Yamaha DT viritys/tekniikka

ouzei
Pyörä:
exsex: Derbi DRD Racing -10, nykyne: Derbi GPR 125 -05
Liittynyt:
24.6.2016 18:10
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut ouzei » 4.9.2018 17:36

Mitään väliä, jos heittää ton "resonanssisäiliön" pois, vie arvokasta tilaa ja muutenkin vähän vuotaa ja sit keksii jonkun tulpan sen paikalle siihen imukaulaan?
''Joo tosiaa tää on taas rikki''
UpperCloud
Pyörä:
Yamaha DT125X (170cc athena) -06 Skyteam Monkey 72cc -17, Honda CRF 70F -13 rossi
Paikkakunta:
Pieksämäki
Liittynyt:
27.8.2017 15:19
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut UpperCloud » 4.9.2018 18:01

ouzei kirjoitti:Mitään väliä, jos heittää ton "resonanssisäiliön" pois, vie arvokasta tilaa ja muutenkin vähän vuotaa ja sit keksii jonkun tulpan sen paikalle siihen imukaulaan?


Joo eikai siitä mitään haittaa ole. aika moni muukin sen pois ottanut ja tukkinut sen
:D
ouzei
Pyörä:
exsex: Derbi DRD Racing -10, nykyne: Derbi GPR 125 -05
Liittynyt:
24.6.2016 18:10
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut ouzei » 4.9.2018 20:43

Jees (y)
''Joo tosiaa tää on taas rikki''
eud
Liittynyt:
5.9.2018 22:44
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut eud » 5.9.2018 22:48

onko 125 detsin kuriton vakioputki verrattavissa muihin tehareihin esim. giannelli vai onko ihan paska? :D
UpperCloud
Pyörä:
Yamaha DT125X (170cc athena) -06 Skyteam Monkey 72cc -17, Honda CRF 70F -13 rossi
Paikkakunta:
Pieksämäki
Liittynyt:
27.8.2017 15:19
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut UpperCloud » 6.9.2018 0:01

no emt ehkä(joka on hyvin iso ehkä) saattas johonki noihi alavääntösii. tyylii gianelli tms. Mut ei mihinkää arrowii tai varsinkaa deppii.
:D
Mäkistation
Pyörä:
Useampi Yamaha
Paikkakunta:
Mänttä/Kurikka
Liittynyt:
15.7.2007 13:04
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Mäkistation » 15.9.2018 21:42

ouzei kirjoitti:Mitään väliä, jos heittää ton "resonanssisäiliön" pois, vie arvokasta tilaa ja muutenkin vähän vuotaa ja sit keksii jonkun tulpan sen paikalle siihen imukaulaan?

Ei sitä Yamahan-setä turhaan ole keksinyt. Kokemuksieni mukaan kone on alttiimpi rötäämiselle, se vastaa huonommin kaasuun ja polttoaineenkulutus kasvaa.
2-t Yamahat harrasteena jo vuodesta 2008
'90 TZR250 | '86 RD125 YPVS | YZ125:t '83 + '84 valkokilpi + muutama muu päkötin...
Latexiha
Liittynyt:
16.9.2018 19:20
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Latexiha » 17.9.2018 19:06

Morjens! Mikä voisi olla kun dt 125 - 86 ei lähde käyntiin. Ostotilanteessa myyjä sai lopulta poljettua käyntiin pitkään yritettyään. Nyt käynnistyy hetkellisesti kun laittaa starttisprayta tai bensaa tulpan reiästä sisään. Muuten ei oikein lupaile edes. Kipinän antaa ainakin jotenkuten. Kaasari avattu ja putsattu pari kertaa. Sähköissä ainakin laittamista. Ypvs ei liikahda virtoja kytkettäessä. Nyt ainakin hahlo reiän kohdalla käsin laitettuna.
Jäiskö bensat matkalle? Tulpan vaihto?
Mäkistation
Pyörä:
Useampi Yamaha
Paikkakunta:
Mänttä/Kurikka
Liittynyt:
15.7.2007 13:04
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Mäkistation » 17.9.2018 23:31

