^^jaani^^ kirjoitti:onkos noissa pitkätki samassa ---> http://www.jussinmaki.net/cobra-xenonmu ... p-839.html ja eikö noi mene tähän maskiin > http://www.mc-scatter.com/valomaski-tup ... 29384.html ja tulevat aprilia ärässsään
tatuzki kirjoitti:Moro. Elikkäs pistin tässä Yamaha dt50 xenon valot ja noin 15-20 minuutin ajon jälkeen valo sammuu. Sammuminen johtuu luultavasti virran loppumisesta, koska xenonit on asennettu suoraan akusta ja akulle tuleva virta ei jaksa pitää valoja päällä. Elikkäs miten sais lisää virtaa valoihin. Pystyykö esim: vanhojen ajovalojen virtaa muuttamaan tasavirraksi ja liittämään sitten xenoneihin lisävirraks tai jotenkin saada akku latautumaan nopeammin?
KIITOS VASTAUKSISTA
jjerE__ kirjoitti:Mites ku näkyy olevan 100W xenonia markkinoilla. Mahtaako esim. hussen umpio sulaa? Ja saakohan akulta riittävää tehoa tuohon
_Sylin_teri_ kirjoitti:Jotenkin tuntuu olevan yleinen käsitys että xenonit käy kuumana. Se on väärin. Umpio ei varmasti sula, mutta voi olla että tyhjäkäynnillä laturi ei anna tarpeeksi virtaa, joten jonkun ajan päästä alkaa räpsiä se valo, joka ei tee hyvää ballastille.
jjerE__ kirjoitti: Mutta sitten kelasin että kestäähän umpiot yleisesti 55W halogeenin niin miksei myös 100W xenonin. Saako tuota räpsimistä korjattua jollakin
Edit: Niin no tällä hetkellä 2 kpl 55W halogeenejä =110W? kiinni ja tyhjäkäynnillä valo todella himmeä, mutta sitten täyskaasulla kirkas ku mikä, joten?
jjerE__ kirjoitti:Ei virallisesti olisi lyhyitä, vaan parkkipolttimo ''lyhyenä.''
Joop mitataanpa joku pv tuo jännite, eli yleismittari akkuun kiinni tyhjäkäynnillä?
_Sylin_teri_ kirjoitti:tatuzki kirjoitti:Moro. Elikkäs pistin tässä Yamaha dt50 xenon valot ja noin 15-20 minuutin ajon jälkeen valo sammuu. Sammuminen johtuu luultavasti virran loppumisesta, koska xenonit on asennettu suoraan akusta ja akulle tuleva virta ei jaksa pitää valoja päällä. Elikkäs miten sais lisää virtaa valoihin. Pystyykö esim: vanhojen ajovalojen virtaa muuttamaan tasavirraksi ja liittämään sitten xenoneihin lisävirraks tai jotenkin saada akku latautumaan nopeammin?
KIITOS VASTAUKSISTA
Tuskin johtuu akun virrasta tai jänitteestä koska jos akku on ennen 35w ajovaloa polttanut niin kyllä se 35w xenoniakin polttaa.
Jos jännite laskee liian alhaiseksi niin xenon alkaa ensin vilkkumaan ja sitten sammuu.
Siis sammuuko se vaikka pyörä on käynnissä? Jos sammuu niin ballasti on todennäköisesti rikki. Pyörä sammuksissa varmasti sammuu aika nopeaan.
Tuo ajovalohomma ei onnistu järkevästi.
Jos yleismittari löytyy niin katso laskeeko jännite alle 12V sammumisvaiheessa.
_Sylin_teri_ kirjoitti:jjerE__ kirjoitti:Ei virallisesti olisi lyhyitä, vaan parkkipolttimo ''lyhyenä.''
Joop mitataanpa joku pv tuo jännite, eli yleismittari akkuun kiinni tyhjäkäynnillä?
Jep, ja samalla 100w valoja palamaan ja anna olla minuutti.