Yamaha TZR viritys/tekniikka

Dayttoona
Pyörä:
isompi smoto haussa
Paikkakunta:
LemBois
Liittynyt:
25.5.2007 0:32

ViestiKirjoittanut Dayttoona » 3.8.2008 17:25

Youtubessa on paljon videoita joissa näytetään kun YPVS toimii oikein.
Asenne tekee motoristin. Reissublogi Ahvenanmaan piikkireissulta!
artzka
Pyörä:
Yamaha TZR
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
29.3.2007 16:34

ViestiKirjoittanut artzka » 4.8.2008 20:32

Mikä on pakoaukon säätimessä vikana kun pistää virrat päälle surahtaa kerran ja sitten jää surisemaan ja rätisemään? ennen se on surahtanut 2 kertaa. akkuloppu?
Sambuz
Paikkakunta:
Äänekoski
Liittynyt:
23.3.2007 20:22

ViestiKirjoittanut Sambuz » 4.8.2008 21:53

Missä vika kun ajan normaalia kaupunkiajoa niin lämmöt on vähän reilu puolessavälissä, ei kai sen niin korkeella pitäs olla? Voiko muuten ypvs toimia väärinpäin, siis sillon kun pitäs olla auki niin on kiinni ja toisinpäin, eli olisi laitettu väärinpäin?
Ajokausi aloitettu 9.4.2008.
artzka
Pyörä:
Yamaha TZR
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
29.3.2007 16:34

ViestiKirjoittanut artzka » 5.8.2008 13:05

Sambuz kirjoitti:Missä vika kun ajan normaalia kaupunkiajoa niin lämmöt on vähän reilu puolessavälissä, ei kai sen niin korkeella pitäs olla? Voiko muuten ypvs toimia väärinpäin, siis sillon kun pitäs olla auki niin on kiinni ja toisinpäin, eli olisi laitettu väärinpäin?


Jokainen nestekone lämpeää tuolleen hitaassa tai pätkittäisessä ajossa, eli ei mitään hätää paitti jos alkaa kiehumaan.
Käsittääkseni ypvs ei voi laittaa väärin päin?
hitaassa ajossa ypvs on "kiinni" ja kun kierrokset nousee yli 6000-7000rpm niin se aukeaa ja naukasee piikin.
Johani
Pyörä:
DT 125R -> 250cc
Paikkakunta:
Korvessa
Liittynyt:
13.10.2005 0:59

ViestiKirjoittanut Johani » 5.8.2008 15:36

artzka kirjoitti:
Sambuz kirjoitti:Missä vika kun ajan normaalia kaupunkiajoa niin lämmöt on vähän reilu puolessavälissä, ei kai sen niin korkeella pitäs olla? Voiko muuten ypvs toimia väärinpäin, siis sillon kun pitäs olla auki niin on kiinni ja toisinpäin, eli olisi laitettu väärinpäin?


Jokainen nestekone lämpeää tuolleen hitaassa tai pätkittäisessä ajossa, eli ei mitään hätää paitti jos alkaa kiehumaan.
Käsittääkseni ypvs ei voi laittaa väärin päin?
hitaassa ajossa ypvs on "kiinni" ja kun kierrokset nousee yli 6000-7000rpm niin se aukeaa ja naukasee piikin.


voi sen ku vaijerit laittaa ristiin. tai sit niinki väärin et ku sen akselin pitää laskeutua männän puolelta nii se laskeutuuki pakoputken puolelta.
FOxx
Liittynyt:
2.6.2007 12:54

ViestiKirjoittanut FOxx » 5.8.2008 22:25

Nyt olis kiire tietää, eli minkä kokoiset on tessun etupään stefat?
KeKeijo
Pyörä:
Yamaha Tzr 125cc
Liittynyt:
5.8.2008 18:51

ViestiKirjoittanut KeKeijo » 6.8.2008 11:43

Kertokaaha konkarit miten tezzusta lasketaa kantta...? ja lueskelin aikasempia viestejä ni kannattaako rajotinläpät heittää mäkee/mite tapahtuu...
Maxander
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
7.8.2006 21:28

ViestiKirjoittanut Maxander » 6.8.2008 13:53

FOxx kirjoitti:Nyt olis kiire tietää, eli minkä kokoiset on tessun etupään stefat?