Yhden DTLC:n kanssa tappelin kun ei se suostunut millään lähtemään käyntiin. Vaihdoin stefaa ja vaikka mitä mutta ei alannut pelaamaan. Lopuksi otin läppäventtiilin käteen, siihen oli laitettu jotkut fiiberiläpät orggis peltisten tilalle ja ne raotti oikein huolella. Vaihdoin sitten toisen venttiilin tilalle ja ekasta tulille. Että kannattaa sekin katsoa.
2-t Yamahat harrasteena jo vuodesta 2008
'90 TZR250 | '86 RD125 YPVS | YZ125:t '83 + '84 valkokilpi + muutama muu päkötin...
Yamahaboi
Liittynyt:
12.7.2018 9:00
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Yamahaboi » 30.9.2018 17:11

Miks piikkidetsi antaa kipinän vaan sillon ku laittaa virrat päälle, mutta ei enään ku painaa startista :|
Zapdos
Liittynyt:
1.10.2018 18:02
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Zapdos » 1.10.2018 18:05

Piikki DT ei ota piikkiä enää rempan jälkeen, kun pytystä tuli nostettua pakoa 2mm. Samalla tuli vaihettua 38mm mikuni, joka nyt saatu säätöihin. Kiertää aivan helvetisti, mutta piikkiä ei ole.
YPVS poistettu, mutta poistettu jo ennen remonttia ja toimi silloin normaalisti.
Mistä etsiä vikaa?
Latexiha
Liittynyt:
16.9.2018 19:20
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Latexiha » 26.10.2018 10:50

Mikähän mahtaa olla etu valolla kytkentä. Maskin alta löytyy kaksi mustaa johdon päätä. Toinen paksumpi menee suoraan akun luo, oli aiemmin akussa kiinni en? Sillä ei taida olla mitään funktiota. Ja toinen normi kokoinen musta menee johto nippuun, kuuluu vissiin etuvalolle. Kannasta puuttuu se musta johto, jolloin se ei toimi. Tietääkö kukaan sen paksumman johdon ideaa, vaihtuu muuten matkalla valkoseksi?? :roll:
mrknn1
Pyörä:
Yamaha DT 125R -03 & Kawasaki KX 250 2t -02
Paikkakunta:
Kiuruvesi
Liittynyt:
3.10.2016 17:29
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut mrknn1 » 11.12.2018 20:57

Mitä johtoja staattorista pittee yhistää cdi boksiin et sais kipinän? Tollanen dt motti jääny mulle ja cdi ja puola löytyy mut johto sarjaa ei
mrknn1
Pyörä:
Yamaha DT 125R -03 & Kawasaki KX 250 2t -02
Paikkakunta:
Kiuruvesi
Liittynyt:
3.10.2016 17:29
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut mrknn1 » 25.12.2018 0:14

Löytyiskö keltään kemmu detsiin kaikki sähköt (staattori, puola, jänäri, sähkösarja) mieluiten räpeltämätön? Jos joltain löytyy ja viittii myydä nii pistää yyveetä. mulle
NO_ANIME
Liittynyt:
17.6.2018 23:25
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut NO_ANIME » 17.5.2019 9:17

Mikä voi detsissä olla kun ei kutosella taho jaksaa kiertää? Vitosella helposti sataseen mutta kutosella jaksaa vetää vaan jos huudattaa vitosen sinne yli sataseen ja sit vast vaihtaa? Kyseessä vm. 1998 DT 125 R, tekniikkana Gianelli ja 32mm kaasari, hiilikuituläpät, YPVS säädetty ja lyhyemmät välit (en muista mitkä) eli pitäs kyllä jaksaa kiertää loppuun asti helposti? :|
Detsimies 170
Liittynyt:
27.7.2020 18:40
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Detsimies 170 » 21.8.2020 21:07

NO_ANIME kirjoitti:Mikä voi detsissä olla kun ei kutosella taho jaksaa kiertää? Vitosella helposti sataseen mutta kutosella jaksaa vetää vaan jos huudattaa vitosen sinne yli sataseen ja sit vast vaihtaa? Kyseessä vm. 1998 DT 125 R, tekniikkana Gianelli ja 32mm kaasari, hiilikuituläpät, YPVS säädetty ja lyhyemmät välit (en muista mitkä) eli pitäs kyllä jaksaa kiertää loppuun asti helposti? :|

Itsellä samaa ongelmaa, mutta ypvs ei käytössä koska en saa toimimaan sitä kääntyy väärään suuntaan? Onko porukka modaillut detsiin kotarin putkia miten on toiminut?