Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

Putte5000
Pyörä:
Husqvarna WRE 125 2007
Paikkakunta:
Kemi
Liittynyt:
1.8.2012 0:44
Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Putte5000 » 8.6.2013 2:02

Mites, kun pitäs kohta koittaa kalibroida tuo pakoaukonsäädin, tietopankissa lukee: "Öljysäiliö pitää olla täynnä"

Itsellä on edellinen omistaja ottanut tuorevoitelun pois kokonaan ja öljysäiliö on nyt vain akun pidikkeenä paikallaan, eikä siellä ole täten öljyäkään. Onko tuolla nyt mitään merkitystä, onko siellä nyt öljyä vai ei?
Hussen kunnostusta
-> viewtopic.php?f=93&t=85016
zzagsa
Liittynyt:
27.4.2011 17:43
Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut zzagsa » 8.6.2013 11:13

Putte5000 kirjoitti:Mites, kun pitäs kohta koittaa kalibroida tuo pakoaukonsäädin, tietopankissa lukee: "Öljysäiliö pitää olla täynnä"

Itsellä on edellinen omistaja ottanut tuorevoitelun pois kokonaan ja öljysäiliö on nyt vain akun pidikkeenä paikallaan, eikä siellä ole täten öljyäkään. Onko tuolla nyt mitään merkitystä, onko siellä nyt öljyä vai ei?


Mulla sama juttu, kunhan öljyvalo ei pala niin ei pitäis vaikuttaa asiaan 8)
bevekki
Liittynyt:
5.4.2012 17:11
Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut bevekki » 8.6.2013 12:24

Käykö cr tai wr kampura (mikä vuosimalli??) wre/sm koneeseen ( 07 )
2Fast4You
E-N
Pyörä:
Husqvarna SM 125 06
Liittynyt:
8.8.2012 15:11
Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut E-N » 8.6.2013 14:12

Zuikkamies kirjoitti:Eihän sun tarvi sitä pakoaukonsäätimen koppaa edes avata, se kiekko mihin ne vaijerit tulee kiinni (pytyn puoli) niin irrottelet vaijerit ja kaikki kilkkeet, sitten lukitat siitä jotenkin sen akselin ettei se pyöri. (kun akseli pyörähtää, niin laipat liikkuu ylös/alas)


Eli noi hilppeet kokonaan pois, sitten siitä akselista pyöräyttää laipan ylä-asentoon? Miten tuo akselin lukitus sitten?
killerm
Pyörä:
husqvarna sm
Liittynyt:
31.10.2011 20:34
Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut killerm » 8.6.2013 14:38

Mitäs tos seosruuvin oikein pitäisi tehdä? Koittenlin kääntää ääriasentoihin ja odotin, mutta kuitenkaan ei oikein mitää tapahtunut, ja kos pistää kiinni päin niin meneekö rikkaammalle vai toisinpöin
bevekki
Liittynyt:
5.4.2012 17:11
Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut bevekki » 9.6.2013 15:19

Kiinnippäin paksulle ja auki laihalle. Joissain kassuissa toisinpäin.
Säädötbon sitten aivan päin vittua jos ruuvi ei vaikuta. Muista sitten ruuvin kääntelyn jälkeen pumpata kaasua. Kuulet heti ettö tk ääni ja kiekkojen laskeminen muuttuu.
2Fast4You
Zuikkamies
Liittynyt:
16.11.2010 18:49
Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Zuikkamies » 9.6.2013 19:47

E-N kirjoitti:
Zuikkamies kirjoitti:Eihän sun tarvi sitä pakoaukonsäätimen koppaa edes avata, se kiekko mihin ne vaijerit tulee kiinni (pytyn puoli) niin irrottelet vaijerit ja kaikki kilkkeet, sitten lukitat siitä jotenkin sen akselin ettei se pyöri. (kun akseli pyörähtää, niin laipat liikkuu ylös/alas)


Eli noi hilppeet kokonaan pois, sitten siitä akselista pyöräyttää laipan ylä-asentoon? Miten tuo akselin lukitus sitten?


Joo eli akselista pyöräytät yläasentoon laipat, ja sitten keksit jonkun millä lukitat sen siihen asentoon. Voit kenties käyttää lukituksessa apuna niitä akselissa olevia kilkkeitä?
E-N
Pyörä:
Husqvarna SM 125 06
Liittynyt:
8.8.2012 15:11
Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut E-N » 9.6.2013 21:45

Zuikkamies kirjoitti:
E-N kirjoitti:
Zuikkamies kirjoitti:Eihän sun tarvi sitä pakoaukonsäätimen koppaa edes avata, se kiekko mihin ne vaijerit tulee kiinni (pytyn puoli) niin irrottelet vaijerit ja kaikki kilkkeet, sitten lukitat siitä jotenkin sen akselin ettei se pyöri. (kun akseli pyörähtää, niin laipat liikkuu ylös/alas)


Eli noi hilppeet kokonaan pois, sitten siitä akselista pyöräyttää laipan ylä-asentoon? Miten tuo akselin lukitus sitten?


