Kaasarit

jukkis'
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
13.2.2007 16:12

ViestiKirjoittanut jukkis' » 26.3.2010 23:21

Laihalla. Säädä seosruuvia ja jossei auta niin isompaa tyhjäkäyntisuutinta kehiin.
Tommii-
Liittynyt:
15.10.2005 21:59

ViestiKirjoittanut Tommii- » 27.3.2010 16:46

eikö se tossa Gasgasissa ole takaapäin katsottuna kaasarin vasemmalla puolella takaosassa.. :s Siitä ainakin säädin sitä motowikin ohjeiden mukaisesti, joka ainakin vähän auttoi kierrosten palautumiseen. Pitää vielä myöhemmin säätää lisää, josko se siitä :) Ja tulpan vois kattoo, sieltähän se aika hyvin selkeis kans..
-jepi-
Pyörä:
KTM
Paikkakunta:
€sb0
Liittynyt:
28.10.2008 20:18
Kaasari =P

ViestiKirjoittanut -jepi- » 29.3.2010 0:07

kertokaa mulle mitkä olit hyvät kesäsäädöt piikkisee kotarii?
Tomide
Pyörä:
Masai 150cc
Paikkakunta:
Vantaa/hakunila
Liittynyt:
11.5.2009 18:51

ViestiKirjoittanut Tomide » 31.3.2010 21:38

Osaisko joku neuvoa että minne suuntaan lähen kaasaria säätämään, kun toimii ihan pintakaasulla sekä täyskaasulla ( ainakin kiihdyttäessä huippuja en ole kokeillu kun sisäänajossa). Kun lyö kaasun pohjaan se "yskii" hetken ja sit lähtee kiihtymään.
Johani
Pyörä:
DT 125R -> 250cc
Paikkakunta:
Korvessa
Liittynyt:
13.10.2005 0:59

ViestiKirjoittanut Johani » 1.4.2010 14:34

Tomide kirjoitti:Osaisko joku neuvoa että minne suuntaan lähen kaasaria säätämään, kun toimii ihan pintakaasulla sekä täyskaasulla ( ainakin kiihdyttäessä huippuja en ole kokeillu kun sisäänajossa). Kun lyö kaasun pohjaan se "yskii" hetken ja sit lähtee kiihtymään.


Neulaa lasket alaspäin, eli sokkaa ylös.
Tomide
Pyörä:
Masai 150cc
Paikkakunta:
Vantaa/hakunila
Liittynyt:
11.5.2009 18:51

ViestiKirjoittanut Tomide » 1.4.2010 21:38

Johani kirjoitti:
Tomide kirjoitti:Osaisko joku neuvoa että minne suuntaan lähen kaasaria säätämään, kun toimii ihan pintakaasulla sekä täyskaasulla ( ainakin kiihdyttäessä huippuja en ole kokeillu kun sisäänajossa). Kun lyö kaasun pohjaan se "yskii" hetken ja sit lähtee kiihtymään.


Neulaa lasket alaspäin, eli sokkaa ylös.


Laihimmalla jo.
TDN
Pyörä:
Honda NSR 125 (SP-racing) -99
Paikkakunta:
Porvoo
Liittynyt:
8.6.2007 21:34

ViestiKirjoittanut TDN » 2.4.2010 20:55

Tomide kirjoitti:
Johani kirjoitti:
Tomide kirjoitti:Osaisko joku neuvoa että minne suuntaan lähen kaasaria säätämään, kun toimii ihan pintakaasulla sekä täyskaasulla ( ainakin kiihdyttäessä huippuja en ole kokeillu kun sisäänajossa). Kun lyö kaasun pohjaan se "yskii" hetken ja sit lähtee kiihtymään.


Neulaa lasket alaspäin, eli sokkaa ylös.


Laihimmalla jo.


Jos se yskii, niin laita neulaa rikkaammalle, mulla ainakin autto tohon yskintään.

Oli mulla omaakin asiaa. Eli ongelman nimi on se, että kierrokset jää leijumaan n. 3K:n kohille, mutta vain sillon, kun on ensin vetänyt piikille. Jos kierrättelee alle piikin, niin ei jää. Lämpimällä koneella ei myöskään tahdo käydä tyhjäkäyntiä. Tai kyllä sen saa pysymään tyhjäkäynnillä, kun ilmaruuvia avaa tarpeeksi, mutta silloin taas booaa nopeasti kaasua avatessa. Pitäisikö sinne heittää sitten ihan helvetin iso tk-suutin? Vakiona siinä oli 55, nyt 65. Kaasari on 125 CR:stä, siinä ilmeisesti toiminut tolla 55:lla.
Myydään "SP-racing" näsäri: http://www.motot.net/talli/ajoneuvot/ho ... 5/id24104/
Tomide
Pyörä:
Masai 150cc
Paikkakunta:
Vantaa/hakunila
Liittynyt:
11.5.2009 18:51

ViestiKirjoittanut Tomide » 2.4.2010 23:24

TDN kirjoitti:
Jos se yskii, niin laita neulaa rikkaammalle, mulla ainakin autto tohon yskintään.


