Piikkien sähköt ja ongelmat

saku89
Pyörä:
4-Pyörä
Paikkakunta:
Kotka
Liittynyt:
22.10.2005 23:22

ViestiKirjoittanut saku89 » 1.6.2009 12:22

atreezy2122 kirjoitti:Joo saa noihinkin, onko se just se pohja mikä on sit rikki jos tuollaset on oireet? Kiitos jo etukäteen, tää ois tärkee saada hoidettua!


Kyllä, siinä pohjassa on se "katkaisin" joka ne sähköt katkaisee.
atreezy2122
Pyörä:
Aprilia RS, -97 TT
Liittynyt:
7.6.2008 1:45

ViestiKirjoittanut atreezy2122 » 4.6.2009 19:27

saku89 kirjoitti:
atreezy2122 kirjoitti:Joo saa noihinkin, onko se just se pohja mikä on sit rikki jos tuollaset on oireet? Kiitos jo etukäteen, tää ois tärkee saada hoidettua!


Kyllä, siinä pohjassa on se "katkaisin" joka ne sähköt katkaisee.


No rupeen nyt pilkkua viilaan, niin oireet on nämä: avain käynnissä asennossa pyörä käy, mutta valoihin ym. ei tule virtaa, mutta kun kääntää vähän takaisin niin pyörä käy edelleen mutta sitten tulee valoihinkin virta. Ongelmana on, että kun kääntää ihan vähän lisää kiinni päin, niin pyörä sammuu ja tämä käy tosi helposti. Näin kävi liikennevaloissa tänään, eikä startti toimi niin siinä sitten lykittiin ruuhkassa :D

Kysymys siis oli, onko se virtalukon pohja se koko pyörän tappokatkaisija, vai juurikin vain niiden muiden virtojen? Eli onko se sittenkin niin, että pohja toimii, mutta se lukko-osa ei? :o Pyörässä tällainen virtalukon pohja ainakin johtojen osalta:

http://www.purkuosat.net/images/RedRose93/DSC04284.JPG
vezcu
Pyörä:
Honda CB 125 T
Paikkakunta:
Porvoo
Liittynyt:
7.9.2006 17:58

ViestiKirjoittanut vezcu » 4.6.2009 20:20

Pitäisi saada -79 Honda CB 125 T sähkökaavio, mistäköhän löytyisi?
MYYDÄÄN HONDA CB 125 T, ota yhteyttä YV:llä !!
saku89
Pyörä:
4-Pyörä
Paikkakunta:
Kotka
Liittynyt:
22.10.2005 23:22

ViestiKirjoittanut saku89 » 4.6.2009 20:39

atreezy2122 kirjoitti:Kysymys siis oli, onko se virtalukon pohja se koko pyörän tappokatkaisija, vai juurikin vain niiden muiden virtojen? Eli onko se sittenkin niin, että pohja toimii, mutta se lukko-osa ei? :o Pyörässä tällainen virtalukon pohja ainakin johtojen osalta:

http://www.purkuosat.net/images/RedRose93/DSC04284.JPG


Se virtalukon pohja on juurikin se joka ne virrat katkaisee ja ainakin autoihin noita saa aina joskus vaihdella mitä ihmeellisimpien vikojen takia. Toki jos lukko-osa on kauhean väljä eli avain muljuaa miten sattuu, ei se ainakaan auta asiaa ja miettisin senkin vaihtoa samalla, joudut kuitenkin ottamaan koko virtalukon irti niin samalla laittaisi koko paketin uuden.
atreezy2122
Pyörä:
Aprilia RS, -97 TT
Liittynyt:
7.6.2008 1:45

ViestiKirjoittanut atreezy2122 » 4.6.2009 21:09

saku89 kirjoitti:
atreezy2122 kirjoitti:Kysymys siis oli, onko se virtalukon pohja se koko pyörän tappokatkaisija, vai juurikin vain niiden muiden virtojen? Eli onko se sittenkin niin, että pohja toimii, mutta se lukko-osa ei? :o Pyörässä tällainen virtalukon pohja ainakin johtojen osalta:

http://www.purkuosat.net/images/RedRose93/DSC04284.JPG


Se virtalukon pohja on juurikin se joka ne virrat katkaisee ja ainakin autoihin noita saa aina joskus vaihdella mitä ihmeellisimpien vikojen takia. Toki jos lukko-osa on kauhean väljä eli avain muljuaa miten sattuu, ei se ainakaan auta asiaa ja miettisin senkin vaihtoa samalla, joudut kuitenkin ottamaan koko virtalukon irti niin samalla laittaisi koko paketin uuden.

