Raven säätö ja asennus

Joni88
Liittynyt:
5.2.2004 18:31

ViestiKirjoittanut Joni88 » 17.4.2005 16:34

no itseltäni en ainakaan löytänyt mitään stopparia, jousi osui suoran laippaan :S
no tein siihen prikasta stoppari, mutta saa nähdä miten toimii, tuntuin jousi todella löysältä, ihmettelen miten se jaksaisi työntää laipan alas?
-Ap-
Pyörä:
Ninja 10R. KTM SX
Liittynyt:
21.5.2003 22:08

ViestiKirjoittanut -Ap- » 17.4.2005 18:12

joo ei mullakaan mitään kiinteätä stopparia ollut vaan prikka siinä on.
Joni88
Liittynyt:
5.2.2004 18:31

ViestiKirjoittanut Joni88 » 17.4.2005 21:23

miten teillä on ollu raven kanssa, tuntuu et ei kiihdy nii hyvi, tuntuu et se laippa jää pikkasen liian alas... tai sit se tuntuu vaa ku lähtee alakierroksilt paremmin et se tehopiikki ei tunnu niin ärhäkältä. mikä on ongelmana?

Onks teillä ollut silleen että lämmöt nousee ku ootte laittanu raven, mul nousee?
-Ap-
Pyörä:
Ninja 10R. KTM SX
Liittynyt:
21.5.2003 22:08

ViestiKirjoittanut -Ap- » 17.4.2005 22:11

No siis raven tarkoitushan on tuoda vääntöä alakierroksille tasaisesti ja samallahan se tasoittaa sen "HURJAN" tehopiikin mikä tulee jos ei ole laippaa tai lyhennetyllä laipalla.

kokeile joni88 tota tyyliä minkä kirjoitin tohon ylemmäs eli putki irti ja sormella tunnustelet milloin laippa on kokonaan poissa pakoaukosta ja säädä se silleen, niin nousee varmasti pois pakoaukosta tukkimasta tehoa.
tuomas 88
Paikkakunta:
Tampere
Liittynyt:
8.5.2004 23:33

ViestiKirjoittanut tuomas 88 » 17.4.2005 23:04

sellasen tässä vielä tarkistan, että se viiste siina laipassa tulee etupyörään päin?
Tuomas
Joni88
Liittynyt:
5.2.2004 18:31

ViestiKirjoittanut Joni88 » 18.4.2005 12:07

tuomas 88 kirjoitti:sellasen tässä vielä tarkistan, että se viiste siina laipassa tulee etupyörään päin?

näin on, viiste eteen
Joni88
Liittynyt:
5.2.2004 18:31

ViestiKirjoittanut Joni88 » 18.4.2005 12:12

miten teil on ollu, oisko kellää suomenkielisii säätöohjeita raveen, tai antaa jotai neuvoo ku tuntuu et laippa ei nouse tarpeeks ylös, mitä tehdä? en jaksais paljoo alkaa ottaa tavaraa pois.
Fårs
Paikkakunta:
kaarina
Liittynyt:
30.8.2004 10:01

ViestiKirjoittanut Fårs » 21.4.2005 13:21

tällä ei oo raven kanssa mitäään tekemistä mutta, rs oli talvihuollossa ja sammalla laitettiin tt putki kiinni ja vaihdettiin isompi suutin..mutta onko räsällä huonoa ajaa jos ei oo lyhentäny kurilaippaa? ja onko vaikea lyhentää/poistaa se?
sake^
Liittynyt:
21.3.2005 20:06

ViestiKirjoittanut sake^ » 21.4.2005 15:50

Mattosh kirjoitti:tällä ei oo raven kanssa mitäään tekemistä mutta, rs oli talvihuollossa ja sammalla laitettiin tt putki kiinni ja vaihdettiin isompi suutin..mutta onko räsällä huonoa ajaa jos ei oo lyhentäny kurilaippaa? ja onko vaikea lyhentää/poistaa se?

Eipä taida olla paljon etua tosta tt putkesta jos on kurilaippa paikallaan ;-) laippa on helppo ottaa pois, kunhan se ei ole jumittanut...
Joni88
Liittynyt:
5.2.2004 18:31

ViestiKirjoittanut Joni88 » 21.4.2005 21:58

sanokaas joku, mikä on hätänä ku laitoin raven kiinni nii siinä tyhjäkäynnillä kuuluu pientä koputusta. laippa on ylhäällä 3t asti eli en usko että laippa ottais kiinni mäntään... tai sit on aina ollu tollane koputus mut en oo huomannu
mile4
Paikkakunta:
Soini City
Liittynyt:
27.7.2004 21:19

ViestiKirjoittanut mile4 » 22.4.2005 16:12

Muistelin, että jollai oli semmone on/off katkasin tossa ravessa. Eli mitenkäs se tehää.
Paska homma, mutta tulipaha tehtyä
eskola89
Paikkakunta:
Harjavalta
Liittynyt:
26.10.2004 22:13

ViestiKirjoittanut eskola89 » 22.4.2005 23:53

myykäpä joku mulle raven ehjä laippa KIIRE
myydään kawasaki 125 kdx osia...
Wille
Liittynyt:
24.1.2002 3:00

ViestiKirjoittanut Wille » 23.4.2005 10:37

mile4 kirjoitti:Muistelin, että jollai oli semmone on/off katkasin tossa ravessa. Eli mitenkäs se tehää.
Katkaset vaan jonkun raven johdoista ja laitat katkasijan väliin. Ei tuosta kyllä mitään hyötyä ole, mutta laita jos haluat.
Henkkaa^
Paikkakunta:
kuopio
Liittynyt:
23.6.2004 20:17

ViestiKirjoittanut Henkkaa^ » 24.4.2005 15:58

no niin elikkä pistänpä tännekin. Tänään päätin kokeilla toimiiko rave vai ei ja eihän se tietysti toiminut.. Kun kierrokset nousevat yli 8000rpm niin solenoidi ei liikahdakkaan, mutta on aivan järkyttävän kuuma. (melkein yhtä kuuma kuin kone) Mistähän tämä voisi johtua? Kaikki liitokset on käyty läpi syksyllä eli niissä ei pitäisi mitään vikaa olla.

EDIT: No niin elikkä solenoidille tulee virta, mutta vaijeri ei liiku. Onko mahdollista, että solenoidin pää on liian syvällä ja sen takia ei pääse liikkumaan. Pitääkö solenoidin virtajohtojenpäiden olla oikosulussa?

EDIT2: eskola 89: solenoidin pään pitää liikkua silloin kun antaa kunnolla jenkkaa eli yli 8000rpm. Laipan pitäisi olla ylhäällä myös tyhjäkäynnillä, ja liikahtaa alas kun antaa hieman kierroksia..

EDIT3: Ongelma selvitty, solenoidi oli vain jumissa. Aah, eli pyörä on TT :) Kunnon fiilikset on nyt päällä.
Viimeksi muokannut Henkkaa^ päivämäärä 24.4.2005 19:48, muokattu yhteensä 2 kertaa
Ex. nimimerkki madhenri
eskola89
Paikkakunta:
Harjavalta
Liittynyt:
26.10.2004 22:13

ViestiKirjoittanut eskola89 » 24.4.2005 18:43

pitäiskö tuon solenoidin sen pään liikkua aina kun antaa kierroksia koneelle kun kattelin tota äsken mutta ei ole laippa sun muut kiinni niin solenoidi ei liiku vaikka antaa jenkaa
myydään kawasaki 125 kdx osia...