Honda NSR 125 viritys/tekniikka

julbe
Pyörä:
Honda NSR 125R -02
Liittynyt:
22.7.2010 0:27
Re: Honda NSR 125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut julbe » 30.7.2012 9:45

Kiitos vastauksesta! Purkaessa jo tajusin jutun mutta ei vaan eilen siinä mielentilassa tullu mieleen, noni ei muutaku mutteri kii ja baanalle!
L_rppa
Pyörä:
2x NSR 125
Paikkakunta:
Kotka
Liittynyt:
23.12.2007 22:52
Re: Honda NSR 125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut L_rppa » 30.7.2012 21:14

Proxin mäntä on ihan ok, itellä kestänyt 4-5tkm, en tiedä kuinka paljon edellinen omistaja on sillä tyrkännyt mutta kuitenkaan ei ole valittamisen aihetta ollut. Muistat vaan mittauttaa sylinterin koneistamolla niin osaat ostaa oikeankokoisen männän. Ei ehkä ihan toista mokomaa kannata ajaa, ite ajaisin sinne 15tkm korville ja sit vaihtaisin.
Megadeth
Pyörä:
Peugeot XPS SM -07,Honda NSR 125 -98, Samurai 110cc & 150cc
Paikkakunta:
Outokumpu/Kuopio
Liittynyt:
28.10.2007 22:22
Re: Honda NSR 125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Megadeth » 31.7.2012 23:28

Vespumppu pyöri ku vaihe päällä rengasta hipelöi, ei tullu vaahtoo eikä kuplia jäähytinnestesäilijöstä..

E2: Kun antaa paikallaan vähän jenkua ni se pinta hupenee ja palaa sit takasin, kun jäähytinnestesäilijön korkin ottaa pois? Kuuluuko tehä näin? Ja se letku joka lähtee sylinterin kanteen siitä ni se ainaki on ihan tulikuuma ajon jälkeen..

Elikkä viimenen vaihtoehto termari? Ja onko se välttämättä paskana vai voiko olla vaan jumissa tms.

Tarkotuksena 100km reissu perjantaina, liekköhän pitää lämmöt niin alhaalla ettei kiehu.. :D

E: Pitihän sen vesipumpun rattaan ollakkin jäykkä? Ja tarvisko muuta ku vaan se kolmionmuotonen kansi veke vai oisko se siipirataski pitäny heivata siitä?

AAAPUVVA
Viimeksi muokannut Megadeth päivämäärä 2.8.2012 19:21, muokattu yhteensä 3 kertaa
OSTETAAN: Honda NSR vähän ajettu etujarrulevy (jossa ei klappia kiinnikkeissä) ja suhteellisen ehjä etupleksi. + matkustajan jalkatappi+runko, vasen.
Egez
Pyörä:
Tunturi Tiger Aqua X2 (1986 80cc & 1996 50cc) Yamaha DT 1990
Paikkakunta:
Lahti
Liittynyt:
17.11.2008 21:39
Re: Honda NSR 125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Egez » 1.8.2012 9:40

Mulla on ollut toi näsäri jo kohta vuoden, just sain ajoon. Mites noi suuttimet kuuluu olla kuristamattomassa pyörässä? Ei saa tarpeeksi soppaa kierrosalueen yläpäässä, epäilen että suuttimia olisi vaihdettu kuristusten poiston jälkeen. Jos joku kertoisi mulle ne TT suuttimien koot.
http://img220.imageshack.us/img220/8797/userbar828493.gif
MaG
Pyörä:
Honda CR 125
Liittynyt:
16.4.2011 11:03
Re: Honda NSR 125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut MaG » 1.8.2012 12:15

Pääsuutin 135, tyhjäkäyntisuutin 42 ja tehosuutin 65.
Egez
Pyörä:
Tunturi Tiger Aqua X2 (1986 80cc & 1996 50cc) Yamaha DT 1990
Paikkakunta:
Lahti
Liittynyt:
17.11.2008 21:39
Re: Honda NSR 125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Egez » 1.8.2012 19:13

Kiitti, perseestä ajaa kun joutuu yläkiekoilla ryypyn laittamaan about puoleenväliin.
http://img220.imageshack.us/img220/8797/userbar828493.gif
Mikki_32
Pyörä:
Ei ole
Paikkakunta:
Tuusula
Liittynyt:
25.2.2010 1:08
Re: Honda NSR 125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Mikki_32 » 2.8.2012 21:44

Missäs päin toi pa-säädin sijaitsee? Menee mittariin reilu 140, normaalia? Veikkaan että L_rppa on osannut säätääton pa-säätimen, mutta voisin tarkistaa noi säädöt. TT ja 13/36 välit.
Nikooooh
Pyörä:
Honda NSR -02
Liittynyt:
19.4.2012 23:28
Re: Honda NSR 125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Nikooooh » 3.8.2012 1:19

Mikki_32 kirjoitti:Missäs päin toi pa-säädin sijaitsee? Menee mittariin reilu 140, normaalia? Veikkaan että L_rppa on osannut säätääton pa-säätimen, mutta voisin tarkistaa noi säädöt. TT ja 13/36 välit.