Avain pyörii siellä miten sattuu, kokoajan enemmän! Lisäksi sen voi ottaa pois kun se on on asennossa, ilman että haittaa menoa :D Mutta tää ei oo vaivakysymys, vaan raha. Nyt toi lisäksi ei enää anna virtaa lampuille vaikka kuin heiluttelis ees taas, ainoastaan pystyy ajamaan ilman valoja.

E: Osaatko sanoa ton kuvan perusteella tosta johdotuksesta, jos laittaisin ne niin, että kun se avain on kokonaan käännettynä (nyt pyörä käy, lamput ei saa virtaa), sellaiseksi että pyörä käy ja lampuillekin tulee sama virta siitä samasta johdosta. Tai ei sieltä virtaa tule, mutta se sulkee senkin piirin..

E2: Viitaten tuohon edelliseen viestiin, mistä se pohjaosa katkaisee virrat? Kun siinä on kaksi virtaa, sen pyörän käyntiin vaikuttava "tappokatkaisija" ja niihin valoihin ym ym.
Tixksi
Pyörä:
Husse 450SMR
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
15.4.2009 16:32

ViestiKirjoittanut Tixksi » 5.6.2009 0:37

Oisko jollain kokemusta tälläsistä vilkuista: Etu vilkut toimii vasen vilkuttaa tuhatta ja sataa, oikea vilkuttaa kerran 30sekunnissa.. Eli huomattava nopeus ero :D Taka vilkut eivät vilku ollenkaan :S
Purin johtoja tonne melkein maskille asti takaa päin lähtien josko siinä ois poikennu piuhoja tjsp, mutta ei semmosii löytyny.. Parit oudot liittimet oli irti, joista ei ollu mitään tietoa kun ei sähkökaaviota ole löytynyt mistään. Taka valo toimii hyvin.

Pyörä on siis Dt x -05
vilhoz
Pyörä:
Kawasaki ZX-6R '98
Paikkakunta:
Paltamo
Liittynyt:
26.12.2007 21:20

ViestiKirjoittanut vilhoz » 5.6.2009 0:42

Ootko vaihtanu vilkkuja viime aikoina tai tehny muita vastaavia hommia? Onko normaalit vilkut?
saku89
Pyörä:
4-Pyörä
Paikkakunta:
Kotka
Liittynyt:
22.10.2005 23:22

ViestiKirjoittanut saku89 » 5.6.2009 8:52

Tixksi kirjoitti:Oisko jollain kokemusta tälläsistä vilkuista: Etu vilkut toimii vasen vilkuttaa tuhatta ja sataa, oikea vilkuttaa kerran 30sekunnissa.. Eli huomattava nopeus ero :D Taka vilkut eivät vilku ollenkaan :S
Purin johtoja tonne melkein maskille asti takaa päin lähtien josko siinä ois poikennu piuhoja tjsp, mutta ei semmosii löytyny.. Parit oudot liittimet oli irti, joista ei ollu mitään tietoa kun ei sähkökaaviota ole löytynyt mistään. Taka valo toimii hyvin.

Pyörä on siis Dt x -05


Etuvilkut vilkkuu miten sattuu juuri sen takia jos takavilkut on rikki. Tämä ei ole vika, vaan vilkkureleen ominaisuus, lähinnä käyttäjälle tiedoksi että nyt on jokin vilkku rikki.
Jotkin autot tekee ihan samaa, ainakin omani tekee sen, että vilkku vilkkuu hurjaa tahtia siihen suuntaan mistä on jokin vilkku rikki. Kätevä ominaisuus.
saku89
Pyörä:
4-Pyörä
Paikkakunta:
Kotka
Liittynyt:
22.10.2005 23:22

ViestiKirjoittanut saku89 » 5.6.2009 8:54

atreezy2122 kirjoitti:E2: Viitaten tuohon edelliseen viestiin, mistä se pohjaosa katkaisee virrat? Kun siinä on kaksi virtaa, sen pyörän käyntiin vaikuttava "tappokatkaisija" ja niihin valoihin ym ym.


Kuvan perusteella on hankala sanoa, pitäis päästä mittailemaan pyörän johtosarjaa sekä tutkimaan tarkemmin virtalukon johtoja että mikä yhdistyy minnekin.
atreezy2122
Pyörä:
Aprilia RS, -97 TT
Liittynyt:
7.6.2008 1:45

ViestiKirjoittanut atreezy2122 » 5.6.2009 17:01

saku89 kirjoitti:
atreezy2122 kirjoitti:E2: Viitaten tuohon edelliseen viestiin, mistä se pohjaosa katkaisee virrat? Kun siinä on kaksi virtaa, sen pyörän käyntiin vaikuttava "tappokatkaisija" ja niihin valoihin ym ym.


