos.
Se on toiselta nimeltään ilmaruuvi ja säätää ilmaa = juurikin sisäänpäin ruuvaamalla ilman osuus vähenee = rikastuu.
Ansta kirjoitti:kun ilmaruuvia avataan seos rikastuu ja kiinnippäin laihenee PHBH kaasarissa
Johani kirjoitti:Ansta kirjoitti:kun ilmaruuvia avataan seos rikastuu ja kiinnippäin laihenee PHBH kaasarissa
Tiiätkö edes itse miksi ? tottahan se on että se voi olla toisinkipäin. googlettelin vähän ja sanoisin näin että jos säätöruuvi on kaasarin ilmanputsaripuolella niin se on ilmaruuvi ja toimii normaalisti sisäänpäin = rikkaammalle, mutta jos se on luistin toisella puolella, eli moottorin puolella niin silloin se voisi olla seosruuvi ja toimii erillälailla.
http://www.sip-scootershop.com/EN/wwima ... 53f09b.jpg
http://www.motot.net/galleria/data/5/40 ... CN2643.JPG
http://www.motot.net/galleria/data/3/25 ... hbh_28.jpg
Näistä ainakin itte hahmotin ruuvin ruuvin moottorin puolelta eli se silloin olisi seosruuvi ja toimii päinvastoin.
http://www.flydiver.com/HTML/Delorto/De ... /fig18.jpg
http://www.flydiver.com/HTML/Delorto/De ... /fig19.jpg
Johani kirjoitti:Ansta kirjoitti:kun ilmaruuvia avataan seos rikastuu ja kiinnippäin laihenee PHBH kaasarissa
Tiiätkö edes itse miksi ? tottahan se on että se voi olla toisinkipäin. googlettelin vähän ja sanoisin näin että jos säätöruuvi on kaasarin ilmanputsaripuolella niin se on ilmaruuvi ja toimii normaalisti sisäänpäin = rikkaammalle, mutta jos se on luistin toisella puolella, eli moottorin puolella niin silloin se voisi olla seosruuvi ja toimii erillälailla.
http://www.sip-scootershop.com/EN/wwima ... 53f09b.jpg
http://www.motot.net/galleria/data/5/40 ... CN2643.JPG
http://www.motot.net/galleria/data/3/25 ... hbh_28.jpg
Näistä ainakin itte hahmotin ruuvin ruuvin moottorin puolelta eli se silloin olisi seosruuvi ja toimii päinvastoin.
http://www.flydiver.com/HTML/Delorto/De ... /fig18.jpg
http://www.flydiver.com/HTML/Delorto/De ... /fig19.jpg
jonte- kirjoitti:Nyt olis semmone kysymys onko tuota lohkeamaa vaikea korjata vai onko se turhaa hommaa? http://img695.imageshack.us/img695/3960/dsc00001wn.jpg Olisiko kellään myynnissä tuohon mikunin 28tm tuota imupuolta joka olisi ehjä?`saako niitä jostain netistä ostettua?
t0mpp4 kirjoitti:Mites toi dellorton VHSA kaasutin kun on ilmeisesti litteäluistinen mutta pyöreäluistisen " rungolla " ni toimii kuitenki iha niiku perus litteäluistinen? vai onko jotain ihmevälimuoto tekniikkaa?