Kokeiles mieluummin mitä käy kun laitat 14 piikkisen eturattaan
Mikki_32
Pyörä:
Ei ole
Paikkakunta:
Tuusula
Liittynyt:
25.2.2010 1:08
Re: Honda NSR 125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Mikki_32 » 3.8.2012 16:04

Onko 14/36 vai vakiovälit? Riittää kyllä toi nykyinenkin huippunopeus, kysyin vain ettei oo säädöt pielessä.
Mielummin sitten parempikiihtyvyys, kuin isompi huippunopeus :)
Benesis
Pyörä:
Peugeot XPS , MBK Nitro , Honda NSR125 , Honda Monkey
Paikkakunta:
Kokkola
Liittynyt:
28.8.2011 23:42
Re: Honda NSR 125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Benesis » 5.8.2012 17:53

elikkäs mulla on tommonen tt nasse -00 vm. ja ongelma on että ei kierrä yli 8,5rpm pätkii vaan sen jälkeen.. käy ihan normaalisti ja kiertää tohon kasipuoleen mutta pätkii sen jälkeen aivan hirviästi.. mikä on ongelma ? oon kiristäny tulpan yms ja ennen toiminut hyvin
The-Trooper
Pyörä:
Honda NSR-180, Honda Monkey, Ex-Rieju Spike 70cc
Paikkakunta:
Varpaisjärvi
Liittynyt:
23.1.2009 19:06
Re: Honda NSR 125 Viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut The-Trooper » 6.8.2012 16:14

LaneKit kirjoitti:http://www.mopo-osa.com/kauppa/product_info.php?cPath=89_94_359&products_id=1413&osCsid=v656b1mdullck3ei1d6b7spkl0 Tossa, ku eiks se juttu oo nii et toi 162cc ja 180cc on iha sama pytty, riippuu vaa keneltä kysyy.


Tuo on 179,ja jotain.cc. Kun laskeskelin parisen vuotta sitten tilavuuden. :P
http://www.motot.net/talli/ajoneuvot/ho ... 25/id30150 Siitä jollekkin?!
LaneKit
Pyörä:
Haussa
Paikkakunta:
Perähikiä
Liittynyt:
20.5.2009 20:20
Re: Honda NSR 125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut LaneKit » 6.8.2012 17:56

Ite laskin kans joskus mut en jaksa ottaa puhelimest laskinta esii :lol:

Ku toi kaavaha on pii kertaa 32,5 toiseen kertaa 54mm. Jos hontassa oli isku se 54mm :lol:
Nikooooh
Pyörä:
Honda NSR -02
Liittynyt:
19.4.2012 23:28
Re: Honda NSR 125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Nikooooh » 7.8.2012 2:28

LaneKit kirjoitti:Ite laskin kans joskus mut en jaksa ottaa puhelimest laskinta esii :lol:

Ku toi kaavaha on pii kertaa 32,5 toiseen kertaa 54mm. Jos hontassa oli isku se 54mm :lol:


Maadottaako nää akkuun vai runkoon? Jos runkoon niin mihin päin runkoa? Tuli nimittäin sähkövika takasin mistä olen joskus selitellyt, aikaisemmin lähti itsestään pois mutta nyt vituttaa taas.
Jere_95
Pyörä:
Honda Monkey -83, Peugeot XPS, Aprilia RS 125
Paikkakunta:
Joensuu
Liittynyt:
19.7.2011 19:17
Re: Honda NSR 125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Jere_95 » 7.8.2012 15:15

Benesis kirjoitti:elikkäs mulla on tommonen tt nasse -00 vm. ja ongelma on että ei kierrä yli 8,5rpm pätkii vaan sen jälkeen.. käy ihan normaalisti ja kiertää tohon kasipuoleen mutta pätkii sen jälkeen aivan hirviästi.. mikä on ongelma ? oon kiristäny tulpan yms ja ennen toiminut hyvin

Liian iso suutin tai pakoaukonsäädin ei toimi kunnolla tai ollenkaan.
Megadeth
Pyörä:
Peugeot XPS SM -07,Honda NSR 125 -98, Samurai 110cc & 150cc
Paikkakunta:
Outokumpu/Kuopio
Liittynyt:
28.10.2007 22:22
Re: Honda NSR 125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Megadeth » 7.8.2012 15:39

Mikäs on vikana ku laittaa virrat, niin sen pa-säätimen poksinhan pitäs jonkun sekunnin äännähtää ja siirtyä siihen tiettyyn asentoon, mutta mulla se vaan jää jumittamaan, tsik, tsik, tsik, tsik, ja lopettaa vasta ku laittaa mopon pyörimään.. Muistaakseni alotti tuota tekemään ku yritettiin säätää siitä mutterista joskus sitä? Jaja, mites pääsee mittaristoon käsiksi? Ja minkälaista poltinta mittariston valot vaatii?
OSTETAAN: Honda NSR vähän ajettu etujarrulevy (jossa ei klappia kiinnikkeissä) ja suhteellisen ehjä etupleksi. + matkustajan jalkatappi+runko, vasen.