Kokeilin niin yskii vaan enemmän. Ajattelin kokeilla että vaihtas isomman pää ja tk-suuttimen sillä putkikin paukkuu välillä kun tekee moottorijarrutusta,eli käy vissiin liin laihalla.
Andhu
Pyörä:
Dt 125
Paikkakunta:
Vihti
Liittynyt:
28.2.2007 15:37

ViestiKirjoittanut Andhu » 3.4.2010 16:51

Moottorijarrutuksessa putken paukkuminen on suht normaalia, mutta tohon yskimiseen kannattaa kokeilla isompaa suutinta.
Tomide
Pyörä:
Masai 150cc
Paikkakunta:
Vantaa/hakunila
Liittynyt:
11.5.2009 18:51

ViestiKirjoittanut Tomide » 3.4.2010 23:22

Andhu kirjoitti:Moottorijarrutuksessa putken paukkuminen on suht normaalia, mutta tohon yskimiseen kannattaa kokeilla isompaa suutinta.
Joo etin googlesta niin siellä jossain neuvottiin että kantsii tk-suutinta vaihtaa seuraavaan kokoon.
akithegod
Pyörä:
Aprilia RS125 '01
Liittynyt:
23.10.2008 6:04

ViestiKirjoittanut akithegod » 9.4.2010 17:27

Tyhjäkäynnin kanssa ongelmaa. Tk-ruuvi kiinni käy hitaasti ja vaivalloisesti, avaa puol kierrosta nii sammuu. Seosruuvi 2 kierrosta auki. Pääsuutin 160, tk-suutin 40, neula laihimmalla (röpöttää ylempänä). Pienempää pääsuutinta ja neulaa ylemmäs vai mitä pitäis tehdä? Kaasarina siis 34mm VHSB lortto.

Kuinka tiukalle ton neulaa alas painavan ruuvin uskaltaa vääntää? Pienellä avaimella väänsin ja tuntu jotenkin nii heikolta se... :D
vesku-R125
Pyörä:
yamaha YZF-R125
Liittynyt:
8.7.2008 17:10

ViestiKirjoittanut vesku-R125 » 15.4.2010 20:53

mistäs sais sitten Yamaha TZR 125 vakio 26milliseen mikuniin kaikki kohokammion osat ? vika on siinä että kohokammio tulvii oikein urakalla, eli ylivuotoletkuista suihkuaa bensaa, varmaan kohot rikki...
Tomide
Pyörä:
Masai 150cc
Paikkakunta:
Vantaa/hakunila
Liittynyt:
11.5.2009 18:51

ViestiKirjoittanut Tomide » 15.4.2010 23:49

vesku-R125 kirjoitti:mistäs sais sitten Yamaha TZR 125 vakio 26milliseen mikuniin kaikki kohokammion osat ? vika on siinä että kohokammio tulvii oikein urakalla, eli ylivuotoletkuista suihkuaa bensaa, varmaan kohot rikki...

Kai sä oot kattonut että ne tyhjennysruuvit on kiinni
kiroileva_fossiili
Liittynyt:
3.6.2006 23:41

ViestiKirjoittanut kiroileva_fossiili » 16.4.2010 9:08

Kato, että neulavena ei vuoda, ja että bensapinta ei ole säädetty liian korkealle.
vesku-R125
Pyörä:
yamaha YZF-R125
Liittynyt:
8.7.2008 17:10

ViestiKirjoittanut vesku-R125 » 16.4.2010 14:36

Tomide kirjoitti:
vesku-R125 kirjoitti:mistäs sais sitten Yamaha TZR 125 vakio 26milliseen mikuniin kaikki kohokammion osat ? vika on siinä että kohokammio tulvii oikein urakalla, eli ylivuotoletkuista suihkuaa bensaa, varmaan kohot rikki...

Kai sä oot kattonut että ne tyhjennysruuvit on kiinni

visusti kiinni..... mietein että kohot ei jostain syystä nouse samalla kun bensaa tulee niin se neula jää alaasentoon ja päästää koko ajan bensaa sisään, mutta miten säädän sitä neulaa ? minä kunnen kaasareiden anatomiaa ole paljoakaan ihmetellyt