Kampuran laakerit on saman kokoiset kuin kisapiikkien koneissa, alalenkin laakerointa on samaa luokkaa joten kyllä noiden pitää kestää. Tärkeintä on moottorin lämmitys ja lämpimänä pitäminen, eli termari on oltava kunnossa. Myös öljyt on tärkeässä roolissa ja mitä tahansa kuraa ei kannata käyttää koneessa, ja niitä kannattaa vaihtaa 2000km välein. Näillä saadan alakerta kestämään hyvinkin pitkään.
Sitä en osaa ennustaa missä vaiheessa normi käytössä oleva alakerta menee remonttiin, voi kestää hyvinkin lähemmäksi 80tkm tai kuten meidän tapauksessa 16tkm kun moni asia meni pieleen.
Jos paljon ajettua moottoria alkaa virittämään niin alakerta kannattaa rempata suosiolla, paljon ajettuun koneeseen en viripalikkaa laittaisi kiinni ilman alakerran laakerointia.
Tuosta meidän kiertokanki keissistä ei kannata vetää suuria johtopäätöksiä, kuten jo puhetta oli, kyse oli monen yhteensattuman summasta. Kyllä mä edelleen näkisin että Minarelli on kestävä moottori kun kaikki on kunnossa.