Kuvan perusteella on hankala sanoa, pitäis päästä mittailemaan pyörän johtosarjaa sekä tutkimaan tarkemmin virtalukon johtoja että mikä yhdistyy minnekin.


Tänään kun olin lähdössä kotiinpäin niin räsä ei käynnistynyt ollenkaan, siinä sit virtalukon pohja auki (onneksi oli kerrottu täällä et se vika vois olla siellä!!) ja johdoista käyntiin. Siellä oli kolvaukset pettänyt ja oli muutenkin vesi päässyt tekemään kepposia. Kiitos kaikille avusta, eiköhän tuo uudella pohjalla pelitä.
seeimu
Pyörä:
250 nelkku Temmeli
Liittynyt:
13.4.2009 19:29
tm vilkkuongelma

ViestiKirjoittanut seeimu » 5.6.2009 19:08

Temmissäni on ledivilkut--> http://www.easyparts.nl/showarticles_in ... 5-692-190/ ja biltemasta ledivilkku rele.. kun laittaa vilkun päälle ne syttyy palaa mut ei vilku. voisko olla vikana et ei saa tarpeeks virtaa vai saa liian paljon?
vilhoz
Pyörä:
Kawasaki ZX-6R '98
Paikkakunta:
Paltamo
Liittynyt:
26.12.2007 21:20

ViestiKirjoittanut vilhoz » 6.6.2009 17:11

vilhoz kirjoitti:Lähössä golf-kentältä takas kotia, laitan avaimet virtalukkoon ja virrat päälle, parin sekan jälkeen katoo sähköt ja kuuluu vasemman takakatteen alta surinaa. No mäkistartilla pyörä käyntiin ja kotia ajelee ja puran katteita pois ja kuuntelen tarkemmin, että mikä se surisee. Päärele.

Jooh, rele vaihettu ja ei toimi, sama vika.

- Valot toimii, tosin vähän ehkä himmeesti
- vilkut ei toimi
- startti ei toimi ja aina kun painaa starttinappia niin valot himmenee reiluhkosti
- päärele surisee välillä
- akku on täys

Mikähä mahtas olla vikana? Tuolta löytyy pyörän sähkökaavio jos siitä olis apua.
Johani
Pyörä:
DT 125R -> 250cc
Paikkakunta:
Korvessa
Liittynyt:
13.10.2005 0:59

ViestiKirjoittanut Johani » 6.6.2009 20:20

vilhoz kirjoitti:
vilhoz kirjoitti:Lähössä golf-kentältä takas kotia, laitan avaimet virtalukkoon ja virrat päälle, parin sekan jälkeen katoo sähköt ja kuuluu vasemman takakatteen alta surinaa. No mäkistartilla pyörä käyntiin ja kotia ajelee ja puran katteita pois ja kuuntelen tarkemmin, että mikä se surisee. Päärele.

Jooh, rele vaihettu ja ei toimi, sama vika.

- Valot toimii, tosin vähän ehkä himmeesti
- vilkut ei toimi
- startti ei toimi ja aina kun painaa starttinappia niin valot himmenee reiluhkosti
- päärele surisee välillä
- akku on täys

Mikähä mahtas olla vikana? Tuolta löytyy pyörän sähkökaavio jos siitä olis apua.


Valojen reiluhko himmentyminen meinaa oikosulun suuntaan. startti jumissa ?
Eetu92
Pyörä:
sykkönen, tetsari ja pc-23
Paikkakunta:
haapavesi/sotkamo
Liittynyt:
22.4.2006 21:58

ViestiKirjoittanut Eetu92 » 7.6.2009 13:47

pätkii lämpimänä niin eikö oo vissii puolapaskana ei keksi ainakaa mikä muukaa ois :s niin passaako tzr:n puola detsiin
hondakuzki
Pyörä:
PC-25 Taistelija.
Paikkakunta:
Käpykylä...
Liittynyt:
28.4.2009 14:00

ViestiKirjoittanut hondakuzki » 9.6.2009 1:24

Tixksi kirjoitti:Oisko jollain kokemusta tälläsistä vilkuista: Etu vilkut toimii vasen vilkuttaa tuhatta ja sataa, oikea vilkuttaa kerran 30sekunnissa.. Eli huomattava nopeus ero :D Taka vilkut eivät vilku ollenkaan :S

Se ei ole vika, se on ominaisuus...