Piikkien sähköt ja ongelmat

-juhbe
Pyörä:
myyty
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
6.2.2009 19:13

ViestiKirjoittanut -juhbe » 11.6.2009 18:08

Toivoton kirjoitti:tein pyörästä täystehoisen laitoin rawe 2, tt putken ja suuttimet yms.. nyt kun sain kasaan niin efi valo palaa ja ei lähde käymään pyörä on aprilia rs 07vm osaisiko joku hieman neuvoa miksi esim toi efi valo palaa



Kun toi efi valo palaa jatkuvasti niin sillä ei saa ajaa kuulemma enää yhtää. itellä palo toi valo nii menin merkkiliikkeestä kysyymitäse tarkottaa nii jouin jättää pyörän sinne huoltoon. Selvis että joku kaasuläpän tunnistin oli hajonnut(107e). Se valo kai palaa jos poraa sen reijän siihen moottorin ohjaus yksikköön mutta tuosta en oo varma
saku89
Pyörä:
4-Pyörä
Paikkakunta:
Kotka
Liittynyt:
22.10.2005 23:22

ViestiKirjoittanut saku89 » 11.6.2009 19:00

juhbe kirjoitti:Kun toi efi valo palaa jatkuvasti niin sillä ei saa ajaa kuulemma enää yhtää. itellä palo toi valo nii menin merkkiliikkeestä kysyymitäse tarkottaa nii jouin jättää pyörän sinne huoltoon. Selvis että joku kaasuläpän tunnistin oli hajonnut(107e). Se valo kai palaa jos poraa sen reijän siihen moottorin ohjaus yksikköön mutta tuosta en oo varma


Miksi moottorin ohjausyksikköön pitää porata reikä? Ei sitä ainakaan sillä tavalla viritetä, vaan saattaa joka rikkoa sen ohjausyksikön. Valohan palaa vain häiriötilanteissa, kun ohjausyksikkö huomaa moottorin toiminnassa jotakin häiriöitä. Jos valo palaa niin pyörällä saa kyllä ajaa, ajetaanhan autoillakin, valo kertoo vain että "mars mars huoltoon, moottori ei toimi oikein."
-juhbe
Pyörä:
myyty
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
6.2.2009 19:13

ViestiKirjoittanut -juhbe » 11.6.2009 19:52

saku89 kirjoitti:
juhbe kirjoitti:Kun toi efi valo palaa jatkuvasti niin sillä ei saa ajaa kuulemma enää yhtää. itellä palo toi valo nii menin merkkiliikkeestä kysyymitäse tarkottaa nii jouin jättää pyörän sinne huoltoon. Selvis että joku kaasuläpän tunnistin oli hajonnut(107e). Se valo kai palaa jos poraa sen reijän siihen moottorin ohjaus yksikköön mutta tuosta en oo varma


Miksi moottorin ohjausyksikköön pitää porata reikä? Ei sitä ainakaan sillä tavalla viritetä, vaan saattaa joka rikkoa sen ohjausyksikön. Valohan palaa vain häiriötilanteissa, kun ohjausyksikkö huomaa moottorin toiminnassa jotakin häiriöitä. Jos valo palaa niin pyörällä saa kyllä ajaa, ajetaanhan autoillakin, valo kertoo vain että "mars mars huoltoon, moottori ei toimi oikein."



Reikä portaan sen takia jos haluaa sen täysteho ohjelmaan. Menin vaan kysymään merkkiliikkeestä mitäköhän se valo tarkoittaa niin ne vaan sanno että toullein ei saisi ajaa ja ottivat sen hultoon, mutta voi olla mahdollista että olen tajunnut jotain väärin
saku89
Pyörä:
4-Pyörä
Paikkakunta:
Kotka
Liittynyt:
22.10.2005 23:22

ViestiKirjoittanut saku89 » 11.6.2009 20:17

Kertokaa mulle miten ihmeessä tietokonetta poraamalla saadaan koneesta lisää tehoa irti? Tai mihin komponenttiin pitää osua?

Ymmärrän lastutuksen yms ohjelmien vaihdot mutta en porausta. Yleensäkään elektronisten ruiskutusjärjestelmien ohjaimissa ei ole erillistä "täysteho" ohjelmaa, ei ainakaan siten että se saadaan poraamalla esiin...