Joo eli akselista pyöräytät yläasentoon laipat, ja sitten keksit jonkun millä lukitat sen siihen asentoon. Voit kenties käyttää lukituksessa apuna niitä akselissa olevia kilkkeitä?



Homma saatiin onnistumaan niinkin kovalla amispatentilla että sidottiin rautalangalla vaijeripyörä siihen asentoon että laippa on ylhäällä. Toimii muuten aika saakelin hyvin tossa
kphsalo
Liittynyt:
11.4.2012 22:13
Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut kphsalo » 10.6.2013 5:09

Mikähän mahto 2011 vmn Husseen tulla, kun täyskaasu kiihdytyksessä ilman ennakkovarotusta takarengas jumiin ja kone sammu. Ei pyöriny kiksistä. Vaihdepäällä takaperin työntäessä likkui mutta jäi taas heti jumiin. Puristukset löyty, joten otettin kytkinpuolen koppa auki.
Kiksin välirattaasta puuttui puolenkymmentä hammasta, kytkinkruunun vastaavasta pari hammasta. Yksi irronneista hampaista oli uponnut kytkinkruunuun ja jumitti koneen. Kiksin mekanismi näytti ehjältä. Jousesta ei oo varmaa, mutta ei se ainakaan missään hampaitten välissä oo käyny eikä ole poikki.
Onko noissa kytkinkruunun kiksihammasrattaissa ollu jotain vikaa, kun kytkinkruunuja ei käytettynä paljon pyöri?
Käytettynä ainakin löytyy noita kiksin apuhammasrataita, että luulis niiden kestävän.
Kuvia galleriassa:
http://www.motot.net/galleria/kayttaja129013/kuvat/
kphsalo
Liittynyt:
11.4.2012 22:13
Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut kphsalo » 10.6.2013 5:09

Edelliseen lisäys:
Kaikki rattaat kyseiset pyöri akseleillaan ihan normaalisti, joten mistään kiinnileikkautumisesta ei ilmeisesti oo kysymys. Voiko tuo kiksin jousi aiheuttaa jotain tällästä, jos esim. sen esijännitys laukeaa?
Viimeksi muokannut kphsalo päivämäärä 10.6.2013 5:18, muokattu yhteensä 1 kerran
Zuikkamies
Liittynyt:
16.11.2010 18:49
Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Zuikkamies » 10.6.2013 11:51

Jos kiksin jousen esijännitys laukeaa niin se ottaa kiinni siihen rattaaseen mihin se ottaa kiinni polkaistessa. Ilmeisesti tässä on niin käynyt ja kiksin ratas yrittänyt pyörähtää vähän niinkun koneen mukana :lol:
kphsalo
Liittynyt:
11.4.2012 22:13
Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut kphsalo » 10.6.2013 16:41

Mistä vuosimallista alkaen käy kytkinkori tähän 2011 sm:ään? WRE:n käy ilmeisesti myös. Mites wr/cr käykö niistä? Uudesta pyytävät uskomattomia summia.
kphsalo
Liittynyt:
11.4.2012 22:13
Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut kphsalo » 10.6.2013 16:43

Näyttäs kyllä, että toi kiksin jousi on ihan normaalissa kunnossa, ei ainakaan näytä että olis ollu missään välissä. Gallerian kuvissa se näkyy. Voihan se tietty olla, että jotain on hajonnu vaihteiston puolella ja kulkeutu sit kytkimen puolelle. :idea:
nuutti969696
Liittynyt:
2.9.2012 11:32
Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut nuutti969696 » 10.6.2013 19:14

kphsalo kirjoitti:Mistä vuosimallista alkaen käy kytkinkori tähän 2011 sm:ään? WRE:n käy ilmeisesti myös. Mites wr/cr käykö niistä? Uudesta pyytävät uskomattomia summia.

Ai kytkinkruunuako tarviit? löytyis sm:än kytkinkruunu.
JiiiKoo
Pyörä:
Ei ole
Paikkakunta:
Joensuu
Liittynyt:
31.10.2010 15:58
Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut JiiiKoo » 10.6.2013 21:58

Eli näistä männistä nytte. Mites nuo koot ku tuntuu esim. vaikka c koko olevan vaikka proxilla wisecolla ja wösnerillä kaikilla eri ku milleistä kahtoo.
Ja sit mietin ku motohämeeltä sais wösnerin 110e mut sit tiiviste sarja maksaa sen 40-50e ja supermoto centteriltä sais orkkis männän 135e ja sylinterin alatiivisteen 5e ku varmaan tarvihe välttämättä vaihtaa ku se, nii kumpi nyt ois parempi orkkis vai tuo wösneri.
Jostain taas kuulin et orkkis mäntä ois wösneri. Ja sit ku ei ollu kokoja supermotocentterillä ollenkaan mainittu? Nyt helppii varsinki nuihin koko juttuihin.