SIllekin löytyy muutama syy...
Nelitahtisessa ei kaksitahtisen tavoin ole lainkaan aukkoja sylinterin seinässä, vaan se on pelkkä umpipinta. Myöskin nelitahtiset hyvin usein ovat viritysasteeltaan laimeampia, jolloin mäntään vaikuttavat voimatkin ovat pienemmät. Ja kolmantena se tärkein; voitelu. Kaksitahtisen voitelu kun on vaihteistoa/kytkintä lukuunottamatta täysin seoksen mukana kulkevan öljyn varassa, mutta vastaavasti nelitahtisessa näin ei ole vaan moottorilla on oma voiteluöljynsä jota ei polteta lainkaan. Tämä on seikka jota ei voi sivuuttaa.
Nelitahtisessa ei kaksitahtisen tavoin ole lainkaan aukkoja sylinterin seinässä, vaan se on pelkkä umpipinta. Myöskin nelitahtiset hyvin usein ovat viritysasteeltaan laimeampia, jolloin mäntään vaikuttavat voimatkin ovat pienemmät. Ja kolmantena se tärkein; voitelu. Kaksitahtisen voitelu kun on vaihteistoa/kytkintä lukuunottamatta täysin seoksen mukana kulkevan öljyn varassa, mutta vastaavasti nelitahtisessa näin ei ole vaan moottorilla on oma voiteluöljynsä jota ei polteta lainkaan. Tämä on seikka jota ei voi sivuuttaa.
Dank memes melt steel beams.