En halua mitään kinaa aikaiseksi, vaan tahdon kehittää itseäni ja ammentaa tietoa itseeni.
WPWW
Pyörä:
Kawasaki K(d)x
Liittynyt:
17.1.2007 16:27

ViestiKirjoittanut WPWW » 11.6.2009 20:39

Poraaminen tuohoaa piirin joka myöhäistää sytystä n. 6000rpm kohdalla, joka aiheuttaa tehojen ja päästöjen vähenemistä.
vilhoz
Pyörä:
Kawasaki ZX-6R '98
Paikkakunta:
Paltamo
Liittynyt:
26.12.2007 21:20

ViestiKirjoittanut vilhoz » 11.6.2009 22:42

Mjoo, akku anto iha oikeet jännitteet aina mut virtaa ei vaan tullu. Uus akku vaihettu ja pelaa.
saku89
Pyörä:
4-Pyörä
Paikkakunta:
Kotka
Liittynyt:
22.10.2005 23:22

ViestiKirjoittanut saku89 » 11.6.2009 23:43

WPWW kirjoitti:Poraaminen tuohoaa piirin joka myöhäistää sytystä n. 6000rpm kohdalla, joka aiheuttaa tehojen ja päästöjen vähenemistä.


Eli rajoittimen kanssahan tuossa vaan pelataan, mitään erillistä "täysteho" ohjelmaa ei saada, niinkuin ei missään ruiskuvehkeessä.
mik_ko
Pyörä:
Honda cr 125 -2002
Paikkakunta:
Rovaniemi
Liittynyt:
8.5.2007 18:21

ViestiKirjoittanut mik_ko » 12.6.2009 12:29

Missähän vika kun vilkut vilkkuu silleen nopeasti? Samat vilkut ollu koko ajan ja on toiminu ihan hyvin mutta käytin moottorin irti niin nyt ei enää toimi.
Kaikki polttimot on kunnossa ja tekee saman molemmille puolille vilkuttaessa.
Jos rele olisi rikki niin olisivatko vilkut silloin kokonaan vilkkumatta?
Voiko jostain maadoitus häröstä johtua?
:)
seeimu
Pyörä:
250 nelkku Temmeli
Liittynyt:
13.4.2009 19:29

ViestiKirjoittanut seeimu » 24.6.2009 23:53

mik_ko kirjoitti:Missähän vika kun vilkut vilkkuu silleen nopeasti? Samat vilkut ollu koko ajan ja on toiminu ihan hyvin mutta käytin moottorin irti niin nyt ei enää toimi.
Kaikki polttimot on kunnossa ja tekee saman molemmille puolille vilkuttaessa.
Jos rele olisi rikki niin olisivatko vilkut silloin kokonaan vilkkumatta?
Voiko jostain maadoitus häröstä johtua?
:)


no vika voi olla just maadotuksissa tai sitten rele on vääränlainen/ rikki. Minulla ei toimnut vilkut ollenkaan, syttyivät vaan palamaan niin ostin elektronisen releen (23e) ja alkoi pelaamaan normaalisti sen jälkeen..
S.V.S
Pyörä:
Aprilia RS -07
Paikkakunta:
Pori
Liittynyt:
20.4.2007 22:58

ViestiKirjoittanut S.V.S » 25.6.2009 0:13

juhbe kirjoitti:
Toivoton kirjoitti:tein pyörästä täystehoisen laitoin rawe 2, tt putken ja suuttimet yms.. nyt kun sain kasaan niin efi valo palaa ja ei lähde käymään pyörä on aprilia rs 07vm osaisiko joku hieman neuvoa miksi esim toi efi valo palaa



Kun toi efi valo palaa jatkuvasti niin sillä ei saa ajaa kuulemma enää yhtää. itellä palo toi valo nii menin merkkiliikkeestä kysyymitäse tarkottaa nii jouin jättää pyörän sinne huoltoon. Selvis että joku kaasuläpän tunnistin oli hajonnut(107e). Se valo kai palaa jos poraa sen reijän siihen moottorin ohjaus yksikköön mutta tuosta en oo varma

älä saatana poraa siihe reikää jos o rave 2 muute joudut ostamaa uude moottorin ohjaus yksikön reikä porataan vain jos on rave 1 eli sähköinen ja sillä on merkitty siihe paikka mistä portaan jotta rave 1 rupeaa toimimaan. samalla häviää kierrosten rajoitin jos sen poraat.

ite sanoisin et kaasu asennon tunnistin on huonosti kiinni/asennettu tai rikki koska se tunnistaa öljyn syötön ja jos ei saa öljyä pyörän ei pitäisi lähteä käyntiin edes. mutta täysin varma en ole mutta hussessa näin on ja siinä on sama kaasari kuin -07 räsässä.
Sen1
Liittynyt:
9.1.2004 16:33

ViestiKirjoittanut Sen1 » 25.6.2009 10:34

saku89 kirjoitti:Kertokaa mulle miten ihmeessä tietokonetta poraamalla saadaan koneesta lisää tehoa irti? Tai mihin komponenttiin pitää osua?