Scadulta joskus kun tilasin nii lukipa siellä "etuhaarukan stefat 33*45*8/10,5". Kyllähän nuo tuoho menivät, ja ölkit sisällä pysyny nii kait ne semmoset on.
hänskä
Paikkakunta:
suolahti
Liittynyt:
3.1.2008 11:52

ViestiKirjoittanut hänskä » 6.8.2008 21:33

sorvissa voi laskee tai metalli jyrsimellä.. koneistamolla on jos ei oo muualla mahollista
KeKeijo
Pyörä:
Yamaha Tzr 125cc
Liittynyt:
5.8.2008 18:51

ViestiKirjoittanut KeKeijo » 7.8.2008 16:02

mjää... kaipailisin viel tota tietoo, että kannattaako rajotinläpät heittää mäkee/mite tapahtuu...?
KeKeijo
Pyörä:
Yamaha Tzr 125cc
Liittynyt:
5.8.2008 18:51

ViestiKirjoittanut KeKeijo » 7.8.2008 23:50

ja vielä edellisee viestii liittyen, ihmetyttää ku on: ypvs,tehari,190 mut siltikkää ei tunnu ottavan piikkiä oikee ensinkää... :s oisko tietoo mikä mättää tai miten sais pelittämää?
artzka
Pyörä:
Yamaha TZR
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
29.3.2007 16:34

ViestiKirjoittanut artzka » 8.8.2008 15:56

KeKeijo kirjoitti:ja vielä edellisee viestii liittyen, ihmetyttää ku on: ypvs,tehari,190 mut siltikkää ei tunnu ottavan piikkiä oikee ensinkää... :s oisko tietoo mikä mättää tai miten sais pelittämää?


YPVS ei toimi oikein?
Mulla oli aluksi vaijerit ristissä ja ei tuntunut pikkiä ottavan, laitoin ne sitte oikein ja vakioputken kanssa naukuu piikkiä kunnolla.
Nitro-
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
20.11.2005 23:14

ViestiKirjoittanut Nitro- » 8.8.2008 19:21

Kellää tietooo ku tarvis YPVS räjäytyskuvia oli ohjausboksist lähteny rattaat ja tarvis uusii vaihtaa ?
KeKeijo
Pyörä:
Yamaha Tzr 125cc
Liittynyt:
5.8.2008 18:51

ViestiKirjoittanut KeKeijo » 8.8.2008 23:19

artzka kirjoitti:
KeKeijo kirjoitti:ja vielä edellisee viestii liittyen, ihmetyttää ku on: ypvs,tehari,190 mut siltikkää ei tunnu ottavan piikkiä oikee ensinkää... :s oisko tietoo mikä mättää tai miten sais pelittämää?


YPVS ei toimi oikein?
Mulla oli aluksi vaijerit ristissä ja ei tuntunut pikkiä ottavan, laitoin ne sitte oikein ja vakioputken kanssa naukuu piikkiä kunnolla.


juu siis vaijeri 1 on reiässä 1... mut en tiiä voisko olla vikana et sylinteri hioutunu väljäks tai sit ottaa ilmaa pakoputki ja sylinteri välistä..? mystistä, aina 8tonttuu asti kiertää vaa vauhissa ja vapaalla n.9 ja tasasella 'väännöllä' vaa... muute, mite auki ypvs.n pitäs aueta suremmilla kierroksilla?
hänskä
Paikkakunta:
suolahti
Liittynyt:
3.1.2008 11:52

ViestiKirjoittanut hänskä » 9.8.2008 16:42

pitäs aueta kokonaan sen reijän pitäs m,ennä siihen vaon kohalle ku kierrättää