Ymmärrän lastutuksen yms ohjelmien vaihdot mutta en porausta. Yleensäkään elektronisten ruiskutusjärjestelmien ohjaimissa ei ole erillistä "täysteho" ohjelmaa, ei ainakaan siten että se saadaan poraamalla esiin...

En halua mitään kinaa aikaiseksi, vaan tahdon kehittää itseäni ja ammentaa tietoa itseeni.



Kun RS tuodaan suomeen, jumpperilla saadaan pyörä "eurotehoiseksi" eli 11kw. tällöin on moottorinohjausyksiköstä ohitettu kyseiset piirit joilla teho saadaan yli 11kw, tai ne eivät ole päällä.

Kun reikä porataan _oikeaan_ kohtaan katkeaa tämä jumpperi, ja tulee täysteho-ohjelma päälle = moottorinohjausyksikkö osaa kierrosten mukaan aukaista ja sulkea pakoaukonsäätimen laippaa.
saku89
Pyörä:
4-Pyörä
Paikkakunta:
Kotka
Liittynyt:
22.10.2005 23:22

ViestiKirjoittanut saku89 » 25.6.2009 12:48

Ansta kirjoitti:


Kiitokset Anstalle, juuri tällaista faktaa kaipasinkin :)
Siihen vaan katkaisija 11kW - Täysteho ;)
rautio89
Paikkakunta:
raisio
Liittynyt:
11.9.2004 13:59

ViestiKirjoittanut rautio89 » 3.7.2009 1:56

Onkohan cdi rikki koska ei anna kipinää ja johto joka menee cdi:ltä puolalle antaa virtaa vain 0,6-3 volttia. Kesken ajon sammus ja sulake meni eikä sen jälkeen enää antanu kipinää. Voiko vika olla missään muualla?
-juhbe
Pyörä:
myyty
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
6.2.2009 19:13

ViestiKirjoittanut -juhbe » 4.7.2009 10:55

S.V.S kirjoitti:
juhbe kirjoitti:
Toivoton kirjoitti:tein pyörästä täystehoisen laitoin rawe 2, tt putken ja suuttimet yms.. nyt kun sain kasaan niin efi valo palaa ja ei lähde käymään pyörä on aprilia rs 07vm osaisiko joku hieman neuvoa miksi esim toi efi valo palaa



Kun toi efi valo palaa jatkuvasti niin sillä ei saa ajaa kuulemma enää yhtää. itellä palo toi valo nii menin merkkiliikkeestä kysyymitäse tarkottaa nii jouin jättää pyörän sinne huoltoon. Selvis että joku kaasuläpän tunnistin oli hajonnut(107e). Se valo kai palaa jos poraa sen reijän siihen moottorin ohjaus yksikköön mutta tuosta en oo varma

älä saatana poraa siihe reikää jos o rave 2 muute joudut ostamaa uude moottorin ohjaus yksikön reikä porataan vain jos on rave 1 eli sähköinen ja sillä on merkitty siihe paikka mistä portaan jotta rave 1 rupeaa toimimaan. samalla häviää kierrosten rajoitin jos sen poraat.

ite sanoisin et kaasu asennon tunnistin on huonosti kiinni/asennettu tai rikki koska se tunnistaa öljyn syötön ja jos ei saa öljyä pyörän ei pitäisi lähteä käyntiin edes. mutta täysin varma en ole mutta hussessa näin on ja siinä on sama kaasari kuin -07 räsässä.


no ite en sitä reikää porannu vaa entinen omistaja ja huollosa ne vaihtoi ton kaasun tunnistimen kun oli hajonnut ja kyllä se normisti toimii
Ligettah
Liittynyt:
25.12.2007 2:02

ViestiKirjoittanut Ligettah » 5.7.2009 11:51

Asentelin tuossa uuden johtosarjan eilen. Sytytys pelaa, valot ei. Oikeet vilkut palaa kokoajan, kun pistää katkasijan vasemmalle niin rele alkaa surista. Sulake kunnossa. Yamha DT 125R -90, sähköt -93. Mikä vika?